W szklanej instytucji ziściły się aspiracje i marzenia mieszkańców Lublina europejskiego miasta łączącego Wschód z Zachodem. Budynek, który ma stać się głównym ośrodkiem najróżniejszych form sztuki i aktywności zdobi szkło SGG SECURIT PLANILUX.
Fot. Saint Gobain Glass
22 listopada 2015 roku odbyło się uroczyste zakończenie budowy Centrum Spotkania Kultur połączone z widowiskiem multimedialnym zatytułowanym „Upadek Muru Lubelskiego”. To ekscytujące wydarzenie zakończyło trwające od czterech dekad prace nad powstaniem Centrum. Projekt potraktowano z należytą uwagą i uznano za priorytetową inwestycję kulturalną regionu. Nazwa Centrum nie jest przypadkowa. To właśnie w położonym na obszarze transgranicznym Lublinie, przez wieki przenikały się wpływy licznych kultur. Centrum Spotkania Kultur jako wielofunkcyjna przestrzeń ma zostać instytucją spajającą życie kulturalne regionu. W jej przeszklonych murach swoje miejsce znajdzie kino studyjne, organizacje pozarządowe oraz różnorodne środowiska artystyczne. Ta kulturotwórcza przestrzeń stanie się również miejscem spędzania wolnego czasu. Kawiarnia oraz budząca zainteresowanie czytelnia umieszczona na oszklonym dachu pokrytym roślinnością i drzewami z pewnością przyciągnie Lublinian. Budynek zaprojektowany został przez Biuro Architektoniczne jednego z najlepszych architektów w Polsce – Bolesława Stelmacha.
- Koncepcja budynku mówiła o trzech warstwach różnych czasów powstania i funkcjonowania: kurhany Gutenberga na placu przed wejściem odnoszą się do przeszłości, multimedialne elewacje symbolizują teraźniejszość, a wiszące ogrody na dachach zwiastują przyszłość architektury. Szkło wykorzystane w CSK pełni ważną rolę ambientu-środowiska pozwalającego na swobodne przenikanie światła słonecznego do wnętrz budynku oraz jego emisję dzięki gigantycznym szklanym ekranom – mówi autor projektu arch. Bolesław Stelmach.
Fot. Saint Gobain Glass
Ostatecznie na świetlik o powierzchni 200 metrów kwadratowych wybrano innowacyjne szkło EGLAS o budowie SGG SECURIT PLANILUX 10mm/16mm / STADIP SECURIT 66.4 EGLAS ULTRA N II. To przezroczyste szkło wysokiej jakości o doskonałej optyce. Dzięki swojej doskonałej przejrzystości i mniejszej chłonności oferuje więcej swobody architektonicznej przy wymagających projektach. Szkło zapewnia większą przepuszczalność światła, dzięki czemu pozwala tworzyć jaśniejsze wnętrza. – Po podłączeniu do zasilania, pokrywająca powierzchnię szkła niskoemisyjna powłoka z tlenków metali, przetwarza energię elektryczną w ciepło. Rozwiązanie to pozwala na zwiększenie atrakcyjności wnętrz oraz zapewnia komfort cieplny. Ponadto, niezależnie od warunków atmosferycznych szkło gwarantuje przejrzysty widok. Może służyć także jako tafla grzewcza, pomocna przy roztapianiu śniegu na przeszkleniach dachowych – mówi Adam Księżopolski, Regionalny Kierownik ds. Projektów GLASSOLUTIONS Saint-Gobain. To przezierne i odporne na promienie UV szkło zapewnia także maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki temu, może być wykorzystywane w konstrukcjach na ramie stalowej, aluminiowej, a także montowane w pozycji pionowej, poziomej lub ukośnej.
Trudnym dla szkła, ale wzorowo zdanym egzaminem było także sprostanie wymaganiom stworzenia niepowtarzalnej tekstury szklanych fasad - szorstkiej, łuskowatej, organicznej powierzchni. Konstrukcja na podstawie szkła SGG STADIP SECURIT DIAMANT i SGG SATINOVO 66.4 Z SERALITEM powstała według indywidualnego wzoru zaprojektowanego przez Bolesława Stelmacha z pomocą ekspertów Glassolutions SAINT-GOBAIN. SGG DIAMANT jest unikalnym, bezbarwnym szkłem typu float. Dzięki bardzo niskiej zawartości tlenku żelazawa zapewnia wysoką przepuszczalność światła, co jest szczególnie ważne przy dużych grubościach. Idealnie sprawdza się do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych oraz zapewnia wierne oddanie kolorów. Połączenie go ze szkłem SGG Satinovo pozwoliło na uzyskanie niepowtarzalnego efektu. Wykorzystane w konstrukcji szkło charakteryzuje idealnie jednolita, matowa powierzchnia, która zapewnia optymalne doświetlenie przy zapewnieniu pełnej prywatności. Szkło SGG Satinovo często wykorzystywane jest w budownictwie mieszkaniowym, biurowym i hotelarskim.
Fot. Saint Gobain Glass
Budynek doskonale komponuje się z towarzyszącymi mu kamienicami na Alejach Racławickich i Ogrodem Saskim. - Centrum jest prawdziwą zmianą jakościową dla Lublina. To miasteczko kultury może pomieścić kilkanaście różnych instytucji - od Orkiestry Św. Mikołaja, przez galerie i mediateki, aż po operę. Jednocześnie w sześciu salach CSK może przebywać ponad 2 500 osób, w tym 1000 w sali operowej o najnowocześniejszej mechanice scenicznej w Polsce i jednej z najbardziej rozbudowanych w Europie. Dzięki temu, Centrum umożliwia realizację najróżniejszych projektów kulturalnych – mówi arch. Bolesław Stelmach, autor projektu architektonicznego CSK. Poza wspomnianą wielofunkcyjną salą widowiskową, w Centrum znajdzie się także sala kameralna dla 200 osób, sala kinowa dla 170 widzów oraz przystosowaną do prób baletu i teatrów tańca sala baletowa.
Oficjalne otwarcie CSK zaplanowano na 1 października 2016 roku. Wydarzenie, które będzie miało ogromny wpływ na życie miasta poprzedzi rozpoczynający się na przełomie kwietnia i maja cykl wydarzeń zapowiadających tę ceremonię. Centrum przejmie rolę łącznika architektoniczno-społecznego Lublina. Jego nowoczesna, przeszklona bryła oraz surowe, industrialne wnętrze z pewnością wzbudzą zainteresowanie mieszkańców. Wokół budynku rozciąga się Plac Teatralny o powierzchni 2,5 tys. mkw., gdzie ustawiono meble miejskie oraz rampy służące uprawianiu sportów miejskich.
22 listopada 2015 roku odbyło się uroczyste zakończenie budowy Centrum Spotkania Kultur połączone z widowiskiem multimedialnym zatytułowanym „Upadek Muru Lubelskiego”. To ekscytujące wydarzenie zakończyło trwające od czterech dekad prace nad powstaniem Centrum. Projekt potraktowano z należytą uwagą i uznano za priorytetową inwestycję kulturalną regionu. Nazwa Centrum nie jest przypadkowa. To właśnie w położonym na obszarze transgranicznym Lublinie, przez wieki przenikały się wpływy licznych kultur. Centrum Spotkania Kultur jako wielofunkcyjna przestrzeń ma zostać instytucją spajającą życie kulturalne regionu. W jej przeszklonych murach swoje miejsce znajdzie kino studyjne, organizacje pozarządowe oraz różnorodne środowiska artystyczne. Ta kulturotwórcza przestrzeń stanie się również miejscem spędzania wolnego czasu. Kawiarnia oraz budząca zainteresowanie czytelnia umieszczona na oszklonym dachu pokrytym roślinnością i drzewami z pewnością przyciągnie Lublinian. Budynek zaprojektowany został przez Biuro Architektoniczne jednego z najlepszych architektów w Polsce – Bolesława Stelmacha.
- Koncepcja budynku mówiła o trzech warstwach różnych czasów powstania i funkcjonowania: kurhany Gutenberga na placu przed wejściem odnoszą się do przeszłości, multimedialne elewacje symbolizują teraźniejszość, a wiszące ogrody na dachach zwiastują przyszłość architektury. Szkło wykorzystane w CSK pełni ważną rolę ambientu-środowiska pozwalającego na swobodne przenikanie światła słonecznego do wnętrz budynku oraz jego emisję dzięki gigantycznym szklanym ekranom – mówi autor projektu arch. Bolesław Stelmach.
