Kampanię „Stop kulturze marnotrawienia” wspiera Oknoplast

Podziel się:
17 lutego 2017 roku na Wydziale Biotechnologii i Ogrodnictwa Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie odbyła się inauguracja wyjątkowej kampanii społecznej „Stop the culture of waste” – „Stop kulturze marnotrawienia”, promująca ekologiczny tryb życia wśród młodzieży oraz podnosząca ich poziom zaangażowania społecznego. Projekt realizowany przez Fundację The Bridge, wspiera Grupa OKNOPLAST. Ambasadorką kampanii została Małgorzata Kożuchowska.

Fot. OknoplastFot. Oknoplast
Akcja jest częścią programu „Edukacja Oknem na Świat” - międzynarodowego projektu realizowanego przez Fundację The Bridge, którego celem jest przybliżenie młodzieży tematyki globalnych zjawisk oraz wyzwań: środowiskowych, społecznych i ekonomicznych, z jednoczesnym zrozumieniem ich wpływu na polskie realia. Jednym z nich jest problem właściwej segregacji odpadów – fundacja zachęca młodzież oraz inne podmioty do zbiórek surowców wtórnych.

Fot. OknoplastFot. OknoplastCelem kampanii „Stop kulturze marnotrawienia” jest popularyzacja zagadnienia ‘circular economy’, czyli ekonomii innowacyjnej przetwarzającej odpady. W ramach akcji młodzież, osoby indywidualne, szkoły, uniwersytety, instytucje publiczne i firmy do 30 listopada będą zbierać makulaturę, z której dochód przeznaczony zostanie na zakup książek kanadyjskiej pisarki Arlette Cousture o Polakach i Polsce - ‘Ces enfants d’ailleurs’. Ukaże się ona po raz pierwszy na polskim rynku podczas październikowych Targów Książki w Krakowie. Jest to jedna z najwybitniejszych i zarazem najpopularniejszych kanadyjskich powieści, promujących Polskę w Kanadzie, która została z sukcesem zaadoptowana na serial telewizyjny. Książki zostaną przekazane do bibliotek miejskich w 314 powiatach, by zapewnić dostęp do powieści tym, którzy nie będą mogli sobie na nią pozwolić. Kampanię społeczną „Stop kulturze marnotrawienia” wspiera Grupa OKNOPLAST, czołowy europejski producent okien PVC.

Podczas inauguracji kampanii „Stop kulturze marnotrawienia” odbyły się wykłady, które miały na celu przekonanie młodzieży, że zachowania proekologiczne pomagają w ochronie środowiska. Dr Iwona Domagała-Świątkiewicz zachęcała do refleksji, gdzie trafiają odpady (w tym naturalne), które wytwarzamy każdego dnia i uświadamiała jak ważny jest recykling oraz kompostowanie. W inauguracji wzięło udział 200 młodych liderów z 12 krakowskich gimnazjów, którzy zainicjowali zbiórkę makulatury.
REKLAMA:

Kampania trwa do 30 listopada 2017 roku. Patronat honorowy nad kampanią objęła Ambasada Kanady w Polsce.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Oknoplast
#okna #wiadomości #okna i drzwi #kampanie #oknoplast

Więcej tematów: