Kwestia ogrzewania obiektów sakralnych nigdy nie należała do najprostszych. Poza doborem odpowiednich urządzeń, warto zwrócić uwagę na szereg innych czynników. Jeśli któryś z nich zostanie zbagatelizowany oczekiwania rozminą się z rzeczywistością.

Katedra w Szczecinie
Katedra pod wezwaniem św. Jakuba jest jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w stolicy województwa zachodniopomorskiego. Została ona wzniesiona na przełomie XIV i XV wieku. Stanowi przykład gotyku ceglanego, tak popularnego w krajach nadbałtyckich. Charakterystyczne gotyckie portale, które początkowo zdobiły obiekt, zostały wymienione na neogotyckie. Miało to miejsce w XIX wieku. Wówczas wieża otrzymała zupełnie nowy kształt.
REKLAMA:

Odpowiednie rozwiązanie: naścienny gazowy kocioł kondensacyjny
Katedra w Szczecinie jest doskonałym przykładem wykorzystania gazowych kotłów kondensacyjnych. W obiekcie zastosowano układ kaskadowy składający się z trzech wiszących jednostek MCA Pro 115 o łącznej mocy 345 kW. Współpracuje on z absorpcyjnymi pompami ciepła i ogrzewa samodzielnie Katedrę, budynki starej i nowej kanonii oraz aptekę. Taki układ wyposażony w automatykę pogodową jest niezwykle wydajny, ale również spełnia szereg wymogów, szczególnie ważnych w przypadku ogrzewania kościołów. Przede wszystkim nie wpływa negatywnie na mikroklimat panujący w budynku. Dodatkowo, przyrost temperatury w ciągu godziny, nie przekracza 1,5 st. C. W przeciwnym razie równowaga panująca we wnętrzu mogłaby zostać poważnie zakłócona.

Wybór źródła ciepła w postaci kotłów MCA Pro w przypadku obiektów sakralnych posiada wiele zalet. Z uwagi na charakter konstrukcji (zamknięta komora spalania) pozwala na zminimalizowanie kubatury kotłowni, na którą często w kościołach nie ma po prostu miejsca. Montaż na ostatnich kondygnacjach budynków nie stanowi problemu. Ciężar urządzeń, ich gabaryty czy nośność stropu nie jest przeszkodą instalacyjną. De Dietrich w trosce o wygodę montażu oraz oszczędność miejsca dostarcza gotowe moduły hydrauliczne z armaturą, które wydatnie skracają czas montażu oraz wykluczają prawdopodobieństwo popełnienia jakiegokolwiek błędu. Dają również swobodę wyboru sposobu instalacji – może to być oczywiście ściana pomieszczenia typowanego na kotłownię lub w - przypadku wątpliwości co do nośności przegrody systemu - istnieje możliwość montażu na specjalnym stelażu wolnostojącym. Zastosowanie kotłów MCA Pro pozwala na odprowadzanie produktów spalania jednym zbiorczym przewodem. Podczas pracy układ automatyki sam wybiera urządzenia do pracy dbając o to, aby czas eksploatacji był jednakowy dla wszystkich jednostek. Duży zakres modulacji pojedynczej jednostki pozwala na precyzyjne dostosowanie mocy do potrzeb danego przedziału czasowego i ustalenie dla niego optymalnej temperatury. W przypadku uszkodzenia jednego z kotłów układ sygnalizuje usterkę i jednocześnie zabezpiecza optymalny komfort cieplny poprzez dołączenie urządzenia z trybu postojowego. Zredukowany został również hałas emitowany przez kotły, co w praktyce oznacza, że skupienie podczas modlitwy nie będzie niczym zakłócane. Przyszli użytkownicy, kierując się radami projektantów oraz opiniami z rynku, coraz częściej decydują o wyborze wiszących kotłów, pracujących w kaskadzie dwóch, trzech lub większej liczby urządzeń. W przeciwieństwie do układów grzewczych opartych o jeden generator układy kaskadowe dają poczucie i pewność pełnego bezpieczeństwa w zapewnieniu dostaw ciepła. Dają również czas na spokojną reakcję serwisu w przypadku wystąpienia awarii.
De Dietrich - rzetelny partner
Marka De Dietrich od lat jest liderem w segmencie kaskadowych urządzeń grzewczych za sprawą typoszeregu MCA Pro 45-115. Ostatni raport rynkowy BRG Building Solutions potwierdził dominację marki De Dietrich na polskim rynku w tym segmencie produktowym. Kotły MCA Pro w roku 2013 zostały sprzedane w liczbie 1200 szt., co przekłada się na udział rynkowy 39,09%. Firma szczególnie traktuje tę grupę produktową poprzez ciągłe unowocześnianie oraz otaczanie narzędziami wspierającymi każdy krok procesu decyzyjnego - począwszy od oferty, poprzez projekty aż do końcowej fazy realizacji inwestycji. Nie do przecenienia jest opinia użytkowników, która jest pochodną wypracowanego optymalnego modelu obsługi posprzedażnej w postaci dobrej organizacji i funkcjonowania sieci serwisowej.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: De Dietrich