Jak Sto zadomowiło się w Polsce

Podziel się:
W 2016 roku firma Sto Sp. z o.o. świętuje swoje 20-lecie obecności w Polsce. Przez ten czas rynek budowlany ciągle się zmieniał, ewoluował i stawiał przed branżą nowe wyzwania. Dla Sto nie było to jednak problemem. Wręcz przeciwnie – wszelkie zwroty i przełomy okazały się siłą napędową do ciągłego rozwoju i budowania pozycji lidera. Dziś Sto Sp. z o.o. jest firmą z bogatym doświadczeniem, w dobrej kondycji i z ambicjami, które będzie nadal realizować.

Na przestrzeni lat

Historia firmy z 20-letnim doświadczeniem obfituje zwykle w przeróżne wydarzenia i momenty zwrotne. Nie inaczej jest w przypadku polskiej filii koncernu Sto założonej w 1996 roku. Liczne nagrody i wyróżnienia, próby lodowe, partnerstwo w rozmaitych inicjatywach i wiele innych faktów zapisało się w firmowym kalendarzu. Nie sposób wymienić je wszystkie, choć propozycja odbycia swoistej podróży w czasie okazuje się być kusząca. Gdyby jednak stworzyć kalendarium firmy zawierające najważniejsze daty, prezentowałoby się ono następująco:
1996 – Budma – Jochen Stotmeister podpisuje akt założycielski polskiego oddziału koncernu Sto
1996 – StoJournal – druk i dystrybucja pierwszego numeru StoJournal, czasopisma dla projektantów, architektów i inwestorów
2000 – Warszawa – otwarcie siedziby i fabryki Sto na warszawskim Targówku
2004 – Budma - Wielki Złoty Medal dla Najlepszego z Najlepszych
2005 - Sto uzyskuje dwa Certyfikaty Systemu Zarządzania: na zgodność z wymaganiami AQAP 2120:2003 i PN-EN ISO 9001:2001
2007 – tytuł Mecenasa Kultury Warszawy 2006 – Sto wyróżnione za wsparcie przedsięwzięć kulturalnych i artystycznych na terenie Warszawy
2007 – Sto zdobywa 100 punktów w rankingu najzdrowszych przedsiębiorstw województwa mazowieckiego. Celem rankingu, przeprowadzanego przez Gazetę Prawną i Dun & Bradstreet przy wsparciu ING Banku jest wyłonienie najzdrowszych przedsiębiorstw tj. takich, które nie tylko dynamicznie się rozwijają, ale są też wiarygodnym partnerem w biznesie.
2011 – Warszawa – pierwsza próba lodowa systemu StoTherm Classic - celem doświadczenia było wykazanie skuteczności oferowanego przez Sto systemu, a także zwrócenie uwagi na fakt, że właściwie wykonany system termoizolacji nie tylko zapobiega stratom ciepła w budynku, ale również nie dopuszcza do przegrzania wnętrza podczas upałów.
2012 – Chorzów – druga próba lodowa systemu StoTherm Classic
2011-2012 – Łódź – Sto partnerem Policealnej Szkoły Nowoczesnych Technologii, utworzenie nowego kierunku kształcenia: renowator zabytków architektury
2013 – zmiana warty na stanowisku prezesa firmy – Tomasz Grotowski ustępuje miejsca Jackowi Woźniczce
2013-2016 – Łódź, Warszawa – udział w projekcie GPEE, który sprzyja promocji zrównoważonego podejścia do problemu efektywności energetycznej w budynkach, jako narzędzia ochrony klimatu w miastach Niemiec i Polski, poprzez opracowanie fasady dla budynków o zerowej emisji (zeroemisyjnych?).
2014 – Kraków – trzecia próba lodowa systemu StoTherm Classic
2015 – Sto-ispo zmienia się w Sto Sp. z o.o.
2015 – Sto zostaje członkiem wspierającym Stowarzyszenie Dom Drewniany
2015 – Gdańsk – Sto partnerem wystawy „Design a sztuka” w Gdańskim Muzeum Narodowym
2016 – 20 jubileusz Sto Sp. z o.o.

