Przedstawiciele firmy FAKRO uczestniczyli w VII Forum Nowoczesnej Produkcji IndustryTech. To jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń sektora produkcyjnego w Polsce. Forum odbyło się w dniach 12 – 13 marca br. w Warszawie.
Fot. Fakro
Wydarzenie jest odpowiedzią na ciągłą potrzebę dostosowywania się do nieustannie zmieniających się rynkowych realiów wśród przedsiębiorstw produkcyjnych. Podczas Forum Wojciech Klimek, członek zarządu ds. produkcji przedstawił ścieżkę rozwoju firmy FAKRO, która z małej firmy lokalnej, stała się drugą na świecie firmą produkującą okna dachowe.
Główną osią Forum był Przemysł 4.0. oraz wyzwania z nim związane. Tym razem Forum Nowoczesnej Produkcji odbywało się razem z Artificial Intelligence & Big Data Congress. - To połączenie okazało się bardzo udane. Trzeba pamiętać, że Przemysł 4.0., to nie tylko automatyzacja i robotyzacja, ale – moim zdaniem przede wszystkim – wykorzystanie dużych zbiorów danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych technologii informatycznych. Dzięki tym narzędziom można znacząco poprawić efektywność procesów w firmie. I nie chodzi wyłącznie o usprawnienia dotyczące zbierania czy przetwarzania danych produkcyjnych, ale chociażby nowe możliwości predykcji. Dzięki zaawansowanej analizie danych możemy np. śledzić stan urządzeń i dokładniej przewidywać awarie. Forum wprawdzie koncentrowało się na produkcji, ale nie tylko. Poruszano tematy HR-owe, marketingowe i planowania popytu. Ten ostatni jest jednym z istotniejszych tematów dla produkcji – tutaj są bardzo duże możliwości optymalizacji poprzez zastosowanie Big Data. Dzięki uczeniu maszynowemu w planowaniu popytu można uniknąć na produkcji wielu strat wynikających z niewłaściwej odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku – komentuje Wojciech Klimek.
Jednym z prelegentów był także Janusz Komurkiewicz, członek zarządu ds. marketingu, który mówił o najskuteczniejszych sposobach marketingu. - Współcześnie nie tylko produkcja, ale cała firma powinna mieć znamiona 4.0. Inteligenta obsługa klienta, automatyzacja procesów obsługi zamówień oraz marketing oparty na najnowszych rynkowych trendach, ale także ludzkich relacjach jest kluczem do sukcesu. Jest to możliwe dzięki usystematyzowaniu i usprawnianiu zarówno produkcji jak i sprzedaży przy odpowiednim marketingowym wsparciu – uzupełnia Janusz Komurkiewicz.
VII Forum Nowoczesnej Produkcji zgromadziło prawie 300 uczestników.
Wydarzenie jest odpowiedzią na ciągłą potrzebę dostosowywania się do nieustannie zmieniających się rynkowych realiów wśród przedsiębiorstw produkcyjnych. Podczas Forum Wojciech Klimek, członek zarządu ds. produkcji przedstawił ścieżkę rozwoju firmy FAKRO, która z małej firmy lokalnej, stała się drugą na świecie firmą produkującą okna dachowe.
Główną osią Forum był Przemysł 4.0. oraz wyzwania z nim związane. Tym razem Forum Nowoczesnej Produkcji odbywało się razem z Artificial Intelligence & Big Data Congress. - To połączenie okazało się bardzo udane. Trzeba pamiętać, że Przemysł 4.0., to nie tylko automatyzacja i robotyzacja, ale – moim zdaniem przede wszystkim – wykorzystanie dużych zbiorów danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych technologii informatycznych. Dzięki tym narzędziom można znacząco poprawić efektywność procesów w firmie. I nie chodzi wyłącznie o usprawnienia dotyczące zbierania czy przetwarzania danych produkcyjnych, ale chociażby nowe możliwości predykcji. Dzięki zaawansowanej analizie danych możemy np. śledzić stan urządzeń i dokładniej przewidywać awarie. Forum wprawdzie koncentrowało się na produkcji, ale nie tylko. Poruszano tematy HR-owe, marketingowe i planowania popytu. Ten ostatni jest jednym z istotniejszych tematów dla produkcji – tutaj są bardzo duże możliwości optymalizacji poprzez zastosowanie Big Data. Dzięki uczeniu maszynowemu w planowaniu popytu można uniknąć na produkcji wielu strat wynikających z niewłaściwej odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku – komentuje Wojciech Klimek.
REKLAMA:
Jednym z prelegentów był także Janusz Komurkiewicz, członek zarządu ds. marketingu, który mówił o najskuteczniejszych sposobach marketingu. - Współcześnie nie tylko produkcja, ale cała firma powinna mieć znamiona 4.0. Inteligenta obsługa klienta, automatyzacja procesów obsługi zamówień oraz marketing oparty na najnowszych rynkowych trendach, ale także ludzkich relacjach jest kluczem do sukcesu. Jest to możliwe dzięki usystematyzowaniu i usprawnianiu zarówno produkcji jak i sprzedaży przy odpowiednim marketingowym wsparciu – uzupełnia Janusz Komurkiewicz.
VII Forum Nowoczesnej Produkcji zgromadziło prawie 300 uczestników.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Fakro