Dla Ceramiki Tubądzin rok 2019 to nie tylko nowe kolekcje ale przede wszystkim umacnianie swojej pozycji na światowych rynkach i ciągle rosnący eksport. To także nagrody, udział w imprezach targowych, ciągłe ulepszanie technologii, dbanie o środowisko i wspieranie lokalnych społeczności.
Fot. Tubądzin
Grupa Tubądzin zamyka 2019 r. z sukcesami. Firma wyprodukowała w mijającym roku ok 13 mln m2 płytek i osiągnęła kilkuprocentową zwyżkę przychodów . Tubądzin wzmocnił swoją obecność na wielu rynkach eksportowych, a na polskim umocnił pozycję lidera w designie, tworząc jednocześnie w sklepach i showroomach w całym kraju unikalne strefy home. Firma nieustannie poszerza możliwości wykorzystania swoich produktów, nawiązując nowe kooperacje (przykładem współpraca z prestiżowym producentem mebli ernersrust i wykorzystanie płytek jako okładzin meblowych). Warto dodać także, że płytki polerowane cieszyły się w ostatnich latach tak ogromnym powodzeniem, że firma postanowiła wybudować drugą, najnowocześniejszą w kraju linię polerską oraz towarzyszącą jej oczyszczalnie wody.
Fot. Tubądzin
Wiceprezes Zarządu Ceramiki Tubądzin, Amadeusz Kowalski wspomina mijający rok: Podsumowania zawsze skłaniają do refleksji. Po ponad 35 latach działania firmy wiemy, że sama sprzedaż płytek ceramicznych nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu. Chcę myśleć o naszej działalności w kategorii zaspokajania potrzeb związanych z pięknem, ciepłem, przytulnym domem, ale i eleganckich przestrzeniach biurowych czy hotelowych, w których chce się przebywać. Nasi klienci są dla nas nieustającym źródłem inspiracji, nie odwrotnie. Śledząc trendy wiemy co jest modne i zawsze staramy się tę modę o jeden krok wyprzedzić, zaskakiwać, proponować. Wiemy, że klienci doceniają nasze starania o to by dostarczać im ponadczasowe, piękne, ekologiczne produkty najlepszej, światowej jakości. Rok 2019 był niezwykły pod kątem ilości premierowych kolekcji wprowadzonych na rynek, ciągłego unowocześniania linii produkcyjnej, nowych kontaktów biznesowych na świecie i współpracy z architektami, partnerami handlowymi i glazurnikami. Intensywnie angażowaliśmy się także w życie naszej lokalnej społeczności.
Fot. Tubądzin
W 2019 r. było to m.in. 12 nowych kolekcji w formatach 30x60 dla Marki Tubądzin (m.in. Reflection, w najmodniejszym kolorze 2020 r. – Classic Blue, wg Instytutu Pantone) i 14 kolekcji dla marki Domino – pewnym jest więc, że gusta nawet najbardziej wymagających klientów zostają zaspokojone. Płytki trafiły do salonów w całej Polsce.
Pastelowe inspiracje kolorami Polski, towarzyszyły z kolei projektantce światowego formatu, Dorocie Koziara, w pracy nad kolekcją Cielo e Terra dla Ceramiki Tubądzin, która od momentu wprowadzenia na rynek zdobywa laury i uznanie klientów. W 2020 r. wprowadzone zostaną nowe mozaiki uzupełniające tąkolekcję.
Polscy klienci oraz partnerzy branżowi zobaczyć mogli wszystkie wyżej wspomniane nowości na targach Warsaw Home w Warszawie, na których Ceramika Tubądzin prezentowała się po raz drugi. Tym razem powiększyła swoje stoisko do 110m2.
Fot. Tubądzin
Z kolei Kapituła Nagród Stowarzyszenia Polskiego Klubu Biznesu przyznała Grupie Tubądzin nagrodę Honorowego Ambasadora Polskiego Biznesu. A Andrzej Wodzyński założyciel i właściciel Grupy Tubądzin, otrzymał Srebrny Medal Polskiego Komitetu Olimpijskiego za „zasługi dla polskiego ruchu olimpijskiego”.
Warto także wspomnieć, że w 26. edycji konkursu Dobry Wzór, wyróżnione zostały aż dwie kolekcje Ceramiki Tubądzin. Do finału zakwalifikowała się kolekcja House of Tones oraz kreacja Doroty Koziara - wielkoformatowa kolekcja Cielo e Terra.
W kwietniu zaś Tubądzin Arena Design – pierwsza edycja międzynarodowych spotkań architektów, odbyła się podczas Targów Construma w Budapeszcie, gdzie Tubądzin prezentował swoją ofertę. Druga edycja imprezy zawitała do Lwowa w czerwcu i znalazła się w programie Międzynarodowego Festiwalu Architektury i Sztuki VEZHA. Na przełomie czerwca i lipca, przyszedł czas na ukraińską stolicę. Festiwal Architektury Prostoneba w Kijowie, był przestrzenią komunikacji i wymiany doświadczeń między architektami, projektantami, urbanistami, artystami i producentami. Działania za granicą to przede wszystkim jednak zacieśnianie kontaktów i budowanie opartych na zaufaniu i profesjonalizmie relacje z partnerami handlowymi.
We wrześniu w mieście Żylina, Grupa Tubądzin, wraz ze swoim słowackim partnerem, firmą Ingema, otworzyła 700-metrowy showroom, w którym przeważającą cześć ekspozycji zajmują płytki Tubądzin.
Fot. Tubądzin
Grupa Tubądzin doskonale wpisuje swoją ofertę także w dynamiczny rozwój postradzieckich państw, które wraz ze zmianami ustrojowymi na początku lat 90. zaczęły tworzyć własne strategie promocji „marki narodowej”. Proces ten szczególnie widoczny jest w krajach środkowej Azji, w tym w Kazachstanie i Uzbekistanie. Grupa Tubądzin jest świadkiem i aktywnym partnerem tego rozwoju, nieustannie wzmacniając swoją obecność na tamtejszych rynkach.
Nowy salon firmowy o powierzchni 350 m2 w Ałmaty, dawnej stolicy Kazachstanu nawiązuje do trendów w designie obecnych w Azji Centralnej, z kolei Taszkent City International Business Center to kompleks ekskluzywnych hoteli, biurowców oraz apartamentów mieszkalnych w stolicy Uzbekistanu, w którego powstawianiu firma aktywnie uczestniczy.
Przy okazji Targów Aranżacji Wnętrz Home Design w Jesionce (Podkarpackie) Tubądzin, wraz z kilkoma innymi firmami postanowił zjednoczyć działania, aby pomóc wyremontować łazienkę 85-letniej kobiecie oraz jej ciężko choremu synowi, którzy mieszkają w trudnych warunkach, w wiosce pod Łańcutem.
Tubądzin angażuje się jednak nie tylko w sport i działania charytatywne. Wspieranie wydarzeń kulturalnych jest także ważną częścią strategii firmy. Wystawa „Tło na pierwszym planie. Allan Starski – scenografia, Wiesława Starska – kostiumy”, której partnerem był Tubądzin miała swoją premierę podczas lipcowego Open Hair Festival.
Ceramika Tubądzin była także oficjalnym partnerem w biciu wyjątkowego rekordu. 16 października, w Europejski Dzień Przywracania Czynności Serca, odbyło się bicie rekordu w jednoczesnym wykonywaniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej w wielu miejscach w Polsce – największe takie wydarzenie w Europie, które co roku organizuje w różnych miejscach Polski WOŚP. Grupa Tubądzin aktywnie włączyła się do akcji w Łodzi, nie tylko wspierając rzeczowo wydarzenie, wzięli w nim udział także pracownicy firmy.
Z kolei w kraju 5 września zakończyło się trzydniowe Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju, któremu w tym roku przyświecało hasło „Europa jutra. Silna, czyli jaka?”. W tegorocznym „polskim Davos” uczestniczyło blisko 5 tysięcy gości z 60 krajów świata. Andrzej Wodzyński – właściciel Grupy Tubądzin był gościem panelu pt. “Jak osiągnąć sukces na rynkach globalnych?”, w którym dzielił się receptą na silną obecność firmy na międzynarodowych rynkach.
W listopadzie Tubądzin postanowił zaprosić swoich partnerów medialnych do siebie. Przedstawiciele ponad dwudziestu redakcji wnętrzarskich, budowlanych i lifestyle’owych z całej Polski przybyli do Ceramiki Tubądzin III w Sieradzu, aby zapoznać się z możliwościami technologicznymi, wzorniczymi i proekologicznymi firmy, która wyznacza trendy w branży płytek ceramicznych nie tylko w Polsce. Tubądzin zaprezentował najnowszą linię polerską, zbudowaną od podstaw oczyszczalnie wody oraz szereg nowoczesnych rozwiązań, w zgodzie ze środowiskiem.
A kilka dni później mieszkańcy Sieradza mieli okazję przekonać się w jaki sposób powstają największe w Polsce płytki ceramiczne oraz zobaczyć wszystkie ekologiczne rozwiązania wykorzystane podczas ich produkcji. Rodzinny ekospacer po fabryce Ceramika Tubądzin III był okazją do lepszego poznania największego pracodawcy w regionie i cieszył się tak wielkim powodzeniem, że wejściówki rozeszły się dosłownie w kilka godzin. W tym samym miesiącu fabrykę odwiedziło także piętnaście topowych blogerek wnętrzarskich i lifestylowych, m.in. autorki bloga Make Home Easier, Siostry ADiHD, Scraperka czy Mamagerka.
Tubądzin nie byłby liderem na rynku płytek ceramicznych, gdyby nie współpraca z tymi którzy z ceramiką mają do czynienia na co dzień – projektantami, glazurnikami i architektami. W czerwcu zakończyła się roczna edycja warsztatów "Cultura Animi - Trzeci Horyzont- T-Academy", autorskiej propozycji skierowanej do architektów, do współtworzenia której Ceramika Tubądzin zaprosiła cenioną w Europie badaczkę trendów Zuzannę Skalską. Warsztaty były częścią Akademii Architekta Tubądzin, której celem jest dostarczenie architektom nie tylko inspiracji i wskazanie kompetencji przyszłości, ale też wyposażenie ich w kompetencje menedżerskie i umiejętności miękkie. Tubądzin spotkał się z architektami w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.
Nie sposób wymienić wszystkich miast w których eksperci Grupy Tubądzin spotkali się z glazurnikami, by wspólnie przekonać się, że płyty w wielkim formacie są przyjaznym materiałem w pracy. Grupa Tubądzin jest liderem jeśli chodzi o technologię produkcji i ilość przeszkolonych fachowców w zakresie gresowych płyt wielkoformatowych. Do tej pory w prawie 250 szkoleniach wzięło udział blisko 5000 glazurników – w Polsce i za granicą.
Grupa Tubądzin zamyka 2019 r. z sukcesami. Firma wyprodukowała w mijającym roku ok 13 mln m2 płytek i osiągnęła kilkuprocentową zwyżkę przychodów . Tubądzin wzmocnił swoją obecność na wielu rynkach eksportowych, a na polskim umocnił pozycję lidera w designie, tworząc jednocześnie w sklepach i showroomach w całym kraju unikalne strefy home. Firma nieustannie poszerza możliwości wykorzystania swoich produktów, nawiązując nowe kooperacje (przykładem współpraca z prestiżowym producentem mebli ernersrust i wykorzystanie płytek jako okładzin meblowych). Warto dodać także, że płytki polerowane cieszyły się w ostatnich latach tak ogromnym powodzeniem, że firma postanowiła wybudować drugą, najnowocześniejszą w kraju linię polerską oraz towarzyszącą jej oczyszczalnie wody.
Fot. Tubądzin
Wiceprezes Zarządu Ceramiki Tubądzin, Amadeusz Kowalski wspomina mijający rok: Podsumowania zawsze skłaniają do refleksji. Po ponad 35 latach działania firmy wiemy, że sama sprzedaż płytek ceramicznych nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu. Chcę myśleć o naszej działalności w kategorii zaspokajania potrzeb związanych z pięknem, ciepłem, przytulnym domem, ale i eleganckich przestrzeniach biurowych czy hotelowych, w których chce się przebywać. Nasi klienci są dla nas nieustającym źródłem inspiracji, nie odwrotnie. Śledząc trendy wiemy co jest modne i zawsze staramy się tę modę o jeden krok wyprzedzić, zaskakiwać, proponować. Wiemy, że klienci doceniają nasze starania o to by dostarczać im ponadczasowe, piękne, ekologiczne produkty najlepszej, światowej jakości. Rok 2019 był niezwykły pod kątem ilości premierowych kolekcji wprowadzonych na rynek, ciągłego unowocześniania linii produkcyjnej, nowych kontaktów biznesowych na świecie i współpracy z architektami, partnerami handlowymi i glazurnikami. Intensywnie angażowaliśmy się także w życie naszej lokalnej społeczności.
Fot. Tubądzin
Wybrane fakty z życia Grupy Tubądzin w 2019 r:
NOWE KOLEKCJE
Na jednej z najważniejszych imprez branżowych na świecie, CERSAIE International Exhibition of Ceramic Tile and Bathroom Furnishings (Międzynarodowych Targach Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek) w Bolonii Ceramika Tubądzin, na stoisku o powierzchni 200 m2 zaprezentowała 40 propozycji nowych wzorów, wśród których znalazło się ponad 20 propozycji dla płytek wielkoformatowych, w tym nowe kreacje Macieja Zienia (Specchio Carrara, Black Pulpis, Amber Vein). Targi to doskonały czas badania gustów klientów i partnerów biznesowych. Dlatego te kolekcje, które zdobyły uznanie klientów z całego świata, są wdrażane do produkcji.W 2019 r. było to m.in. 12 nowych kolekcji w formatach 30x60 dla Marki Tubądzin (m.in. Reflection, w najmodniejszym kolorze 2020 r. – Classic Blue, wg Instytutu Pantone) i 14 kolekcji dla marki Domino – pewnym jest więc, że gusta nawet najbardziej wymagających klientów zostają zaspokojone. Płytki trafiły do salonów w całej Polsce.
Pastelowe inspiracje kolorami Polski, towarzyszyły z kolei projektantce światowego formatu, Dorocie Koziara, w pracy nad kolekcją Cielo e Terra dla Ceramiki Tubądzin, która od momentu wprowadzenia na rynek zdobywa laury i uznanie klientów. W 2020 r. wprowadzone zostaną nowe mozaiki uzupełniające tąkolekcję.
Polscy klienci oraz partnerzy branżowi zobaczyć mogli wszystkie wyżej wspomniane nowości na targach Warsaw Home w Warszawie, na których Ceramika Tubądzin prezentowała się po raz drugi. Tym razem powiększyła swoje stoisko do 110m2.
NAGRODY
To właśnie Cielo e Terra by Dorota Koziara zdobyła nagrodę jury w siódmej edycji konkursu organizowanego przez magazyn "Dobre Wnętrze", w kategorii „Baza do wnętrza”. Dorota Koziara wraz z Maciejem Zieniem otrzymali także nominacje do nagród Perły Ceramiki redakcja kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” za rok 2019. Z kolei aż 7 Pereł Ceramiki EU 2018 r. zdobyły kolekcje Industrio marki MONOLITH oraz House of Tones i Unit Plus z linii 33x90 cm. Ponadto kolekcja Specchio Carrara autorstwa Macieja Zienia uhonorowana została Medalem Europejskim przez Business Center Club.Fot. Tubądzin
Z kolei Kapituła Nagród Stowarzyszenia Polskiego Klubu Biznesu przyznała Grupie Tubądzin nagrodę Honorowego Ambasadora Polskiego Biznesu. A Andrzej Wodzyński założyciel i właściciel Grupy Tubądzin, otrzymał Srebrny Medal Polskiego Komitetu Olimpijskiego za „zasługi dla polskiego ruchu olimpijskiego”.
Warto także wspomnieć, że w 26. edycji konkursu Dobry Wzór, wyróżnione zostały aż dwie kolekcje Ceramiki Tubądzin. Do finału zakwalifikowała się kolekcja House of Tones oraz kreacja Doroty Koziara - wielkoformatowa kolekcja Cielo e Terra.
DZIAŁANIA ZA GRANICĄ
W styczniu Grupa Tubądzin pokazywała swoje nowości na 4 Design Days w Katowicach, gdzie pojawi się także w 2020 r., by następnie zaprezentować je poza granicami naszego kraju oraz spotkać się z najlepszymi międzynarodowymi biurami architektonicznymi. Tubądzin Design Days, cykliczna impreza, dedykowana architektom i projektantom zawitała w marcu do stolicy Mołdawii – po edycjach na Słowacji, w Kazachstanie i na Ukrainie. Następnie przedstawiciele firmy wyruszyli do Miami, zaprezentować najnowsze kolekcje na targach Coverings 2019 na Florydzie.W kwietniu zaś Tubądzin Arena Design – pierwsza edycja międzynarodowych spotkań architektów, odbyła się podczas Targów Construma w Budapeszcie, gdzie Tubądzin prezentował swoją ofertę. Druga edycja imprezy zawitała do Lwowa w czerwcu i znalazła się w programie Międzynarodowego Festiwalu Architektury i Sztuki VEZHA. Na przełomie czerwca i lipca, przyszedł czas na ukraińską stolicę. Festiwal Architektury Prostoneba w Kijowie, był przestrzenią komunikacji i wymiany doświadczeń między architektami, projektantami, urbanistami, artystami i producentami. Działania za granicą to przede wszystkim jednak zacieśnianie kontaktów i budowanie opartych na zaufaniu i profesjonalizmie relacje z partnerami handlowymi.
We wrześniu w mieście Żylina, Grupa Tubądzin, wraz ze swoim słowackim partnerem, firmą Ingema, otworzyła 700-metrowy showroom, w którym przeważającą cześć ekspozycji zajmują płytki Tubądzin.
Fot. Tubądzin
Grupa Tubądzin doskonale wpisuje swoją ofertę także w dynamiczny rozwój postradzieckich państw, które wraz ze zmianami ustrojowymi na początku lat 90. zaczęły tworzyć własne strategie promocji „marki narodowej”. Proces ten szczególnie widoczny jest w krajach środkowej Azji, w tym w Kazachstanie i Uzbekistanie. Grupa Tubądzin jest świadkiem i aktywnym partnerem tego rozwoju, nieustannie wzmacniając swoją obecność na tamtejszych rynkach.
Nowy salon firmowy o powierzchni 350 m2 w Ałmaty, dawnej stolicy Kazachstanu nawiązuje do trendów w designie obecnych w Azji Centralnej, z kolei Taszkent City International Business Center to kompleks ekskluzywnych hoteli, biurowców oraz apartamentów mieszkalnych w stolicy Uzbekistanu, w którego powstawianiu firma aktywnie uczestniczy.
DZIAŁANIA LOKALNE
Ceramika Tubądzin od lat angażuje się w działania lokalne, wspierając wartościowe inicjatywy artystyczne i sportowe w województwie łódzkim. W lipcu firma była jednym z głównych partnerów Pomarańczowego Dnia Sportu w Sieradzu, imprezy doskonale znanej polskim biegaczom. Miesiąc wcześniej świętowała zakończenie udanego sezonu wraz z Tubądzin Volley MOSiR Sieradz, którego jest sponsorem tytularnym i partnerem strategicznym. Z kolei dzięki inicjatywie Ceramiki Tubądzin, w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi odbył się finał niezwykłego konkursu na projekt przejazdów bramowych w kamienicach przy ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Jednak lokalne działania firmy wyszły daleko poza województwo łódzkie.Przy okazji Targów Aranżacji Wnętrz Home Design w Jesionce (Podkarpackie) Tubądzin, wraz z kilkoma innymi firmami postanowił zjednoczyć działania, aby pomóc wyremontować łazienkę 85-letniej kobiecie oraz jej ciężko choremu synowi, którzy mieszkają w trudnych warunkach, w wiosce pod Łańcutem.
Tubądzin angażuje się jednak nie tylko w sport i działania charytatywne. Wspieranie wydarzeń kulturalnych jest także ważną częścią strategii firmy. Wystawa „Tło na pierwszym planie. Allan Starski – scenografia, Wiesława Starska – kostiumy”, której partnerem był Tubądzin miała swoją premierę podczas lipcowego Open Hair Festival.
Ceramika Tubądzin była także oficjalnym partnerem w biciu wyjątkowego rekordu. 16 października, w Europejski Dzień Przywracania Czynności Serca, odbyło się bicie rekordu w jednoczesnym wykonywaniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej w wielu miejscach w Polsce – największe takie wydarzenie w Europie, które co roku organizuje w różnych miejscach Polski WOŚP. Grupa Tubądzin aktywnie włączyła się do akcji w Łodzi, nie tylko wspierając rzeczowo wydarzenie, wzięli w nim udział także pracownicy firmy.
REKLAMA:
WSPÓŁPRACA Z PARTNERAMI
Na targach w CERSAIE Bolonii Tubądzin postawił nie tylko na prezentację nowości, ale także na współpracę z polską firmą meblową z 50-letnim stażem. Wspólnie z ernestrust Ceramika Tubądzin zagospodarowała 200m2 stoiska, na których stworzyła „Tubądzin Ceramic Home by ernestrust” – przestrzeń, w której zwiedzający obejrzeć mogli kuchnię oraz propozycję garderoby w sypialni – wszystkie meble zostały obłożone wielkoformatowymi płytami ceramicznymi Tubądzin.Z kolei w kraju 5 września zakończyło się trzydniowe Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju, któremu w tym roku przyświecało hasło „Europa jutra. Silna, czyli jaka?”. W tegorocznym „polskim Davos” uczestniczyło blisko 5 tysięcy gości z 60 krajów świata. Andrzej Wodzyński – właściciel Grupy Tubądzin był gościem panelu pt. “Jak osiągnąć sukces na rynkach globalnych?”, w którym dzielił się receptą na silną obecność firmy na międzynarodowych rynkach.
W listopadzie Tubądzin postanowił zaprosić swoich partnerów medialnych do siebie. Przedstawiciele ponad dwudziestu redakcji wnętrzarskich, budowlanych i lifestyle’owych z całej Polski przybyli do Ceramiki Tubądzin III w Sieradzu, aby zapoznać się z możliwościami technologicznymi, wzorniczymi i proekologicznymi firmy, która wyznacza trendy w branży płytek ceramicznych nie tylko w Polsce. Tubądzin zaprezentował najnowszą linię polerską, zbudowaną od podstaw oczyszczalnie wody oraz szereg nowoczesnych rozwiązań, w zgodzie ze środowiskiem.
A kilka dni później mieszkańcy Sieradza mieli okazję przekonać się w jaki sposób powstają największe w Polsce płytki ceramiczne oraz zobaczyć wszystkie ekologiczne rozwiązania wykorzystane podczas ich produkcji. Rodzinny ekospacer po fabryce Ceramika Tubądzin III był okazją do lepszego poznania największego pracodawcy w regionie i cieszył się tak wielkim powodzeniem, że wejściówki rozeszły się dosłownie w kilka godzin. W tym samym miesiącu fabrykę odwiedziło także piętnaście topowych blogerek wnętrzarskich i lifestylowych, m.in. autorki bloga Make Home Easier, Siostry ADiHD, Scraperka czy Mamagerka.
Tubądzin nie byłby liderem na rynku płytek ceramicznych, gdyby nie współpraca z tymi którzy z ceramiką mają do czynienia na co dzień – projektantami, glazurnikami i architektami. W czerwcu zakończyła się roczna edycja warsztatów "Cultura Animi - Trzeci Horyzont- T-Academy", autorskiej propozycji skierowanej do architektów, do współtworzenia której Ceramika Tubądzin zaprosiła cenioną w Europie badaczkę trendów Zuzannę Skalską. Warsztaty były częścią Akademii Architekta Tubądzin, której celem jest dostarczenie architektom nie tylko inspiracji i wskazanie kompetencji przyszłości, ale też wyposażenie ich w kompetencje menedżerskie i umiejętności miękkie. Tubądzin spotkał się z architektami w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.
Nie sposób wymienić wszystkich miast w których eksperci Grupy Tubądzin spotkali się z glazurnikami, by wspólnie przekonać się, że płyty w wielkim formacie są przyjaznym materiałem w pracy. Grupa Tubądzin jest liderem jeśli chodzi o technologię produkcji i ilość przeszkolonych fachowców w zakresie gresowych płyt wielkoformatowych. Do tej pory w prawie 250 szkoleniach wzięło udział blisko 5000 glazurników – w Polsce i za granicą.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Tubądzin