Ciągły szum informacyjny, który może poważnie ograniczyć wydajność pracownika, a co za tym idzie wpływa na wyniki firmy. Stres, brak koncentracji i motywacji czy agresja to tylko niektóre z czynników jakie powoduje hałas.
Fot. Ecophon Saint-GobainFot. Ecophon Saint-Gobain
Biura, szczególnie te zaaranżowane w otwartej przestrzeni (tzw. open space), mają służyć przede wszystkim usprawnieniu komunikacji i kooperacji oraz wymianie wiedzy i informacji. Jednak wystarczy zaledwie kilka godzin, aby zacząć odczuwać pierwsze uciążliwości związane z pracą w takim biurze. Fragmenty rozmów współpracowników, dźwięk dzwoniących telefonów, trzaskanie drzwiami – to szereg dźwięków, które dochodzą do nas jednocześnie, tworząc niepożądany hałas. Dla pracownika, który codziennie spędza co najmniej 8 godzin w biurze oznacza to wiele niedogodności, które wpływają na jego efektywność pracy:
• Brak prywatności
• Rozdrażnienie i podenerwowanie
• Utrata koncentracji
• Spadek motywacji
• Stres i ogólny wpływ na stan zdrowia
Nie są to niedogodności rzadkie, gdyż aż 70% pracowników (jak wynika z ostatniego raportu Lessman Review) jest niezadowolona z poziomu hałasu w biurze. Każdorazowo pracownicy potrzebują aż 10-15 min, aby skoncentrować się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciany hałas!
Fot. Ecophon Saint-GobainMagda Szubert, która w firmie Ecophon Saint-Gobain zajmuje się akustyką biur i jej wpływem na pracowników twierdzi, że spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. - Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co może mieć wpływ na podwyższone ciśnienie krwi, spadek efektywności, a w efekcie na zwiększoną ilość zwolnień chorobowych.Zatem poprawa akustyki biura i obniżenie poziomu hałasu może pozytywnie wpłynąć na wyniki całej firmy – kontynuuje Magda Szubert.
Ogromny wpływ na obniżenie poziomu hałasu ma aranżacja biura – wykończenie sufitów, ścian oraz umeblowanie. Takiej aranżacji można dokonać w każdym momencie, także w trakcie funkcjonowania obiektu. Wykorzystanie właściwych materiałów dźwiękochłonnych, np. sufitów podwieszanych, paneli ściennych, czy wolno stojących ekranów akustycznych, pozwoli ograniczyć zasięg dźwięku i zapewnić prywatność rozmów między grupami pracowników.
Produkty Ecophon nie tylko przyczyniają się do tworzenia korzystnego środowiska akustycznego, ale również do poprawy jakości powietrza wewnątrz pomieszczeń. A skoro obecnie spędzamy większość czasu w pomieszczeniach, warto zwrócić uwagę na jakość powietrza, jaka w nich panuje, ponieważ ma ona bezpośredni wpływ na nasze zdrowie.
Fot. Ecophon Saint-GobainJedną z najdokładniej przebadanych substancji zanieczyszczających powietrze wewnątrz pomieszczeń jest formaldehyd (CH2O). Produkty Ecophon spełniają wymogi najbardziej rygorystycznych norm i certyfikatów na rynku. Francuska norma dotycząca lotnych związków organicznych, klasa A+ stanowi obecnie najbardziej restrykcyjny poziom certyfikacji, z dopuszczalną emisją formaldehydu w ilości 10 µg/m3.
Jak zmienia się poziom dźwięków w biurze po dodaniu paneli akustycznych, zobacz film:
Biura, szczególnie te zaaranżowane w otwartej przestrzeni (tzw. open space), mają służyć przede wszystkim usprawnieniu komunikacji i kooperacji oraz wymianie wiedzy i informacji. Jednak wystarczy zaledwie kilka godzin, aby zacząć odczuwać pierwsze uciążliwości związane z pracą w takim biurze. Fragmenty rozmów współpracowników, dźwięk dzwoniących telefonów, trzaskanie drzwiami – to szereg dźwięków, które dochodzą do nas jednocześnie, tworząc niepożądany hałas. Dla pracownika, który codziennie spędza co najmniej 8 godzin w biurze oznacza to wiele niedogodności, które wpływają na jego efektywność pracy:
• Brak prywatności
• Rozdrażnienie i podenerwowanie
• Utrata koncentracji
• Spadek motywacji
• Stres i ogólny wpływ na stan zdrowia
Nie są to niedogodności rzadkie, gdyż aż 70% pracowników (jak wynika z ostatniego raportu Lessman Review) jest niezadowolona z poziomu hałasu w biurze. Każdorazowo pracownicy potrzebują aż 10-15 min, aby skoncentrować się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciany hałas!
Fot. Ecophon Saint-GobainMagda Szubert, która w firmie Ecophon Saint-Gobain zajmuje się akustyką biur i jej wpływem na pracowników twierdzi, że spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. - Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co może mieć wpływ na podwyższone ciśnienie krwi, spadek efektywności, a w efekcie na zwiększoną ilość zwolnień chorobowych.Zatem poprawa akustyki biura i obniżenie poziomu hałasu może pozytywnie wpłynąć na wyniki całej firmy – kontynuuje Magda Szubert.
Ogromny wpływ na obniżenie poziomu hałasu ma aranżacja biura – wykończenie sufitów, ścian oraz umeblowanie. Takiej aranżacji można dokonać w każdym momencie, także w trakcie funkcjonowania obiektu. Wykorzystanie właściwych materiałów dźwiękochłonnych, np. sufitów podwieszanych, paneli ściennych, czy wolno stojących ekranów akustycznych, pozwoli ograniczyć zasięg dźwięku i zapewnić prywatność rozmów między grupami pracowników.
REKLAMA:
Produkty Ecophon nie tylko przyczyniają się do tworzenia korzystnego środowiska akustycznego, ale również do poprawy jakości powietrza wewnątrz pomieszczeń. A skoro obecnie spędzamy większość czasu w pomieszczeniach, warto zwrócić uwagę na jakość powietrza, jaka w nich panuje, ponieważ ma ona bezpośredni wpływ na nasze zdrowie.
Fot. Ecophon Saint-GobainJedną z najdokładniej przebadanych substancji zanieczyszczających powietrze wewnątrz pomieszczeń jest formaldehyd (CH2O). Produkty Ecophon spełniają wymogi najbardziej rygorystycznych norm i certyfikatów na rynku. Francuska norma dotycząca lotnych związków organicznych, klasa A+ stanowi obecnie najbardziej restrykcyjny poziom certyfikacji, z dopuszczalną emisją formaldehydu w ilości 10 µg/m3.
Jak zmienia się poziom dźwięków w biurze po dodaniu paneli akustycznych, zobacz film:
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Saint-Gobain