newsletter reklama projekty domów forum
wtorek 22 września 2020
13.08.2020r...

GROHE badania konsumenckie pod prysznicem

Firma GROHE we współpracy z Instytutem Badawczym Explorare przeprowadziła badania rynku dotyczące nawyków pod prysznicem w siedmiu krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Główne kryteria podczas wyboru prysznica to trwałość, wysoka jakość oraz wygoda użytkowania. 39 proc. osób korzysta z profesjonalnych ekspertów, np. instalatorów przy zakupie prysznica.
Wraz ze zmieniającym się światem, zmieniają się także potrzeby konsumentów. Dla wielu osób łazienka jest jedną z najważniejszych przestrzeni w domu. Coraz częściej traktuje się ją jako miejsce relaksu i odpoczynku, służące nie tylko do czynności praktycznych. Rosnące wymagania konsumentów skłoniły firmę GROHE (globalnego producenta kompletnych rozwiązań do kuchni i łazienki) do przeprowadzenia wraz z niemieckim instytutem badawczym Explorare badania dotyczącego zachowań pod prysznicem. W czerwcu 2020 roku łącznie 3500 respondentów z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Danii, Rosji i Egiptu odpowiedziało na pytania dotyczące ich nawyków związanych z kąpielą pod prysznicem.

Źródło GROHE
Źródło GROHE

Źródło GROHE
Źródło GROHE

Źródło GROHE
Źródło GROHE

Źródło GROHE
Źródło GROHE

Wymagania stawiane względem projektów łazienek znacznie wzrosły, a rozwiązania sanitarne niezbędne do codziennej higieny stały się jednym z elementów wyposażenia wnętrz, którego wybór jest kwestią indywidualnego stylu. Pokazuje to wynik badania, w którym aż 63 proc. ankietowanych uważa, że prysznic powinien odpowiadać osobistym gustom z zakresu aranżacji wnętrz. Codzienny prysznic stanowi integralną część porannej (47 proc.) lub wieczornej (35 proc.) rutyny. Orzeźwiający początek dnia, szybkie odświeżenie czy też relaks - jeśli chodzi o prysznic, każda osoba ma inne potrzeby. Oprócz funkcjonalności i intuicyjnej obsługi, niemal 2/3 badanych (78 proc.) ceni sobie rozwiązania chroniące przed oparzeniem się o powierzchnię armatury. Firma GROHE wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Produkty marki wyróżniają się nie tylko pięknym wzornictwem czy funkcjonalnością, ale także zapewniają bezpieczeństwo podczas użytkowania. Armaturę termostatyczną wyposażono na przykład w innowacyjny system GROHE CoolTouch. Zastosowano go m.in. w bateriach termostatycznych Grohtherm 1000 Performance. Jego działanie polega na izolowaniu gorącej wody wewnątrz baterii, dzięki czemu jej powierzchnia nie nagrzewa się nigdy do temperatury wyższej niż temperatura wody zmieszanej.
--
REKLAMA:
--

Różne kraje, różne zwyczaje

Dla wielu ludzi łazienka przestała być czysto funkcjonalnym pomieszczeniem, służącym wyłącznie do higieny osobistej, choć zdecydowana większość Duńczyków dalej postrzega ją w ten sposób – tylko 23 proc. z nich traktuje łazienkę jako miejsce odpoczynku. Dla odmiany Rosjanie i Egipcjanie są prawdziwymi miłośnikami kąpieli pod prysznicem. Wyniki badania wskazują, że respondenci z obu krajów korzystają z długich, relaksujących pryszniców, a swoje łazienki wyposażają w dodatkowe elementy, takie jak odpowiednie światło czy sprzęt muzyczny, pozwalające na jeszcze większy relaks. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z prysznica to zdecydowanymi liderami pozostają Francuzi. 86 proc. badanych osób latem bierze prysznic raz lub kilka razy dziennie, a zimą czyni tak 69 proc. ankietowanych. Co ciekawe, 57 proc. osób wyłącza wodę na czas korzystania z mydła lub szamponu..

Idealna chwila pod prysznicem – znajdź to, czego potrzebujesz!

Różne nawyki związane z kąpielą pod prysznicem wymagają indywidualnych rozwiązań. Widząc liczbę dostępnych na rynku opcji, warto skorzystać z pomocy fachowca. Jak wynika z ankiety, 39 proc. osób korzysta z porady profesjonalistów przed zakupem poszczególnych elementów, a 57 proc. jest skłonne zlecić montaż nowego produktu instalatorowi. Sukces odnoszą ci z nich, którzy potrafią rozpoznać potrzeby i życzenia klientów.

Wybierając i łącząc produkty z portfolio danej marki, instalator ma pewność, że wzornictwo i funkcje są do siebie idealnie dopasowane - w zależności od stylu, budżetu i warunków do montażu. Marka GROHE nieustannie stara się zaspokoić potrzeby konsumentów i wspiera ich w tworzeniu łazienek, które staną się miejscem relaksu w przestrzeni domowej. Dlatego też firma oferuje prysznice odpowiadające różnym potrzebom: armaturę termostatyczną GROHE w wariancie do montażu podtynkowego lub natynkowego( nowość: Grohtherm 1000 Performance), czy systemy prysznicowe, jak GROHE Euphoria 260 czy GROHE SmartControl.

źródło: GROHE

Najnowsze wieści z branży
Wideo
d