Fot. STOFot. STO
Sto w liczbach
Na obecną sytuację Sto Sp. z o.o. składają się doświadczenia zdobyte na rynku polskim oraz wsparcie ze strony firmy-matki Sto SE & Co. KGaA. Rozbudowaną strukturę firmy, doradców pozostających do dyspozycji klientów, szeroki zakres oferty i ilość obiektów referencyjnych można przedstawić za pomocą liczb:
• 20 lat na rynku polskim
• 1 zakład produkcyjny i 12 centrów sprzedaży
• 160 pracowników
• 5 regionów sprzedaży
• 40 doradców handlowych Sto i StoCretec
• 4 Product Managerów
• 4 Project Managerów
• 10 doradców technicznych Sto i StoCretec
• 1000 produktów i systemów
• 8 polskich i 20 europejskich aprobat technicznych na systemy ociepleniowe
• 11 aprobat IBDiM na specjalistyczne rozwiązania w budownictwie mostowym
• 100 mln m2 ścian pomalowanych farbami Sto
• 20 mln m2 elewacji ocieplonych systemami Sto
• 4 mln m2 podłóg wylanych posadzkami żywicznymi StoCretec
• 5 mln m2 powierzchni betonowych wyrównanych i zabezpieczonych antykorozyjnie na mostach i wiaduktach
REKLAMA:

Fot. STOFot. STO
Liczby te są swoistym świadectwem rozwoju Sto i stanowią coś w rodzaju poprzeczki, która z roku na rok zawieszona jest coraz wyżej, motywując do dalszej pracy.

Siła firmy tkwi jednak nie tylko w jej historii i osiągnięciach. W przypadku Sto jest to też całe mnóstwo obiektów, które zostały zbudowane bądź odrestaurowane z jej pomocą. Mowa tu nie tylko o nowoczesnych gmachach stawianych wg zasad nowoczesnego budownictwa, ale też zabytkach, które stanowią bezcenną wartość dla polskiego dziedzictwa. Tym sposobem Sto udaje się łączyć nowe ze starym i nowoczesność z tradycją, a wszystko to w stylu świadomego budowania pełnego profesjonalizmu i pasji.

Fot. STOFot. STO
Ważniejsze realizacje
• Bydgoszcz – Urząd Miasta
• Gdańsk – Stadion PGE Arena, Hotel Hilton
• Gdynia – Biurowiec Zarządu Portu Gdynia
• Gorzów Wielkopolski – Filharmonia Gorzowska
• Kielce – Centrum Innowacyjności UJK
• Kraków – Hotel Sheraton, Kampus Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, Sukiennice
• Krasiczyn – Zamek
• Lublin – Galeria ZONE, Galeria Diamentowa, Teatr Stary
• Łódź – Fabryka Poznańskiego/Manufaktura
• Opole – Dom Aatrialny, Miejska Biblioteka Publiczna, Opolskie Centrum Wysokich Technologii
• Poznań – Stary Browar, Sąd Apelacyjny, Termy Maltańskie
• Słomniki – Hala Sportowa – pierwsza w Polsce pasywna hala sportowa
• Sopot – Grand Hotel, Hotel Sheraton, Dom Zdrojowy, Opera Leśna, Teatr Kameralny
• Warszawa – Hotel Bristol, Zamek Królewski, Arkady Kubickiego, Złote Tarasy, Rozety Zegara Milenijnego na PKiN, Most Poniatowskiego, Most Siekierkowski, Węzeł Czerniakowski, Teatr Wielki, Aula Główna Politechniki Warszawskiej, Wilanów – Pałac Królewski
• Wrocław – Stadion Miejski, Ratusz, Mosty Warszawskie
• Zabrze – Śląskie Centrum Chorób Serca
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: STO
#wiadomości #ściany #sto_ispo #elewacja

Więcej tematów: