#DumnyDekarz - czas profesjonalistów

Podziel się:
Pod mecenatem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy rozpoczął się ogólnopolski projekt na rzecz promocji dekarstwa w Polsce. #DUMNYDEKARZ to inicjatywa mająca na celu promocję zawodu dekarza oraz wykonujących go profesjonalistów, prowadzona na stronie internetowej www.dumnydekarz.pl.

Akcji towarzyszy premiera wydania branżowego „DEKARZE 01/2019”, prezentującego zbiór wywiadów z przedstawicielami wybranych firm dekarskich, cieszących się wieloletnią renomą na rynku.

Fot. Polskie Stowarzyszenie DekarzyFot. Polskie Stowarzyszenie Dekarzy

DEKARZU, WESPRZYJ WYŻSZY CEL

Projekt pod mecenatem PSD oraz przy wsparciu popularnych mediów branżowych ma na celu podkreślenie wysokiej jakości dekarstwa w Polsce oraz profesjonalizmu cechującego reprezentantów tego zawodu. – Chcemy zwrócić uwagę na to, jak ważna jest praca dekarzy, na ogromną odpowiedzialność, jaka spoczywa na tych fachowcach, a co z tym związane – na kluczową rolę, którą zawodowi dekarze pełnią w rozwoju rynku budowlanego – mówi Anna Deran, Dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, mecenasa projektu #DUMNYDEKARZ.

W projekcie #DUMNYDEKARZ może wziąć udział każdy profesjonalista z branży, dla którego ważna jest promocja wysokiej jakości usług dekarskich oraz budowanie świadomości na temat specyfiki tego zawodu. Wystarczy za pośrednictwem serwisu internetowego www.dumnydekarz.pl podzielić się zdjęciem prezentującym swoją pracę lub pasję.

Misją projektu jest inspirowanie zarówno dekarzy z wieloletnim doświadczeniem, jaki i młodych adeptów tej sztuki. – Zawód dekarza to profesja wymagająca ogromnej wiedzy z zakresu blacharstwa, ciesielstwa, ale też wiedzy produktowej czy materiałowej. Chcemy pokazać, że dekarze to nie tylko profesjonaliści, ale przede wszystkim pasjonaci, dumni z tego, co robią. – wyjaśnia Anna Deran, Dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy.

Projekt #DUMNYDEKARZ to platforma, która umożliwia dekarzom pokazanie siebie, swoich sukcesów i rezultatów wyzwań, jakie codziennie stawia przed nimi ich wymagający zawód.

Tym samym odpowiada na wymagania rynku związane również z brakiem rąk do pracy. Za każde unikalne udostępnienie zdjęcia z logo projektu oraz z #DUMNYDEKARZ w mediach społecznościowych, na konto Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy zostanie przekazane 10 złotych na jego cele statutowe, m.in. upowszechnianie zawodu dekarza, blacharza i cieśli oraz dbanie o dobre imię i prestiż tego środowiska. Zgromadzone dzięki udostępnieniom środki finansowe posłużą do ufundowania stypendiów w roku szkolnym 2019/2020 dla najlepszych uczniów klas dekarskich. Na stronie internetowej www.dumnydekarz.pl uruchomiono specjalny generator grafik, który po wprowadzeniu zdjęcia oprawi je w logo akcji i pozwoli na publikację na swoim koncie na Facebooku.

Fot. Polskie Stowarzyszenie DekarzyFot. Polskie Stowarzyszenie Dekarzy

DEKARZE 2019 – WYWIADY Z PROFESJONALISTAMI

Partnerstwo i zaangażowanie to dwie wartości doskonale znane środowisku dekarskiemu. – Dekarze stanowią niedocenioną grupę zawodową. Największym wyzwaniem jest spadek zainteresowania tym zawodem wśród młodego pokolenia. Co potwierdzają dekarze, z którymi przeprowadziliśmy wywiady opublikowane w wydaniu „DEKARZE 01/2019” – profesjonalistom brakuje czasu, aby dzielić się doświadczeniem z szerszym gronem adeptów tego zawodu. Aktywność na tym polu wybranych ekspertów potwierdza jedynie regułę – mówi Magdalena Zarzycka reprezentująca markę Dakea, która również objęła projekt #DUMNYDEKARZ swoim patronatem.

Fot. Polskie Stowarzyszenie DekarzyFot. Polskie Stowarzyszenie Dekarzy
Projekt #DUMNYDEKARZ poza spełnieniem celów świadomościowych i wizerunkowych, tak kluczowych dla rozwoju branży, ma na celu również rozpoczęcie dialogu na temat przyszłości tego zawodu. Stojące przed nim wyzwania, jego blaski i cienie znają najlepiej przedstawiciele polskich firm dekarskich. Wywiady z wybranymi z nich zostały opublikowane w wydaniu branżowym „DEKARZE 01/2019”, które znajduje się do pobrania na stronie internetowej projektu – www.dumnydekarz.pl.

O tym jak zmieniło się rzemiosło od czasów, kiedy to „wszystko trzeba było ciosać od siekiery” oraz o tym, jak odbierana jest współcześnie kobieta na dachu opowiadają Jan i Agnieszka Stożek. Z kolei między innymi o pomysłach na promocję firmy dekarskiej i jak to zrobić, aby nie trzeba było „wsadzać klienta do samochodu i obwozić po realizacjach” mówią Marek i Paweł Francuz.

Daniel Baliński i Marcin Solarek to dekarze z misją kształcenia innych w zawodzie, choć jak przyznają – cierpliwości niełatwo się nauczyć. Bracia Bednarscy, Karol, Sylwester i Wojciech połączyli pasję zawodową z pasją „po godzinach” i od lat jeśli nie dachu, można znaleźć ich na paralotni. Wywiady prezentowane na łamach „DEKARZY 01/2019” prezentują specyfikę współczesnych firm dekarskich oraz niesamowite zaangażowanie dekarzy w jakość wykonywanej pracy. To lektura obowiązkowa dla wszystkich z branży oraz młodzieży decydującej się na pracę i rozwój umiejętności na dekarskim polu.
REKLAMA:
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Dekarzy
#wiadomości #dachy #projekty #dach #psd

Więcej tematów: