Rok 2020 obfitował w niespodziewane zmiany i niepewność, która towarzyszyła przedsiębiorcom od momentu ogłoszenia pierwszych obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa. Mimo niesprzyjających okoliczności, wiele firm z ogromnym zaangażowaniem realizowało swoje dotychczasowe założenia. Jedną z nich była firma AWILUX, której tegoroczną działalność podsumowuje Marek Sprengel, prezes firmy.
Fot. Awilux
2020 rok na długo pozostanie w pamięci wielu osób jako specyficzny okres pełen przykrych niespodzianek. Wraz z jego zakończeniem przychodzi czas na pierwsze podsumowania. Wśród największych osiągnięć 2020 roku, wielu przedsiębiorców wymienia fakt, że udało im się ten czas przetrwać… Są jednak przedsiębiorstwa, które pomimo szalejącej pandemii i wielu obostrzeń, w minionych 12 miesiącach prężnie się rozwijały i realizowały zamierzone wcześniej cele. Wśród nich można wymienić firmę AWILUX – lidera wśród produ-centów okien i drzwi w klasie premium.
Marek Sprengel, prezes firmy AWILUX. Fot. Awilux- Okres wiosenny, który mijał pod znakiem ogólnoświatowego lockdownu, w wielu krajach europejskich będących naszym głównym kierunkiem eksportowym zaskutkował zapaścią sprzedażową. W kwietniu i maju odnotowaliśmy spadki sięgające nawet 40%. W tamtym momencie myśleliśmy, że trudno będzie nam odrobić wygenerowane straty w ciągu kolejnych miesięcy, jednak dynamika sytuacji sprawiła, że w trakcie letnich miesięcy produkcja i sprzedaż zaczęły nie tylko wracać do normy, ale i przewyższać dotychczasowe wyniki. Na chwilę obecną zapowiada się, że osiągniemy, a nawet przekroczymy założony cel 100 milionów złotych obrotu. Jeśli nam się to uda, będzie to oznaczać, że ten trudny rok zakończymy z prawie 20% wzrostem wyników – mówi Marek Sprengel, prezes firmy AWILUX.
- Choć w wielu firmach nastąpiło niewygodne cięcie etatów, my od początku wiedzieliśmy, że nie chcemy zwalniać pracowników, ponieważ każdy z nich jest ważną częścią zespołu. W trakcie wakacji sprzedaż wróciła na normalne tory, a my odczuliśmy potrzebę poszerzenia zespołu. W ślad za letnim wzrostem obrotów, postanowiliśmy także zatrudnić nowych pracowników. W okresie od sierpnia do listopada przyjęliśmy już ponad 40 nowych osób, które stały się ważnym uzupełnieniem zespołu – dodaje Marek Sprengel.
Firma AWILUX skrupulatnie realizuje długoletni plan rozwoju mocy produkcyjnych, a tym samym - całego przedsiębiorstwa. Zarząd firmy wraz z menedżerami poszczególnych działów stworzył program pozwalający ocenić potrzeby oraz możliwości, które pozwolą na zrealizowanie kolejnych zadań rozwojowych. Jednym z najważniejszych punktów tego programu jest rozbudowa zakładu, która ma na celu stworzenie nowej przestrzeni produkcyjnej, a w efekcie doprowadzenie do zwiększenia mocy produkcyjnych i sprzedaży.
Za sukcesem firmy AWILUX stoi połączenie efektywnego zarządzania, planowania oraz współpracy z do-świadczonymi i zdeterminowanymi managerami, którzy potrafią podejmować odważne decyzje w obliczu rozwoju różnych scenariuszy rynkowych. Pracownicy AWILUX, którzy są traktowani z należytym szacunkiem i na zasadach wzajemnego zaufania, z pełnym zaangażowaniem wdrażają strategię wzrostu firmy, wydajnie realizując założone plany rozwojowe na wszystkich szczeblach.
Fot. Awilux
Jednym z największych przedsięwzięć ofertowych 2020 roku było stworzenie zupełnie nowej kolekcji drzwi wejściowych AWIDOOR. To ponad 70 modeli drzwi z nowoczesnymi wypełnienieniami, które spotkały się do tej pory z bardzo pozytywnym odbiorem klientów w Polsce i za granicą.
- Nasza polityka opiera się na wzajemnej współpracy i partnerstwie, dlatego sukces jest wynikiem wielu działań. Warto dodać, że w przypadku sprzedaży zagranicznej, w tym roku udało nam się zdobyć kilkudziesięciu nowych partnerów, którzy już zdążyli zaprezentować nam swój potencjał. Liczymy na to, że w przyszłym roku nadal będą się z nami rozwijali, a perspektywa zwiększenia mocy produkcyjnych pozwala nam odważniej sięgać po kontakty z nowymi klientami – mówi Marek Sprengel.
Głównym rynkiem zagranicznym, na którym AWILUX skupia swoją działalność, jest rynek niemiecki. Jednak nie oznacza to, że przedstawiciele firmy nie stawiają na dalszą ekspansję. W zeszłym roku AWILUX rozwinął swoją działalność w USA, kilkukrotnie zwiększając swoją dotychczasową sprzedaż na tym rynku.
- Chociaż jako sprzedaż w wartościach bezwzględnych nie jest to wartość, którą można porównywać ze sprzedażą do Niemiec, to jest to bardzo znaczący wzrost. Mam nadzieję, że w 2021 ten trend będzie postępował i że okna europejskie, a tym samym marka AWILUX, spotkają się z dobrym odbiorem i znajdą stałych klientów w USA – dodaje Marek Sprengel, prezes AWILUX.
- W 2021 roku nadal będziemy zwiększać zatrudnienie. Chcemy także zwiększyć stopień automatyzacji pro-dukcji. Doświadczeni poprzednimi latami, w których borykaliśmy się z problemem braku fachowców, będziemy ograniczać proste czynności wykonywane przez ludzi na rzecz automatyzacji procesów. Jeśli chodzi o ofertę, to przygotowujemy pewne niespodzianki, o których będziemy informować w nadchodzących miesiącach. Z pewnością kolejny rok będzie czasem dalszego rozwoju i inwestowania w przyszłość firmy AWILUX. W nowym roku mam też nadzieję na zakończenie perturbacji związanych z pandemią i życzę wszystkim przedsiębiorcom dobrego klimatu do prowadzenia biznesu – podsumowuje Marek Sprengel, prezes AWILUX.
2020 rok na długo pozostanie w pamięci wielu osób jako specyficzny okres pełen przykrych niespodzianek. Wraz z jego zakończeniem przychodzi czas na pierwsze podsumowania. Wśród największych osiągnięć 2020 roku, wielu przedsiębiorców wymienia fakt, że udało im się ten czas przetrwać… Są jednak przedsiębiorstwa, które pomimo szalejącej pandemii i wielu obostrzeń, w minionych 12 miesiącach prężnie się rozwijały i realizowały zamierzone wcześniej cele. Wśród nich można wymienić firmę AWILUX – lidera wśród produ-centów okien i drzwi w klasie premium.
Trudne początki
Marzec był miesiącem, w którym świat wstrzymał oddech. Zamrożenie wielu rynków sprawiło, że zarówno przedsiębiorcy, jak i inwestorzy zmuszeni byli do wstrzymania wielu projektów. Największą niepewnością tego czasu była niewiedza dotycząca tego, jak będą wyglądały kolejne miesiące.Marek Sprengel, prezes firmy AWILUX. Fot. Awilux- Okres wiosenny, który mijał pod znakiem ogólnoświatowego lockdownu, w wielu krajach europejskich będących naszym głównym kierunkiem eksportowym zaskutkował zapaścią sprzedażową. W kwietniu i maju odnotowaliśmy spadki sięgające nawet 40%. W tamtym momencie myśleliśmy, że trudno będzie nam odrobić wygenerowane straty w ciągu kolejnych miesięcy, jednak dynamika sytuacji sprawiła, że w trakcie letnich miesięcy produkcja i sprzedaż zaczęły nie tylko wracać do normy, ale i przewyższać dotychczasowe wyniki. Na chwilę obecną zapowiada się, że osiągniemy, a nawet przekroczymy założony cel 100 milionów złotych obrotu. Jeśli nam się to uda, będzie to oznaczać, że ten trudny rok zakończymy z prawie 20% wzrostem wyników – mówi Marek Sprengel, prezes firmy AWILUX.
Niepohamowany rozwój
Firma AWILUX jako jedna z pierwszych podejmowała odważne decyzje związane ze wsparciem medyków, przekazując fundusze na Wojewódzki Szpital Zespolony w Lesznie. Przedstawiciele firmy zdecydowali się także na zamrożenie wypłat dla zarządu firmy i utrzymanie całej załogi AWILUX, z nadzieją na rychłe unormowanie sytuacji gospodarczej.- Choć w wielu firmach nastąpiło niewygodne cięcie etatów, my od początku wiedzieliśmy, że nie chcemy zwalniać pracowników, ponieważ każdy z nich jest ważną częścią zespołu. W trakcie wakacji sprzedaż wróciła na normalne tory, a my odczuliśmy potrzebę poszerzenia zespołu. W ślad za letnim wzrostem obrotów, postanowiliśmy także zatrudnić nowych pracowników. W okresie od sierpnia do listopada przyjęliśmy już ponad 40 nowych osób, które stały się ważnym uzupełnieniem zespołu – dodaje Marek Sprengel.
Firma AWILUX skrupulatnie realizuje długoletni plan rozwoju mocy produkcyjnych, a tym samym - całego przedsiębiorstwa. Zarząd firmy wraz z menedżerami poszczególnych działów stworzył program pozwalający ocenić potrzeby oraz możliwości, które pozwolą na zrealizowanie kolejnych zadań rozwojowych. Jednym z najważniejszych punktów tego programu jest rozbudowa zakładu, która ma na celu stworzenie nowej przestrzeni produkcyjnej, a w efekcie doprowadzenie do zwiększenia mocy produkcyjnych i sprzedaży.
Za sukcesem firmy AWILUX stoi połączenie efektywnego zarządzania, planowania oraz współpracy z do-świadczonymi i zdeterminowanymi managerami, którzy potrafią podejmować odważne decyzje w obliczu rozwoju różnych scenariuszy rynkowych. Pracownicy AWILUX, którzy są traktowani z należytym szacunkiem i na zasadach wzajemnego zaufania, z pełnym zaangażowaniem wdrażają strategię wzrostu firmy, wydajnie realizując założone plany rozwojowe na wszystkich szczeblach.
Fot. Awilux
Nowości ofertowe
Rok 2020 obfitował w nowości, o które została poszerzona oferta firmy AWILUX. Na szczególną uwagę za-sługuje nowa oferta drzwi wejściowych AWIDOOR oraz nowy typ panoramicznych drzwi podnoszono-przesuwnych opartych na systemie LIving, który zapewnia dopływ światła aż o 17% większy. Uzupełnieniem oferty jest wariant stolarki PVC Living82 z nakładką aluminiową. W portfolio firmy pojawiły się także nowe okna dedykowane budownictwu pasywnemu, czyli system LivIng ALU Inside.Jednym z największych przedsięwzięć ofertowych 2020 roku było stworzenie zupełnie nowej kolekcji drzwi wejściowych AWIDOOR. To ponad 70 modeli drzwi z nowoczesnymi wypełnienieniami, które spotkały się do tej pory z bardzo pozytywnym odbiorem klientów w Polsce i za granicą.
Efektywna współpraca
Według prezesa firmy AWILUX, w tym roku bardzo mocno zarysował się trend wzrostowy wśród obecnych krajowych partnerów handlowych firmy. Odnotowywane przyrosty obrotów sięgają nawet 100% w odnie-sieniu do roku 2019, co świadczy o tym, że AWILUX jest dobrym partnerem, z którym można z sukcesem rozwijać swój biznes.- Nasza polityka opiera się na wzajemnej współpracy i partnerstwie, dlatego sukces jest wynikiem wielu działań. Warto dodać, że w przypadku sprzedaży zagranicznej, w tym roku udało nam się zdobyć kilkudziesięciu nowych partnerów, którzy już zdążyli zaprezentować nam swój potencjał. Liczymy na to, że w przyszłym roku nadal będą się z nami rozwijali, a perspektywa zwiększenia mocy produkcyjnych pozwala nam odważniej sięgać po kontakty z nowymi klientami – mówi Marek Sprengel.
Głównym rynkiem zagranicznym, na którym AWILUX skupia swoją działalność, jest rynek niemiecki. Jednak nie oznacza to, że przedstawiciele firmy nie stawiają na dalszą ekspansję. W zeszłym roku AWILUX rozwinął swoją działalność w USA, kilkukrotnie zwiększając swoją dotychczasową sprzedaż na tym rynku.
- Chociaż jako sprzedaż w wartościach bezwzględnych nie jest to wartość, którą można porównywać ze sprzedażą do Niemiec, to jest to bardzo znaczący wzrost. Mam nadzieję, że w 2021 ten trend będzie postępował i że okna europejskie, a tym samym marka AWILUX, spotkają się z dobrym odbiorem i znajdą stałych klientów w USA – dodaje Marek Sprengel, prezes AWILUX.
REKLAMA:
Plany na kolejny rok
Sukcesy osiągnięte w roku, w którym kryzys gospodarczy wstrzymał działalność wielu przedsiębiorstw, sprawiają, że firma AWILUX z nadzieją patrzy na rok 2021. Zaplanowana rozbudowa hali produkcyjnej oraz wprowadzenie nowych rozwiązań do oferty, to wstęp do kolejnego rozdziału w historii firmy.- W 2021 roku nadal będziemy zwiększać zatrudnienie. Chcemy także zwiększyć stopień automatyzacji pro-dukcji. Doświadczeni poprzednimi latami, w których borykaliśmy się z problemem braku fachowców, będziemy ograniczać proste czynności wykonywane przez ludzi na rzecz automatyzacji procesów. Jeśli chodzi o ofertę, to przygotowujemy pewne niespodzianki, o których będziemy informować w nadchodzących miesiącach. Z pewnością kolejny rok będzie czasem dalszego rozwoju i inwestowania w przyszłość firmy AWILUX. W nowym roku mam też nadzieję na zakończenie perturbacji związanych z pandemią i życzę wszystkim przedsiębiorcom dobrego klimatu do prowadzenia biznesu – podsumowuje Marek Sprengel, prezes AWILUX.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Awilux