Pierwsza ciężarówka z napędem wodorowym Bosch wspiera logistykę firmy

Podziel się:

Pierwsza ciężarówka z napędem wodorowym Bosch wspiera wewnętrzną logistykę firmy w jej zakładzie w niemieckiej Norymberdze. Pojazd jest wyposażony w moduł zasilania ogniw paliwowych Bosch (FCPM). To ważny krok na drodze do zrównoważonej logistyki oraz rozwoju gospodarki wodorowej.



Pojazd, oparty na modelu Iveco, dysponuje napędem o mocy 400 kW, z czego ponad 200 kW generuje system ogniw paliwowych Bosch. Maksymalna masa całkowita wynosi 44 tony, a maksymalny zasięg na jednym tankowaniu wodoru to 800 km. Pięć zbiorników o łącznej pojemności 70 kg wodoru pracuje pod ciśnieniem 700 bar, co umożliwia szybkie tankowanie porównywalne z pojazdami diesla.


Wykorzystanie pojazdu pozwala na ograniczenie emisji CO₂ w transporcie wewnątrzzakładowym oraz gromadzenie danych eksploatacyjnych, które pomogą w optymalizacji kolejnych generacji systemów ogniw paliwowych, takich jak Compact 190 i Compact 300. Projekt jest realizowany we współpracy z lokalnymi partnerami przemysłowymi i wpisuje się w strategię wodorową Bawarii 2.0.

Roczny przebieg pojazdu szacowany jest na około 12 000 km, głównie na trasach wewnątrzzakładowych.


- Bezproblemowa eksploatacja pojazdu potwierdza gotowość technologii ogniw paliwowych do produkcji seryjnej. Kluczowym wyzwaniem pozostaje rozwój infrastruktury wodorowej oraz zapewnienie dostępności przystępnego cenowo wodoru – podkreśla Alexander Weichsel, kierownik zakładu Bosch w Norymberdze.

Bosch konsekwentnie realizuje strategię mobilności zeroemisyjnej i angażuje się w rozwój technologii wodorowych, które są kluczowe dla przyszłości zrównoważonego transportu.

REKLAMA:
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Bosch
#wiadomości #bosch #wiadomosci

Więcej tematów: