Dostosowane do indywidualnych potrzeb różnych najemców Centrum Logistyczne o powierzchni 27 tysięcy metrów kwadratowych powstało na terenie dawnego lotniska wojskowego w Erlensee w Niemczech. Większość bram i urządzeń techniki przeładunku dostarczyła tu firma Hörmann.
Fot. Hörmann
Wybudowane w 2018 roku Centrum dostosowane zostało do potrzeb różnych najemców. Obiekt składa się z dwóch kompleksów hal i budynku administracyjnego. Powierzchnia we wszystkich obiektach znalazła stałych najemców jeszcze przed końcem budowy. Dla większego z dwóch etapów inwestycji udało się podpisać długoterminowe umowy najmu z firmą spedycyjną Fenthol & Sandtmann, zakładem przetwórstwa owocowo-warzywnego M.S.G Frucht oraz firmami Linde Material Handling GmbH i Bergler Industrie Services. W drugim etapie inwestycji, obejmującym łącznie 10 000 metrów kwadratowych, podpisano umowę z firmą Bergler oraz DS Smith Packaging Deuschland Stiftung, która posiada nieopodal duży zakład produkcyjny.
Fot. Hörmann
Doskonałym rozwiązaniem okazały się tu obsługiwane ręcznie bramy segmentowe SPU F42 firmy Hörmann. Z uwagi na oszczędność miejsca wybrano bramyz prowadzeniem pionowym. Te wypełnione pianką poliuretanową, gwarantujące dobrą izolacyjność cieplną i szczególnie wytrzymałe bramy posiadają zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem palców. Z myślą o prostej i niewymagającej konserwacji świadomie zrezygnowano tutaj jednak z napędu elektrycznego. Aby zapewnić dobrą widoczność i dostęp naturalnego światła do hal, zastosowano w nich odporne na zarysowania przeszklenie DURATEC z tworzywa sztucznego.
Fot. Hörmann
Konstrukcja składająca się z zazębiających się belek platformy, wysuwanej klapy i bocznych profili prowadzących zapewnia płynnąi niezawodną pracę rampy. Oddzielne przyciski sterujące umożliwiają dokładne wysuwanie i chowanie klapy oraz kontrolowane sytuowanie jej na skrzyni ładunkowej pojazdu. Znaki umieszczone na wysuwanej klapie określają minimalnąi maksymalną głębokość oparcia klapy na skrzyni ładunkowej,co podnosi bezpieczeństwo pracowników. Jeśli obsługa stosuje się do tych oznaczeń, rampy przeładunkowe nie mogą ześlizgnąć się nawet przy dużych obciążeniach i przemieszczeniach. To samo połączenie bram i ramp przeładunkowych zastosowanow częściach hali wynajętych firmie Linde Material Handlingi przedsiębiorstwu Fenthol & Sandtmann.
Fot. Hörmann
Ocieplane bramy ze stalowych segmentów idealnie nadają siędo zastosowania w logistyce artykułów spożywczych i logistyce chłodniczej, zmniejszają bowiem straty zimna. Przegroda termiczna z zewnętrznej i wewnętrznej strony stalowych segmentów ogranicza też tworzenie się skropliny na wewnętrznej stronie bramy.
Uzupełnienie przemysłowych bram segmentowych stanowi 17 hydraulicznych ramp przeładunkowych typu HRT z wysuwaną klapą, które podobnie jak domki przeładunkowe zamontowano do zewnętrznej ściany centrum logistycznego. Połączenie ramp przeładunkowych i podestów stanowi przy tym podbudowę pod domki przeładunkowe.
Zaletą takiej konstrukcji jest możliwość korzystania z całej powierzchni hali aż do ścian zewnętrznych. Brama do hali nie zatrzymuje się na rampie przeładunkowej jak w klasycznych dokach przeładunkowych, lecz za nią na posadzce hali. Takie rozwiązanie zapewnia najlepszą izolację otworu bramowego również w godzinach przestoju stacji przeładunkowej.
W przeciwieństwie do bram, które dobrano indywidualnie, kierując się ich zastosowaniem, 90 odbojnic najazdowych wykonano w jednym standardzie. Chronią one rampę i budynek przed uszkodzeniami, pochłaniając siły dynamiczne dokujących samochodów ciężarowych. Z myślą o długotrwałej eksploatacji zdecydowano się na zastosowanie wytrzymałych stalowych odbojnic najazdowych typu SB 20 firmy Hörmann. Odbojnicete - powstałe do niwelowania szczególnie dużych obciążeń – składają się z amortyzującego na całej powierzchni wewnętrznego rdzenia i wytrzymałej zewnętrznej płyty stalowej, która opiera sięna krawędzi rampy w celu zapewnienia statycznego odciążenia.
Również trwałość zastosowanych w Centrum uszczelnień bram miała dla inwestora duże znaczenie. W domkach przeładunkowych w strefie chłodniczej zamontowano klapowe uszczelnienia typu DSL, w pozostałych bramach zastosowano natomiast model DSLR. Cechą wspólną obu modeli są równoległe ramiona, które mogą poruszać się zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej.
Na skutek nacisku na uszczelnienie bramy przednia rama unosi się nieco w górę, co pozwala uniknąć uszkodzeń.
Zastosowanie produktów marki Hörmann w trakcie budowy Centrum Logistycznego Erlensee pozwoliło inwestorowi – firmie Bau- und Immobilienverwaltung Fäth – zadbać o najwyższą jakość i indywidualne potrzeby swoich długoterminowych najemców.
Wybudowane w 2018 roku Centrum dostosowane zostało do potrzeb różnych najemców. Obiekt składa się z dwóch kompleksów hal i budynku administracyjnego. Powierzchnia we wszystkich obiektach znalazła stałych najemców jeszcze przed końcem budowy. Dla większego z dwóch etapów inwestycji udało się podpisać długoterminowe umowy najmu z firmą spedycyjną Fenthol & Sandtmann, zakładem przetwórstwa owocowo-warzywnego M.S.G Frucht oraz firmami Linde Material Handling GmbH i Bergler Industrie Services. W drugim etapie inwestycji, obejmującym łącznie 10 000 metrów kwadratowych, podpisano umowę z firmą Bergler oraz DS Smith Packaging Deuschland Stiftung, która posiada nieopodal duży zakład produkcyjny.
Fot. Hörmann
Bramy segmentowe SPU F42
Bergler Industrie Services oferuje usługi logistyczne i zajmuje się dystrybucją produktów DS Smith. Kartony są transportowane łącznikiem bezpośrednio z sąsiadującej hali produkcyjnej do centrum logistycznego, tam składowane i później ładowane na samochody ciężarowe.Doskonałym rozwiązaniem okazały się tu obsługiwane ręcznie bramy segmentowe SPU F42 firmy Hörmann. Z uwagi na oszczędność miejsca wybrano bramyz prowadzeniem pionowym. Te wypełnione pianką poliuretanową, gwarantujące dobrą izolacyjność cieplną i szczególnie wytrzymałe bramy posiadają zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem palców. Z myślą o prostej i niewymagającej konserwacji świadomie zrezygnowano tutaj jednak z napędu elektrycznego. Aby zapewnić dobrą widoczność i dostęp naturalnego światła do hal, zastosowano w nich odporne na zarysowania przeszklenie DURATEC z tworzywa sztucznego.
Fot. Hörmann
Hydrauliczna rampa HTL 2 z wysuwaną klapą
Bramy zostały tutaj połączone z hydrauliczną rampą przeładunkową HTL 2 wyposażoną w wysuwaną klapę o długości 500 mm. Ta długość rampy pozwala niwelować duże różnice wysokości między powierzchnią ładunkową samochodu ciężarowego a poziomem platformy.Konstrukcja składająca się z zazębiających się belek platformy, wysuwanej klapy i bocznych profili prowadzących zapewnia płynnąi niezawodną pracę rampy. Oddzielne przyciski sterujące umożliwiają dokładne wysuwanie i chowanie klapy oraz kontrolowane sytuowanie jej na skrzyni ładunkowej pojazdu. Znaki umieszczone na wysuwanej klapie określają minimalnąi maksymalną głębokość oparcia klapy na skrzyni ładunkowej,co podnosi bezpieczeństwo pracowników. Jeśli obsługa stosuje się do tych oznaczeń, rampy przeładunkowe nie mogą ześlizgnąć się nawet przy dużych obciążeniach i przemieszczeniach. To samo połączenie bram i ramp przeładunkowych zastosowanow częściach hali wynajętych firmie Linde Material Handlingi przedsiębiorstwu Fenthol & Sandtmann.
Fot. Hörmann
Z przegrodą termiczną
Zupełnie inne oczekiwania miała firma M.S.G Frucht, która wykorzystuje Centrum jako zakład przygotowania porcjowanychi pakowanych owoców i warzyw. Proces produkcji wymaga utrzymania temperatury w przedziale 2 - 6 °C, a reżim obowiązujący w magazynie chłodniczym oznacza również szczególne wymagania wobec zastosowanych bram i rozwiązań przeładunkowych. Wybrano 19 bram segmentowych SPU 67 Thermo o zwiększonej izolacyjności cieplnej oraz 17 domków przeładunkowych typu LHC 2 z nieocieplonym poszyciem, chroniących personel i towary przed wpływem warunków atmosferycznych podczas przeładunku.Ocieplane bramy ze stalowych segmentów idealnie nadają siędo zastosowania w logistyce artykułów spożywczych i logistyce chłodniczej, zmniejszają bowiem straty zimna. Przegroda termiczna z zewnętrznej i wewnętrznej strony stalowych segmentów ogranicza też tworzenie się skropliny na wewnętrznej stronie bramy.
Uzupełnienie przemysłowych bram segmentowych stanowi 17 hydraulicznych ramp przeładunkowych typu HRT z wysuwaną klapą, które podobnie jak domki przeładunkowe zamontowano do zewnętrznej ściany centrum logistycznego. Połączenie ramp przeładunkowych i podestów stanowi przy tym podbudowę pod domki przeładunkowe.
Wytrzymałe rozwiązanie
Zaletą takiej konstrukcji jest możliwość korzystania z całej powierzchni hali aż do ścian zewnętrznych. Brama do hali nie zatrzymuje się na rampie przeładunkowej jak w klasycznych dokach przeładunkowych, lecz za nią na posadzce hali. Takie rozwiązanie zapewnia najlepszą izolację otworu bramowego również w godzinach przestoju stacji przeładunkowej.
W przeciwieństwie do bram, które dobrano indywidualnie, kierując się ich zastosowaniem, 90 odbojnic najazdowych wykonano w jednym standardzie. Chronią one rampę i budynek przed uszkodzeniami, pochłaniając siły dynamiczne dokujących samochodów ciężarowych. Z myślą o długotrwałej eksploatacji zdecydowano się na zastosowanie wytrzymałych stalowych odbojnic najazdowych typu SB 20 firmy Hörmann. Odbojnicete - powstałe do niwelowania szczególnie dużych obciążeń – składają się z amortyzującego na całej powierzchni wewnętrznego rdzenia i wytrzymałej zewnętrznej płyty stalowej, która opiera sięna krawędzi rampy w celu zapewnienia statycznego odciążenia.
REKLAMA:
Trwałość
Mocowana na odbojnicy SB 20 kątowa płyta ochronna równomiernie rozkłada siły wywierane przez podjeżdżający samochód ciężarowy na całą jej powierzchnię i skutecznie chroni ją przed zużyciem. Doskonałą amortyzację zapewnia tutajtzw. odbojnik oktagonalny z ośmioma komorami powietrznymi.Również trwałość zastosowanych w Centrum uszczelnień bram miała dla inwestora duże znaczenie. W domkach przeładunkowych w strefie chłodniczej zamontowano klapowe uszczelnienia typu DSL, w pozostałych bramach zastosowano natomiast model DSLR. Cechą wspólną obu modeli są równoległe ramiona, które mogą poruszać się zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej.
Na skutek nacisku na uszczelnienie bramy przednia rama unosi się nieco w górę, co pozwala uniknąć uszkodzeń.
Zastosowanie produktów marki Hörmann w trakcie budowy Centrum Logistycznego Erlensee pozwoliło inwestorowi – firmie Bau- und Immobilienverwaltung Fäth – zadbać o najwyższą jakość i indywidualne potrzeby swoich długoterminowych najemców.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Hörmann