Jak przygotować bramę na zimę?

Podziel się:
Woda, wilgoć oraz zbliżające się mrozy to warunki niesprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu wszelkich urządzeń mechanicznych. Chłodniejsza część roku sprawia kłopoty uczestnikom ruchu drogowego, nie tylko utrudniając sprawne poruszanie się z punktu A do punktu B. Takie warunki niekorzystnie wpływają też na działanie automatycznych bram wjazdowych oraz garażowych, psując krew niejednemu kierowcy wracającemu do domu. Dlatego niezwykle istotną kwestią jest przygotowanie na zimę automatyki do bramy.

Fot. BFT PolskaFot. BFT Polska
Zima czy jesień to pory roku, które w wyjątkowo bezkompromisowy sposób uwypuklają wszelkie niedociągnięcia popełnione podczas montażu siłownika do bramy. Dlatego tak istotnym jest zadbanie o prawidłowe i profesjonalne wykonawstwo. Precyzyjne osadzenie bram w pionie i poziomie, na stabilnych fundamentach oraz odpowiednia konserwacja na nadchodzące warunki pogodowe zapewni bezawaryjne i bezproblemowe ich użytkowanie. 

Fot. BFT PolskaFot. BFT Polska

Nie daj się zaskoczyć

Pogoda od kilku lat płata nam figle, stając się nieprzewidywalną i znacznie bardziej skłonną do przechodzenia w skrajności. Warto więc przygotować się na różne warunki atmosferyczne. W przypadku bram przesuwnych, których skrzydło porusza się w bok, wzdłuż ogrodzenia na specjalnej prowadnicy, częstym powodem nieprawidłowego działania staje się nagromadzony wewnątrz szyny brud. Opadające liście, bryłki lodu, śnieg zbierające się w prowadnicy są w stanie unieruchomić cały mechanizm. Zapobieganie takim sytuacji, choć jest dość błahe, bo polega na stałym kontrolowaniu i ewentualnym oczyszczaniu miejsca, w którym gromadzą się brudy, pozwoli nam uniknąć wielu problemów w ciągu całego okresu jesienno-zimowego.

Drugim kłopotem związanym z nadchodzącą porą roku są epizodycznie pojawiające przymrozki i opady śniegu. Powodują one przede wszystkim komplikacje w działaniu fotokomórek, mających przecież dbać o bezpieczeństwo nasze i naszego pojazdu, blokując ruch bramy po wykryciu przeszkody pojawiającej się na jej torze. – Osadzający się na fotokomórkach brud w postaci błota, śniegu, liści lub lodu może spowodować liczne zakłócenia w działaniu tych urządzeń. Dlatego warto co pewien czas sprawdzić ich stan i oczyścić z nagromadzonych zanieczyszczeń – mówi Andrzej Trojanowski, Dyrektor Generalny BFT Polska, firmy dostarczającej rozwiązania dla systemów zarządzania dostępem do obiektów. W swojej ofercie posiada m.in. szeroką gamę napędów do bram wjazdowych i garażowych.
REKLAMA:

Prawidłowe użytkowanie bram i jej automatyki wiąże się również z dbaniem o otoczenie, w którym porusza się skrzydło bramy. Niezwykle często zdarza się, że posiadacze bram nie dbają o jej odśnieżenie, wykorzystując bramę niczym pług odgarniający nagromadzoną warstwę śniegu. Taki sposób traktowania skrzydeł bramy może skutkować wypaczeniem lub uszkodzeniem zawiasów, a w przypadku bram automatycznych rośnie ryzyko przeciążenia osprzętu i w efekcie nawet zatrzymania pracy, zwłaszcza, gdy została dobrana minimalna siła napędu. Z tego powodu warto zadbać o regularnie odśnieżanie podjazdu, a także zabezpieczenie zawiasów dodatkową warstwą smaru, by pomimo wilgoci pracowały płynnie i bezszelestnie.

Fot. BFT PolskaFot. BFT Polska

Mróz nie straszny

Mrozy to kolejny nie najmilszy aspekt zimy, nie tylko dla wszystkich zmarzluchów, ale także dla automatyki sterującej bramą. Zdarza się, że przy wyjątkowo niskich temperaturach, niezależnie od wybranego rozwiązania zamarzają współpracujące z napędem wyłączniki krańcowe, przez co brama nie zatrzymuje się w określonym miejscu lub nawet blokuje. Dlatego dokonując decyzji o zakupie napędu należy wziąć pod uwagę zakres temperatur, w których producent przewidział prawidłowe funkcjonowanie urządzeń. – Doskonałym rozwiązaniem w tym przypadku pozostają urządzenia wyposażone w magnetyczne wyłączniki krańcowe, które pozwalają na bezproblemową pracę maszyny w zakresie od 55 stopni C do nawet -20 stopni C – dodaje Andrzej Trojanowski.

Wśród gamy produktów firmy BFT często wybieranym siłownikiem pozostaje Deimos AC, wyposażony we wspomniany, magnetyczny wyłącznik krańcowy i przeznaczony do bram przesuwnych o wadze od 400kg do 600kg. Oprócz dbania o napęd do bramy we własnym zakresie, warto też rozważyć profesjonalną usługę przeglądu naszego siłownika udzielaną przez producenta w ramach jego usług. Taki przegląd tuż przed zimą to doskonałe rozwiązanie dla osób przygotowujących się na wszelkie możliwe niepowodzenia.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: BFT Polska
#czytelnia #do ochrona #brama #okna i drzwi #ogrody #bft #do pielegnacja #Ogrodzenia i bramy

Więcej tematów: