Zmiana identyfikacji wizualnej marki Deante to jeden z wielu elementów większego procesu. Jest efektem rozwoju firmy i nieustannie zachodzących w niej zmian.
Fot. Deante
- Co roku wprowadzamy na rynek wiele nowych produktów, należących do bardzo zróżnicowanych grup: armatura, meble łazienkowe, zlewozmywaki, kabiny prysznicowe i wiele innych. Prezentujemy nasze produkty w przeszło czterystu salonach w Polsce, a w ponad stu z nich zbudowaliśmy duże, indywidualne strefy ekspozycyjne. Postanowiliśmy więc ujednolicić wszystkie nasze przekazy wizualne, uspójnić wygląd ekspozycji i opakowań, dodać asortymentowi jeszcze bardziej profesjonalną oprawę – mówi Wojciech Drzewiecki, Dyrektor Handlowy Deante.
Logo marki zostało odświeżone i uproszczone, by poprawić jego widoczność – wyjaśnia Wiktor Kołysko, kierownik Działu Marketingu Deante. Dotychczasowa identyfikacja marki dobrze zakorzeniła się na rynku i w pamięci odbiorców. Zależało nam więc na wprowadzeniu w tożsamość wizualną nuty nowoczesności, ale w taki sposób, by zachować styl i charakter, z którego jesteśmy znani. Uważam, że osiągnęliśmy zamierzony efekt – dodaje Kołysko.
Fot. Deante
Znak ten jest bardzo dobrze rozpoznawalny w branży. Nazywany jest często „koniczynką” albo „wiatraczkiem” i kojarzony nawet przez osoby, które nie znały genezy jego powstania. Nowa identyfikacja zakłada możliwość jego samodzielnego stosowania tam, gdzie jest to uzasadnione – opowiada Wiktor Kołysko. – Nie zapominamy o naszej wieloletniej tradycji, ale jednocześnie dostrzegamy zmieniające się otoczenie oraz standardy komunikacji we współczesnych mediach.
Nowa identyfikacja wizualna została przygotowana we współpracy ze studiem kreatywnym Baobaby. Była powoli odkrywana na stronie internetowej firmy oraz w mediach społecznościowych, budząc zainteresowanie klientów. W budowaniu napięcia pomagała Agencja Kreatywna Oxymoron.
Poszczególne elementy identyfikacji – m.in. oznaczenia na produktach oraz ekspozycjach – będą wprowadzane systematycznie przez kolejny rok. Planowana jest również zmiana strony internetowej, nowe logo znalazło się też na fasadzie nowego biurowca, do którego firma przeprowadziła się w połowie bieżącego roku.
- Co roku wprowadzamy na rynek wiele nowych produktów, należących do bardzo zróżnicowanych grup: armatura, meble łazienkowe, zlewozmywaki, kabiny prysznicowe i wiele innych. Prezentujemy nasze produkty w przeszło czterystu salonach w Polsce, a w ponad stu z nich zbudowaliśmy duże, indywidualne strefy ekspozycyjne. Postanowiliśmy więc ujednolicić wszystkie nasze przekazy wizualne, uspójnić wygląd ekspozycji i opakowań, dodać asortymentowi jeszcze bardziej profesjonalną oprawę – mówi Wojciech Drzewiecki, Dyrektor Handlowy Deante.
Wartości marki wpisane w logo
Nowe logo Deante jest odzwierciedleniem wartości marki: solidności, nowoczesnego designu i dążenia do najwyższej jakości. Firma poszła z duchem czasu wprowadzając opływowe kształty, subtelne zaokrąglenia, bardziej nasycony kolor. To sposób na podkreślenie, że Deante to lider na rynku wyposażenia kuchni i łazienek, który dba o najdrobniejsze detale – także w swojej identyfikacji wizualnej.Logo marki zostało odświeżone i uproszczone, by poprawić jego widoczność – wyjaśnia Wiktor Kołysko, kierownik Działu Marketingu Deante. Dotychczasowa identyfikacja marki dobrze zakorzeniła się na rynku i w pamięci odbiorców. Zależało nam więc na wprowadzeniu w tożsamość wizualną nuty nowoczesności, ale w taki sposób, by zachować styl i charakter, z którego jesteśmy znani. Uważam, że osiągnęliśmy zamierzony efekt – dodaje Kołysko.
Fot. Deante
Ewolucja zamiast rewolucji
Sygnet, który dotychczas znajdował się nad nazwą marki, teraz został przeniesiony na jej lewą stronę. Uproszczono jego krój, aby podkreślić, że składa się z liter D i A – inicjałów założyciela firmy, Dariusza Antczaka.Znak ten jest bardzo dobrze rozpoznawalny w branży. Nazywany jest często „koniczynką” albo „wiatraczkiem” i kojarzony nawet przez osoby, które nie znały genezy jego powstania. Nowa identyfikacja zakłada możliwość jego samodzielnego stosowania tam, gdzie jest to uzasadnione – opowiada Wiktor Kołysko. – Nie zapominamy o naszej wieloletniej tradycji, ale jednocześnie dostrzegamy zmieniające się otoczenie oraz standardy komunikacji we współczesnych mediach.
REKLAMA:
Nowa identyfikacja wizualna została przygotowana we współpracy ze studiem kreatywnym Baobaby. Była powoli odkrywana na stronie internetowej firmy oraz w mediach społecznościowych, budząc zainteresowanie klientów. W budowaniu napięcia pomagała Agencja Kreatywna Oxymoron.
Poszczególne elementy identyfikacji – m.in. oznaczenia na produktach oraz ekspozycjach – będą wprowadzane systematycznie przez kolejny rok. Planowana jest również zmiana strony internetowej, nowe logo znalazło się też na fasadzie nowego biurowca, do którego firma przeprowadziła się w połowie bieżącego roku.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Grupa SBS