Firma FAKRO od wielu lat angażuje się w edukacyjne przedsięwzięcia, które mają ułatwić młodym ludziom start na rynku pracy w sektorze branży budowlanej. Przedsiębiorstwo nie tylko organizuje liczne szkolenia dla uczniów szkól zawodowych, ale także chętnie występuje w roli partnera strategicznego innych tego typu projektów, takich jak na przykład zakończona właśnie pilotażowa akcja programu edukacyjnego „Kształtowanie przestrzeni”.
Fot. FakroTo edukacyjny projekt zaadaptowany z programu irlandzkiego do warunków polskich przez Izbę Architektów RP- tłumaczy Małgorzata Respekta, specjalista ds. współpracy z architektami w firmie FAKRO. - Pilotażowa akcja została przeprowadzona w trzynastu szkołach ponadpodstawowych z pięciu województw - mazowieckiego, małopolskiego, lubelskiego, łódzkiego oraz wielkopolskiego. Zajęcia z architektury i urbanistyki dla ponad czterystu uczniów prowadzili przeszkoleni nauczyciele, którzy korzystali ze wsparcia koordynatorów architektów i historyka sztuki.
Założeniem akcji było budowanie świadomości społecznej młodych ludzi i identyfikacji z miejscem zamieszkania oraz wzbudzenie chęci wpływania na losy własne i bliskiego otoczenia.Nauczyciele mogli wybrać jeden z trzech modułów trwających po 10 godzin każdy. Pierwszy z nich, "Mój dom", dotyczył projektowania i aranżacji wnętrz oraz architektury budynku. Drugi moduł, o charakterze interdyscyplinarnym, "Dzielnica, moduł, wieś, metropolia" traktował o przestrzeni publicznej, natomiast ostatnia część programu - "Historia architektury", umożliwiła młodzieży bliższe poznanie stylów architektonicznych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia w ramach pierwszego i drugiego modułu.
Fot. FakroW ramach pilotażu programu edukacyjnego "Kształtowanie Przestrzeni" Izba Architektów RP zorganizowała dla uczniów konkurs na najciekawsze sprawozdanie z zajęć, z wykorzystaniem technik multimedialnych. W kategorii szkół gimnazjalnych najlepszy okazał się zespół uczniów z Gimnazjum Publicznego nr 73 im. J.H. Wagnera w Warszawie, natomiast w kategorii szkół licealnych nagrodę główną zdobył zespół z V Liceum Ogólnokształcącego im. A. Witkowskiego w Krakowie.Uroczysta gala wręczenia nagród, podczas której zaprezentowano prace laureatów, odbyła się 12 czerwca w siedzibie Izby Architektów RP w Warszawie. Sponsorem nagród była firma FAKRO. Szkoły, które uczestniczyły w pilotażowym programie„Kształtowanie przestrzeni”zadeklarowały chęć kontynuowania tego edukacyjnego przedsięwzięcia.
Założeniem akcji było budowanie świadomości społecznej młodych ludzi i identyfikacji z miejscem zamieszkania oraz wzbudzenie chęci wpływania na losy własne i bliskiego otoczenia.Nauczyciele mogli wybrać jeden z trzech modułów trwających po 10 godzin każdy. Pierwszy z nich, "Mój dom", dotyczył projektowania i aranżacji wnętrz oraz architektury budynku. Drugi moduł, o charakterze interdyscyplinarnym, "Dzielnica, moduł, wieś, metropolia" traktował o przestrzeni publicznej, natomiast ostatnia część programu - "Historia architektury", umożliwiła młodzieży bliższe poznanie stylów architektonicznych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia w ramach pierwszego i drugiego modułu.
REKLAMA:
Fot. FakroW ramach pilotażu programu edukacyjnego "Kształtowanie Przestrzeni" Izba Architektów RP zorganizowała dla uczniów konkurs na najciekawsze sprawozdanie z zajęć, z wykorzystaniem technik multimedialnych. W kategorii szkół gimnazjalnych najlepszy okazał się zespół uczniów z Gimnazjum Publicznego nr 73 im. J.H. Wagnera w Warszawie, natomiast w kategorii szkół licealnych nagrodę główną zdobył zespół z V Liceum Ogólnokształcącego im. A. Witkowskiego w Krakowie.Uroczysta gala wręczenia nagród, podczas której zaprezentowano prace laureatów, odbyła się 12 czerwca w siedzibie Izby Architektów RP w Warszawie. Sponsorem nagród była firma FAKRO. Szkoły, które uczestniczyły w pilotażowym programie„Kształtowanie przestrzeni”zadeklarowały chęć kontynuowania tego edukacyjnego przedsięwzięcia.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Fakro