Roto Holding AG, producent technologii okiennych, okien dachowych i dostawca usług serwisowych, posumował wyniki ostatniego roku. Grupa zwiększyła globalną sprzedaż i zyski o ok 2% oraz osiągnęła wszystkie cele, mimo warunków pandemii. Podczas 15. Międzynarodowej Konferencji Prasowej Roto zapowiedziało ambitne plany na 2021 rok.
Fot. RotoFot. Roto
„Ubiegłoroczna prognoza, że w 2020 roku nastąpi globalne załamanie gospodarcze okazała się trafna, choć wolałbym się mylić” powiedział dr Eckhard Keill, prezes Roto Holding AG, inaugurując 15. Międzynarodową Konferencję Prasową Roto. „Główną przyczyną jest pandemia koronawirusa, który ponownie uderza, zwiększając tym samym szkody spowodowane innymi problemami”.
Eckhard Keill. Fot. Roto
Działalność Roto Holding AG na rynkach zagranicznych stanowi 2/3 działalności, pozostała część to sprzedaż krajowa w Niemczech. Liczba pracowników wynosi obecnie około 4800 osób z tendencją spadkową. Program inwestycyjny, kontynuowany w 2020 r., został dostosowany do sytuacji, koncentrując się przede wszystkim na zakupach odtworzeniowych i cyfryzacji.
Pozytywny wpływ na wyniki miał podział struktury Roto na spółkę holdingową i trzy spółki wydzielone, zakończony w 2019 r. Udało się zmniejszyć złożoność, zwiększyć przejrzystość i przyspieszyć procesy. Dr Eckhard Keill podkreślił bezpośredni udział rodzin właścicieli w organach nadzorczych poszczególnych spółek, jako wyraźne zobowiązanie wobec firmy. Łącznie cztery osoby z rodzin są reprezentowane w odpowiednich organach Roto Holding AG, Roto FTT i Roto DST. „W trudnym roku, zdominowanym przez pandemię, udało nam się zrealizować wszystko, co zaplanowaliśmy utrzymując pozytywną koniunkturę firmy, wzrost i rentowność. To solidne wzmocnienie i silna podstawa do działań w prawdopodobnie równie trudnym roku 2021 r.” – powiedział Keill.
Bez względu na ostateczny scenariusz Roto elastycznie dostosuje się do danej sytuacji. Grupa deklaruje kontynuację obranego kierunku i sprawdzonej strategii korzyści dla klienta, konsekwentnie polegając na własnych wynikach oraz skuteczności szybszych i wydajniejszych procesów. W 2021 roku Roto planuje: umacniać pozycję rynkową, nadal być solidnym i niezawodnym partnerem odpowiadającym na potrzeby klientów, zwiększyć wyniki sprzedaży i co najmniej umocnić wypracowaną dochodowość. „Lubimy podejmować ambitne wyzwania” – podsumowuje dr Ekhard Keill.
W 15. Międzynarodowej Konferencji Prasowej Roto on-line udział wzięło około 70 dziennikarzy z 14 krajów.
Zarząd Roto Holding AG pozytywnie ocenia 2020 rok. Grupa zwiększyła globalną sprzedaż i zyski o ok 2% oraz osiągnęła wszystkie cele, mimo warunków pandemii.
Podczas konferencji zarząd Roto Holding AG sformułował dwa scenariusze: pozytywny i negatywny Obecnie nie można wykluczyć żadnej z tych możliwości, dlatego nie ma podstaw do wiarygodnej prognozy.
W 2021 roku Roto planuje: umacniać pozycję rynkową, nadal być solidnym i niezawodnym partnerem odpowiadającym na potrzeby klientów.
„Ubiegłoroczna prognoza, że w 2020 roku nastąpi globalne załamanie gospodarcze okazała się trafna, choć wolałbym się mylić” powiedział dr Eckhard Keill, prezes Roto Holding AG, inaugurując 15. Międzynarodową Konferencję Prasową Roto. „Główną przyczyną jest pandemia koronawirusa, który ponownie uderza, zwiększając tym samym szkody spowodowane innymi problemami”.
Artykułowane wątpliwości
Dr Eckhard Keill odniósł się do szeregu czynników, które do tej pory nie odgrywały głównej roli w publicznej dyskusji na temat sytuacji ekonomicznej w dobie pandemii. Jako rozczarowujące określił trwające ograniczenia wolnego handlu wynikające z sankcji (USA / Chiny, UE / Rosja). Zdaniem prezesa Roto Holding AG „częste lekceważenie zasad gospodarki rynkowej jest fatalne, zwłaszcza w czasach pandemii COVID-19”. Zarząd Roto Holding AG sceptycznie odniósł się do prognoz instytutów badań ekonomicznych. Opinie wydawane w trybie permanentnej korekty, tylko zwiększają niepewność. Bezpośrednio po wybuchu pandemii prognozy były mocno negatywne, obecnie dominuje przekaz bardziej optymistyczny. Szybko zmieniające się zdania ekspertów nie mogą być przewodnikiem po strategiach i decyzjach biznesowych.Eckhard Keill. Fot. Roto
Szansa w warunkach koronawirusa
Zawirowania gospodarcze nie oszczędziły rynków istotnych dla Roto, dlatego zauważalne osłabienie biznesu nie byłoby zaskoczeniem. Jednak wyniki grupy na dzień 30.09.2020 r. są pozytywne. Całkowita sprzedaż wyniosła 511,8 mln EUR, co oznacza wzrost wobec 509,4 mln EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku. Składają się na to rezultaty trzech dywizji: Roto Technologia Okien i Drzwi (FTT) oscyluje wokół wartości z 2019 roku, Roto Technologia Okien Dachowych (DST) może poszczycić się znacznym wzrostem. Nowa dywizja Roto Professional Service (RPS), specjalizująca się w kompleksowych usługach serwisowych okien i drzwi odnotowała dwucyfrowy wzrost. Jeśli sytuacja ekonomiczna pozostanie względnie spokojna Roto spodziewa się, że całkowita sprzedaż grupy w 2020 r. przekroczy 675 mln EUR, co oznacza nominalny wzrost o prawie 2%.Działalność Roto Holding AG na rynkach zagranicznych stanowi 2/3 działalności, pozostała część to sprzedaż krajowa w Niemczech. Liczba pracowników wynosi obecnie około 4800 osób z tendencją spadkową. Program inwestycyjny, kontynuowany w 2020 r., został dostosowany do sytuacji, koncentrując się przede wszystkim na zakupach odtworzeniowych i cyfryzacji.
Stabilny partner i dostawca
Dobre wyniki grupy to rezultat efektywnego zarządzania zasobami i kosztami. Zarząd Roto Holding AG podkreślił znaczenie nieograniczonej zdolności do realizowania dostaw na każdym etapie, pomimo pandemii. Zapewniło to Roto konkretną przewagę konkurencyjną. Dalsze wzmacnianie wskaźnika kapitału własnego gwarantuje stabilność ekonomiczną firmy, która jest ważnym czynnikiem bezpieczeństwa dla partnerów rynkowych, szczególnie w czasach kryzysu.Pozytywny wpływ na wyniki miał podział struktury Roto na spółkę holdingową i trzy spółki wydzielone, zakończony w 2019 r. Udało się zmniejszyć złożoność, zwiększyć przejrzystość i przyspieszyć procesy. Dr Eckhard Keill podkreślił bezpośredni udział rodzin właścicieli w organach nadzorczych poszczególnych spółek, jako wyraźne zobowiązanie wobec firmy. Łącznie cztery osoby z rodzin są reprezentowane w odpowiednich organach Roto Holding AG, Roto FTT i Roto DST. „W trudnym roku, zdominowanym przez pandemię, udało nam się zrealizować wszystko, co zaplanowaliśmy utrzymując pozytywną koniunkturę firmy, wzrost i rentowność. To solidne wzmocnienie i silna podstawa do działań w prawdopodobnie równie trudnym roku 2021 r.” – powiedział Keill.
REKLAMA:
Elastyczność i ciągłość procesów
Podczas konferencji zarząd Roto Holding AG sformułował dwa scenariusze. W wariancie pozytywnym sytuacja COVID-19 poprawia się w sposób zrównoważony i rynki na całym świecie ożywiają się szybciej niż oczekiwano. Dodatkowo wzrasta rynek renowacji. W scenariuszu negatywnym drugi globalny lockdown powoduje załamanie gospodarcze na wielu rynkach, pociągające za sobą kryzysy finansowe i walutowe. Obecnie nie można wykluczyć żadnej z tych możliwości, dlatego nie ma podstaw do wiarygodnej prognozy.Bez względu na ostateczny scenariusz Roto elastycznie dostosuje się do danej sytuacji. Grupa deklaruje kontynuację obranego kierunku i sprawdzonej strategii korzyści dla klienta, konsekwentnie polegając na własnych wynikach oraz skuteczności szybszych i wydajniejszych procesów. W 2021 roku Roto planuje: umacniać pozycję rynkową, nadal być solidnym i niezawodnym partnerem odpowiadającym na potrzeby klientów, zwiększyć wyniki sprzedaży i co najmniej umocnić wypracowaną dochodowość. „Lubimy podejmować ambitne wyzwania” – podsumowuje dr Ekhard Keill.
W 15. Międzynarodowej Konferencji Prasowej Roto on-line udział wzięło około 70 dziennikarzy z 14 krajów.
Zarząd Roto Holding AG pozytywnie ocenia 2020 rok. Grupa zwiększyła globalną sprzedaż i zyski o ok 2% oraz osiągnęła wszystkie cele, mimo warunków pandemii.
Podczas konferencji zarząd Roto Holding AG sformułował dwa scenariusze: pozytywny i negatywny Obecnie nie można wykluczyć żadnej z tych możliwości, dlatego nie ma podstaw do wiarygodnej prognozy.
W 2021 roku Roto planuje: umacniać pozycję rynkową, nadal być solidnym i niezawodnym partnerem odpowiadającym na potrzeby klientów.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Roto