Sztuka za szkłem, czyli jak zadbać o profesjonalną ekspozycję dzieła

Podziel się:
Kiedy w ubiegłym stuleciu broszury i afisze zawitały na miejskich słupach i tablicach ogłoszeniowych nikt nie przypuszczał, że za kilkadziesiąt lat zagoszczą na salonach – dosłownie i w przenośni. Obecnie plakat jest ikoną nowoczesnej sztuki, a różnorodność technik jego wykonania zapewnia twórcom swobodę w prezentowaniu artystycznych wizji. Kolaże, wielkoformatowe fotografie i grafiki opatrzone intrygującymi hasłami stanowią unikatową dekorację domów i są także obiektem naszego podziwu w galeriach. Niezależnie jednak od miejsca ekspozycji – współczesna sztuka wymaga oprawy godnej XXI wieku. Liczy się nie tylko rama, ale również szyba. Idąc z duchem czasu producenci powinni zadbać o oba te aspekty, by dostarczać klientom produkty kompletne, spełniające oczekiwania nawet najbardziej wymagających twórców i odbiorców.

Fot. Saint-GobainFot. Saint-Gobain
Komunikacja wizualna zawładnęła współczesnym światem i stała się jednym z najczęściej wybieranych środków przekazu. Obrazy towarzyszą nam w życiu codziennym i są sposobem na wyrażenie osobowości. Plakaty, grafiki i fotografie przenoszą się z galerii sztuki do domów oraz mieszkań, by stać się ich ozdobą i oddawać charakter właścicieli. Wspólnym mianownikiem dla prywatnych kolekcji i muzealnych dzieł jest ekspozycja, która w obu przypadkach musi być bez zarzutu. Odpowiedni dobór ram to oczywiście istotna kwestia, jednak kluczem do sukcesu będzie wysokiej jakości szkło PICTO podkreślające walory estetyczne obrazu i wpływające na jego pozytywny odbiór.

Fot. Saint-GobainFot. Saint-Gobain

Kontemplacja sztuki w zaciszu domowym

Zapewne wielu z nas pamięta plakaty z wizerunkami ulubionych zespołów, aktorów czy drużyn sportowych wieszane przy użyciu taśmy klejącej nad łóżkiem. Od tamtego czasu sztuka plakatowania przeszła prawdziwą metamorfozę i dziś cieszy estetów nowoczesną, designerską odsłoną, która wręcz prosi się o odpowiednią oprawę. Wysokiej jakości egzemplarze o dużej wartości artystycznej i emocjonalnej coraz częściej są unikatowe, tworzone na zamówienie lub w limitowanym nakładzie i wyglądają jak prawdziwe dzieła sztuki.
REKLAMA:

Obrazy w ramach stały się efektownym dopełnieniem każdego wnętrza, niezależnie od stylu. Różnorodność formatów, wzorów i kolorów zarówno grafik, jak i listew ramiarskich, pozwala tworzyć na ścianach mini galerie w postaci eklektycznych i odważnych lub symetrycznych i „jak spod linijki” kompozycji. Ustawione na półce, podłodze, kominku czy wsparte o meble nadają pomieszczeniom artystycznej nonszalancji rodem z pracowni plastycznych.

Zdolność wyrażania siebie za pomocą sztuki to rzecz wprost nieoceniona – i mowa tu nie tylko o jej tworzeniu, ale także otaczaniu się nią i obcowaniu na co dzień. Niegdyś elitarna, obecnie szeroko dostępna, korzystnie wpływa na nasze postrzeganie świata i uwrażliwia na piękno. Skoro zatem wnętrza klientów przeobrażają się w prawdziwe zatoki sztuki, dlaczego by nie zapewnić im oprawy z górnej półki? Rolą odpowiedzialnego producenta jest dziś posiadanie w asortymencie rozwiązań premium nie tylko dla autorów i koneserów, lecz również domowych estetów.

Fot. Saint-GobainFot. Saint-Gobain

Dzieło sztuki, nie przypadku

Wielka sztuka wymaga dużego zaangażowania – zarówno ze strony twórców, jak i wytwórców. Artyści, którzy w długotrwałym i często żmudnym procesie doprowadzają swoje dzieła do perfekcji, mają prawo oczekiwać tego samego od producentów ramek. Multifunkcyjność oraz precyzja wykonania są dziś na wagę złota, zatem żaden, nawet najdrobniejszy szczegół nie może być dziełem przypadku.

Na pierwszym miejscu należy stawiać wysoką jakość odbioru dzieła i niezaburzoną niczym estetykę. W świetle lamp wystawowych czy intensywnych promieni słońca perfekcyjne odwzorowanie kolorów i kształtów oraz zniwelowanie refleksów jest nie lada wyzwaniem. Jeśli nie podejdziemy do tego problemu kompleksowo i proponowane przez nas rozwiązania nie staną na wysokości zadania, odbiorca w miejsce wizji artysty ujrzy własne odbicie oraz sylwetki otaczających go osób. W konsekwencji straci na tym nie tylko odwiedzający, autor i miejsce, w którym odbywa się ów wernisaż, ale także – reputacja naszej firmy. By uniknąć czarnego scenariusza warto wprowadzić do swojej oferty szkło PICTO, które mimo iż znajduje się na pierwszym planie, będzie dla obrazu jedynie tłem i pomoże wydobyć jego piękno w sposób naturalny oraz profesjonalny.

Nie tylko rama – kompleksowe wsparcie dla obrazu

Szyby stosowane w popularnych ramach są najczęściej wykonywane ze szkła zwykłego typu float, które posiada lekko zielone zabarwienie spowodowane dużą zawartością tlenków żelaza, widoczne zwłaszcza na krawędziach. Z tego powodu kolory obrazu mogą ulegać zniekształceniu, szczególnie jasne i białe elementy. Szkło float nie zda również egzaminu, gdy jego gładka powierzchnia zostanie wystawiona na źródło intensywnego światła. Powstałe wówczas niepożądane refleksy optycznie deformują kształty i utrudniają kontemplację rzeczywistego dzieła.

Fot. Saint-GobainFot. Saint-Gobain

Ornamentowe szkło antyrefleksyjne PICTO – sekret dobrego obrazu

Jak widać, odpowiednie oprawienie dzieła też staje się nie lada sztuką. Szkło ma chronić obraz przed wypadnięciem, zniszczeniem, zabrudzeniem czy wilgocią i jednocześnie troszczyć się o aspekty wizualne – nie tylko redukując poświatę i odblaski, lecz również zabezpieczając przed blaknięciem pod wpływem promieni UV. Jego rola jest zatem nieprzeceniona, dlatego należy dobierać je uważnie.

By spełnić wysokie standardy wystaw muzealnych i wernisaży oraz sprostać wymaganiom twórców, odbiorców sztuki, jak i klientów indywidualnych, warto zainwestować w ornamentowe szkło antyrefleksyjne PICTO, które otwiera nowe możliwości w technologii oprawy obrazów, grafik i plakatów, a do tego doskonale sprawdzi się w niemalże każdych warunkach oświetleniowych. Należy przy tym jednak pamiętać, że najbardziej zadowalający efekt uzyskuje się umieszczając szkło w bezpośrednim kontakcie z eksponowanym obrazem, plakatem lub zdjęciem.

Dzięki matowej powierzchni ornamentowe szkło antyrefleksyjne PICTO niweluje odbicia światła pozostawiając kolory intensywnymi i perfekcyjnie odwzorowanymi – mówi Magda Lipińska, Marketing Manager Saint-Gobain Building Glass. – W przypadku szkła PICTO, które posiada drobną, precyzyjnie wytłoczoną strukturę ornamentu po obu stronach tafli, oprawione dzieło można oglądać pod każdym kątem. Jego kontury i proporcje nie ulegają deformacji, zaś refleksy świetlne są w pełni wyeliminowane. Neutralna barwa szkła sprawia, że kontrast obrazu jest wyższy, a barwy bardziej wyraziste.

Fot. Saint-GobainFot. Saint-Gobain
Szkło PICTO to produkt uniwersalny, przeznaczony do oprawy dużych formatów plakatów, zdjęć, obrazów, map, a nawet dyplomów czy innych cennych dokumentów. Tafle o grubości 2,1 mm (+/- 0,2 mm) dostępne są w dwóch wymiarach: 1560 mm x 1270 mm oraz 1600 mm x 1270 mm. Dzięki temu spektrum zastosowań tego produktu jest naprawdę szerokie – od wnętrz domów prywatnych, biur czy instytucji, po sale muzealne czy galerie sztuki.
Odpowiednio dobrane szkło jest gwarancją satysfakcjonującego odbioru prezentowanego obrazu, który może przełożyć się na sukces artystyczny naszego klienta lub zwyczajnie – zadowolenie z wystroju pomieszczeń w przypadku inwestora indywidualnego. I choć sztuki nie powinno się wpisywać w sztywne ramy, to ujęcie jej w odpowiednią oprawę z pewnością przyniesie wiele korzyści każdej ze stron.

Artykuł został opublikowany na łamach miesięcznika „Świat Szkła”
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Materiał partnera
#okna #czytelnia #szklo #okna i drzwi #saint_gobain_glass #Przeszklenia

Więcej tematów: