Rok 2012 był dla firmy Deante niezwykle udany. Stały rozwój oferty i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie produkcji przyniosły wymierne korzyści zarówno pod względem wysokości sprzedaży, jak i wzmacniania pozycji marki na konkurencyjnym rynku.
Najchętniej rekomendowana polska marka
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę, Deante plasuje się na pierwszym miejscu wśród najchętniej polecanych klientom polskich marek produktów wyposażenia łazienek. Badanie przeprowadzono metodą „tajemniczego klienta” w blisko 200 profesjonalnych salonach łazienkowych na terenie całego kraju. Aż w 39% z nich, sprzedawcy wymieniali produkty Deante jako pierwszą bądź drugą rekomendacje do zakupu. To niezwykle wysoki wynik, biorąc pod uwagę ilość marek armatury łazienkowej oferowanych w salonach i ogromne rozdrobnienie rekomendacji udzielanej przez sprzedawców. Pierwsze miejsce wśród najchętniej polecanych polskich marek uplasowało Deante na piątym miejscu zestawienia wszystkich rekomendowanych przez sprzedawców marek producentów wyposażenia łazienek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych, co pokazuje silną pozycję polskiej firmy na konkurencyjnym rynku.Marka Deante doceniana jest przez sprzedawców przede wszystkim za atrakcyjne wzornictwo i przystępne ceny. To dwie spośród pięciu najważniejszych pobudek zakupowych Polaków wskazywanych przez personel salonów łazienkowych. Oprócz nich klienci zwracają uwagę również na jakość, kraj pochodzenia oraz markę. Produkty Deante są też chętnie rekomendowane ze względu na atrakcyjne warunki gwarancji, które są według sprzedawców jednym z najważniejszych kryteriów zakupu.
Inwestorzy indywidualni doceniają Deante
Firma zbadała również znajomość marki i jej pozycję wśród inwestorów indywidualnych nabywających baterie kuchenne i łazienkowe. W badaniu znajomości logotypów marek armatury, Deante zajęła piątą pozycję wśród wszystkich, 35 badanych znaków i pierwszą wśród marek polskich. Wiąże się to w znacznym stopniu z dobrą znajomością reklam i działań marketingowych firmy wśród inwestorów indywidualnych. Marka znalazła się też na trzeciej pozycji wśród najlepiej znanych producentów baterii, a aż 12% badanych deklarowało zakup produktów marki w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Potwierdza to wysoką pozycję firmy wśród liderów rynku armatury kuchennej i łazienkowej.Dlaczego kupujemy baterie?
Wśród powodów zakupu baterii kuchennych i łazienkowych inwestorzy najczęściej wymieniali konieczność wymiany zepsutego wyposażenia (39% odpowiedzi). Wynika to z faktu, że niewiele konkurencyjnych cenowo produktów objętych jest wieloletnią gwarancją i dojazdowym serwisem, jakie swoim klientom oferuje Deante. Wysoka jakość produktów firmy sprawia zaś, że wyróżniają się one niską reklamacyjnością docenianą przez klientów.REKLAMA:
Aż 49% zakupów nowych baterii wiąże się z remontem kuchni lub łazienki w mieszkaniach i domach. Pokazuje to, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do wyglądu pomieszczeń traktowanych w przeszłości bardziej utylitarnie. Obok funkcjonalności kuchni czy łazienki, coraz ważniejszy staje się jej wystrój, a kreowane przez magazyny wnętrzarskie trendy znajdują odzwierciedlenie w zwyczajach zakupowych Polaków, którzy przy wyborze produktów zwracają uwagę nie tylko na ich jakość i cenę, ale również design. Pozostałe 12% odpowiedzi, jako powód zakupu nowej baterii wskazywało urządzanie nowego mieszkania lub domu oraz wymianę zlewozmywaka.
Co kupowali Polacy w 2012 roku
Preferencje polskich konsumentów w dziedzinie wyposażenia kuchni i łazienek rozwijają się wraz z rynkiem produktów i zmieniającymi się trendami w zakresie aranżacji wnętrz. Jak pokazują analizy sprzedaży produktów Deante, w ostatnim roku łazienki Polaków coraz chętniej wyposażane były w nowoczesne deszczownie zamiast wcześniej wybieranych paneli natryskowych. Moda ta, która zaczęła się jeszcze w 2011 roku, w ostatnich miesiącach była jednym z najwyraźniej dostrzegalnych trendów aranżacyjnych. Coraz chętniej sięgamy również po natryskowe systemy podtynkowe, w których instalacja doprowadzająca wodę i bateria ukryte są w ścianie, na której powierzchni widoczne pozostają jedynie istotne i eleganckie elementy, jak wylewki, głowice i pokrętła regulacji strumienia wody. Pomimo rosnącej popularności podobnych rozwiązań nadal decyduje się na nie stosunkowo wąskie grono klientów, co wynikać może z niewystarczającej wiedzy na ich temat i silnego przywiązania do bardziej klasycznych rozwiązań.Nabieramy też odwagi w dziedzinie wystroju domowych kuchni, w których coraz częściej gości wyposażenie o ciekawych kolorach i nietypowych formach. Najchętniej wybierane beżowe zlewozmywaki granitowe mają coraz silniejszą konkurencję wśród produktów w kolorze grafitowym, które odnotowały w ostatnim roku wyraźny wzrost sprzedaży. Często sięgamy też po oferowane przez Deante zlewozmywaki granitowe w monokolorach, bez charakterystycznych nakropień oraz o wykończeniu uszlachetnionym drobinkami metalu. Coraz chętniej wybieramy zlewozmywaki o kwadratowych komorach, minimalistycznej formie i gładkich powierzchniach ociekaczy, które przełamały dominację klasycznych, zaokrąglonych kształtów. Najczęściej kupujemy produkty jedno- lub półtora komorowe, co wynika zapewne z popularności i dostępności cenowej zmywarek do naczyń.
Innymi trendami rządzi się rynek produktów tzw. pierwszocenowych, na którym jakość wyposażenia, jego design i funkcjonalność stają się cechami drugorzędnymi w stosunku do ceny. To ona w pierwszej kolejności decyduje o zakupie produktu, a klienci przy wyborze nie zwracają uwagi na parametry wyposażenia takie, jak jakość materiału, z którego jest ono wykonane czy nawet głębokość komór nabywanego zlewozmywaka. Mimo to, coraz większa wiedza klientów na temat wyposażenia kuchni i łazienek oraz profesjonalne doradztwo oferowane w salonach sprzedaży sprawiają, że Polacy mogą dobrze przygotować się do zakupów i coraz częściej dobrze wiedzą, czego szukają. Badanie Deante pokazują też, że podążamy za najnowszymi, światowymi trendami i sięgamy po produkty łączące wysoką jakość z dobrą ceną i ciekawym wzornictwem.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Deante