Obecne zaludnienie Moskwy to 12 mln, co czyni z niej jest największe miasto w Europie. Widać to codziennie na zatłoczonych ulicach miasta. Władze miasta oraz rząd starają się przeciwdziałać tej sytuacji od niemal ośmiu lat, rozbudowując sieć miejskiej komunikacji oraz infrastruk-turę drogowo kolejową. Jedną z ostatnich inwestycji jest nowy tunel metra, do montażu którego, zastosowano około 50 000 kotew fischer FAZ II.
Błyskawiczna podróż metrem zamiast stania w korkach: Moskwa jest jednym znajbardziej zatłoczonych miast Europy podejmuje jednak działanie za pomocąwielu inwestycji infrastrukturalnych. Fot. fischer
Według informacji firmy transportowej Inrix, w ubiegłym roku moskiewscy kierowcy, spędzili w korkach około 210 godzin, przy średniej prędkości wynoszącej zaledwie 18 km/h. Zmiany są zatem niezbędne.
Budowa nowego, kilkukilometrowego tunelu metra, ma zachęcić większą liczbę kierowców do przesiadki z samochodu do metra. Projekt jest prowadzony przez rosyjską firmę budowlaną Mosinzhproekt, rozpoczął się w kwietniu b.r. i ma zostać ukończony do końca 2019 r.
Jednym ze środków poprawiających przepustowość miasta jest budowa nowego tunelu metra, w którym około 30 000 FAZ II 24/30 i ok. 18 000 FAZ II 12/10 zabezpiecza system wentylacyjny. Fot. fischer
Niezbędny system wentylacji tunelowej wyciąga zanieczyszczenia i dym w przypadku pożaru, jednocześnie dostarczając świeże powietrze. Systemy wentylacyjne zostały zainstalowane solidnie i bezpiecznie, a także w szybki i ekonomiczny sposób za pomocą kotew fischer FAZ II. Rosyjski oddział Grupy fischer opracował rozwiązanie w ścisłej współpracy z jedną ze swoich firm partnerskich, planistą technicznym i dostawcą systemów premium. Zastosowanie rozwiązań fischer zapewnia optymalizację zarówno z technicznego, jak i ekonomicznego punktu widzenia. W sumie do zabezpieczenia systemu wentylacji użyto około 30 000 FAZ II 24/30 i około 18 000 FAZ II 12/10 - oba w wariantach ze stali nierdzewnej (A4).
Jeśli chodzi o instalację systemów wentylacyjnych, FAZ II 24/30 i FAZ II 12/10 w formacie A4 to idealny wybór ze względu na bezpieczne przenoszenie obciążenia i wysoką nośność, aprobatę ETA i ICC zgodnie z normami europejskimi i międzynarodowymi, materiał ze stali nierdzewnej oraz odporność na ogień i wpływy sejsmiczne. Fot. fischer„Początkowo planowano zamontować instalację w tunelu, za pomocą czterech kotew na jednostkę, każda o średnicy 24 milimetrów w związku z dużymi obciążeniami jakim poddane będą mocowania”, informuje Andrey Egorov, dyrektor zarządzający fischer Rosja. „Zaproponowaliśmy znacznie bardziej ekonomiczne rozwiązanie gwarantujące ten sam, wysoki poziom bezpieczeństwa”, podkreślił ekspert. „Dzięki naszej kotwie fischer FAZ II 24/30 byliśmy w stanie zmniejszyć liczbę punktów mocowania z czterech do dwóch, zapewniając jednocześnie wymaganą nośność”. Zapobiegło to błędom podczas instalacji systemu wentylacji w żelbetonie o dużej gęstości, jednocześnie oszczędzając czas i koszty materiałów.
Do zainstalowania głównych jednostek systemu wentylacji, zastosowano po dwie kotwy sworzniowe FAZ II 24/30 A4 na jednostkę. Dodatkowo, do zabezpieczenia każdej wtórnej konstrukcji wsporczej użyto po dwa mocowania FAZ II 12/10 A4. Kotwa sworzniowa jest sugerowanym rozwiązaniem montażowym w tunelach dla urządzeń, które nie są poddawane obciążeniom dynamicznym, takim jak wentylatory. Sprawdzony klips rozporowy równomiernie rozkłada obciążenia w betonie i zapewnia najwyższą nośność nawet przy zmniejszonej głębokości zakotwienia. Kotwy FAZ II 24/30 i 12/10 w formacie A4, posiadają ETA (Europejską Aprobatę Techniczną) i Aprobatę ICC, dzięki czemu są zgodne nie tylko z normami europejskimi, ale również międzynarodowymi. Mocowania są wykonane ze stali nierdzewnej i posiadają potwierdzone właściwości ognioodporne. Są również odporne na wpływy sejsmiczne.
„To co przekonało klienta do naszych usług to nie tylko doskonałe i niezawodne mocowania, ale również nasz zakresem usług, obejmujący wszystkie fazy projektu budowy metra: od planowania i obliczeń, poprzez szkolenia i wsparcie na miejscu, aż po jego ukończenie”, podkreśla Andrey Egorov.
Według informacji firmy transportowej Inrix, w ubiegłym roku moskiewscy kierowcy, spędzili w korkach około 210 godzin, przy średniej prędkości wynoszącej zaledwie 18 km/h. Zmiany są zatem niezbędne.
Budowa nowego, kilkukilometrowego tunelu metra, ma zachęcić większą liczbę kierowców do przesiadki z samochodu do metra. Projekt jest prowadzony przez rosyjską firmę budowlaną Mosinzhproekt, rozpoczął się w kwietniu b.r. i ma zostać ukończony do końca 2019 r.
Jednym ze środków poprawiających przepustowość miasta jest budowa nowego tunelu metra, w którym około 30 000 FAZ II 24/30 i ok. 18 000 FAZ II 12/10 zabezpiecza system wentylacyjny. Fot. fischer
Niezbędny system wentylacji tunelowej wyciąga zanieczyszczenia i dym w przypadku pożaru, jednocześnie dostarczając świeże powietrze. Systemy wentylacyjne zostały zainstalowane solidnie i bezpiecznie, a także w szybki i ekonomiczny sposób za pomocą kotew fischer FAZ II. Rosyjski oddział Grupy fischer opracował rozwiązanie w ścisłej współpracy z jedną ze swoich firm partnerskich, planistą technicznym i dostawcą systemów premium. Zastosowanie rozwiązań fischer zapewnia optymalizację zarówno z technicznego, jak i ekonomicznego punktu widzenia. W sumie do zabezpieczenia systemu wentylacji użyto około 30 000 FAZ II 24/30 i około 18 000 FAZ II 12/10 - oba w wariantach ze stali nierdzewnej (A4).
Jeśli chodzi o instalację systemów wentylacyjnych, FAZ II 24/30 i FAZ II 12/10 w formacie A4 to idealny wybór ze względu na bezpieczne przenoszenie obciążenia i wysoką nośność, aprobatę ETA i ICC zgodnie z normami europejskimi i międzynarodowymi, materiał ze stali nierdzewnej oraz odporność na ogień i wpływy sejsmiczne. Fot. fischer„Początkowo planowano zamontować instalację w tunelu, za pomocą czterech kotew na jednostkę, każda o średnicy 24 milimetrów w związku z dużymi obciążeniami jakim poddane będą mocowania”, informuje Andrey Egorov, dyrektor zarządzający fischer Rosja. „Zaproponowaliśmy znacznie bardziej ekonomiczne rozwiązanie gwarantujące ten sam, wysoki poziom bezpieczeństwa”, podkreślił ekspert. „Dzięki naszej kotwie fischer FAZ II 24/30 byliśmy w stanie zmniejszyć liczbę punktów mocowania z czterech do dwóch, zapewniając jednocześnie wymaganą nośność”. Zapobiegło to błędom podczas instalacji systemu wentylacji w żelbetonie o dużej gęstości, jednocześnie oszczędzając czas i koszty materiałów.
Do zainstalowania głównych jednostek systemu wentylacji, zastosowano po dwie kotwy sworzniowe FAZ II 24/30 A4 na jednostkę. Dodatkowo, do zabezpieczenia każdej wtórnej konstrukcji wsporczej użyto po dwa mocowania FAZ II 12/10 A4. Kotwa sworzniowa jest sugerowanym rozwiązaniem montażowym w tunelach dla urządzeń, które nie są poddawane obciążeniom dynamicznym, takim jak wentylatory. Sprawdzony klips rozporowy równomiernie rozkłada obciążenia w betonie i zapewnia najwyższą nośność nawet przy zmniejszonej głębokości zakotwienia. Kotwy FAZ II 24/30 i 12/10 w formacie A4, posiadają ETA (Europejską Aprobatę Techniczną) i Aprobatę ICC, dzięki czemu są zgodne nie tylko z normami europejskimi, ale również międzynarodowymi. Mocowania są wykonane ze stali nierdzewnej i posiadają potwierdzone właściwości ognioodporne. Są również odporne na wpływy sejsmiczne.
REKLAMA:
„To co przekonało klienta do naszych usług to nie tylko doskonałe i niezawodne mocowania, ale również nasz zakresem usług, obejmujący wszystkie fazy projektu budowy metra: od planowania i obliczeń, poprzez szkolenia i wsparcie na miejscu, aż po jego ukończenie”, podkreśla Andrey Egorov.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: fischer