Fot. Saint Gobain Glass
Ostatecznie na świetlik o powierzchni 200 metrów kwadratowych wybrano innowacyjne szkło EGLAS o budowie SGG SECURIT PLANILUX 10mm/16mm / STADIP SECURIT 66.4 EGLAS ULTRA N II. To przezroczyste szkło wysokiej jakości o doskonałej optyce. Dzięki swojej doskonałej przejrzystości i mniejszej chłonności oferuje więcej swobody architektonicznej przy wymagających projektach. Szkło zapewnia większą przepuszczalność światła, dzięki czemu pozwala tworzyć jaśniejsze wnętrza. – Po podłączeniu do zasilania, pokrywająca powierzchnię szkła niskoemisyjna powłoka z tlenków metali, przetwarza energię elektryczną w ciepło. Rozwiązanie to pozwala na zwiększenie atrakcyjności wnętrz oraz zapewnia komfort cieplny. Ponadto, niezależnie od warunków atmosferycznych szkło gwarantuje przejrzysty widok. Może służyć także jako tafla grzewcza, pomocna przy roztapianiu śniegu na przeszkleniach dachowych – mówi Adam Księżopolski, Regionalny Kierownik ds. Projektów GLASSOLUTIONS Saint-Gobain. To przezierne i odporne na promienie UV szkło zapewnia także maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki temu, może być wykorzystywane w konstrukcjach na ramie stalowej, aluminiowej, a także montowane w pozycji pionowej, poziomej lub ukośnej.
REKLAMA:
Trudnym dla szkła, ale wzorowo zdanym egzaminem było także sprostanie wymaganiom stworzenia niepowtarzalnej tekstury szklanych fasad - szorstkiej, łuskowatej, organicznej powierzchni. Konstrukcja na podstawie szkła SGG STADIP SECURIT DIAMANT i SGG SATINOVO 66.4 Z SERALITEM powstała według indywidualnego wzoru zaprojektowanego przez Bolesława Stelmacha z pomocą ekspertów Glassolutions SAINT-GOBAIN. SGG DIAMANT jest unikalnym, bezbarwnym szkłem typu float. Dzięki bardzo niskiej zawartości tlenku żelazawa zapewnia wysoką przepuszczalność światła, co jest szczególnie ważne przy dużych grubościach. Idealnie sprawdza się do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych oraz zapewnia wierne oddanie kolorów. Połączenie go ze szkłem SGG Satinovo pozwoliło na uzyskanie niepowtarzalnego efektu. Wykorzystane w konstrukcji szkło charakteryzuje idealnie jednolita, matowa powierzchnia, która zapewnia optymalne doświetlenie przy zapewnieniu pełnej prywatności. Szkło SGG Satinovo często wykorzystywane jest w budownictwie mieszkaniowym, biurowym i hotelarskim.
Fot. Saint Gobain Glass
Budynek doskonale komponuje się z towarzyszącymi mu kamienicami na Alejach Racławickich i Ogrodem Saskim. - Centrum jest prawdziwą zmianą jakościową dla Lublina. To miasteczko kultury może pomieścić kilkanaście różnych instytucji - od Orkiestry Św. Mikołaja, przez galerie i mediateki, aż po operę. Jednocześnie w sześciu salach CSK może przebywać ponad 2 500 osób, w tym 1000 w sali operowej o najnowocześniejszej mechanice scenicznej w Polsce i jednej z najbardziej rozbudowanych w Europie. Dzięki temu, Centrum umożliwia realizację najróżniejszych projektów kulturalnych – mówi arch. Bolesław Stelmach, autor projektu architektonicznego CSK. Poza wspomnianą wielofunkcyjną salą widowiskową, w Centrum znajdzie się także sala kameralna dla 200 osób, sala kinowa dla 170 widzów oraz przystosowaną do prób baletu i teatrów tańca sala baletowa.
Oficjalne otwarcie CSK zaplanowano na 1 października 2016 roku. Wydarzenie, które będzie miało ogromny wpływ na życie miasta poprzedzi rozpoczynający się na przełomie kwietnia i maja cykl wydarzeń zapowiadających tę ceremonię. Centrum przejmie rolę łącznika architektoniczno-społecznego Lublina. Jego nowoczesna, przeszklona bryła oraz surowe, industrialne wnętrze z pewnością wzbudzą zainteresowanie mieszkańców. Wokół budynku rozciąga się Plac Teatralny o powierzchni 2,5 tys. mkw., gdzie ustawiono meble miejskie oraz rampy służące uprawianiu sportów miejskich.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Saint-Gobain Glass