Targi są doskonałą okazją do promowania marki i budowania relacji biznesowych, ale żeby przyniosły oczekiwane korzyści, trzeba dobrze przemyśleć strategię. Zobacz, jakie konkretne działania możesz podjąć, żeby ugrać jak najwięcej.
Dobre stoisko to dopiero wstęp do skutecznego wystawiania się na targach. Aby rzeczywiście stały się one platformą do promocji i rozwoju firmy, trzeba jasno określić cele i strategię działań, a także odpowiednio przygotować zespół. Po targach potrzebne też będzie podsumowanie, a później systematyczna praca nad pozyskanymi profitami.
Określ cele i wybierz targi
Zdefiniuj, na czym najbardziej Ci zależy. Dla jednych kluczowe będzie zwiększenie rozpoznawalności marki, inni postawią raczej na podtrzymanie zaufania i wypromowanie nowości w ofercie. Zawsze przyda się pozyskanie nowych klientów i partnerów biznesowych, a przy okazji wybadanie rynku i konkurencji.
Pod rękę z jasnymi celami idzie wybór odpowiednich targów. Określ skalę swoich oczekiwań – jeśli prowadzisz sprzedaż międzynarodową, uderz w targi o szerokim zasięgu, jak Budma. Dla promocji usług świadczonych na miejscu warto uczestniczyć w targach lokalnych. Przed podjęciem decyzji sprawdź również, czy targi skupiają odpowiednią dla Ciebie grupę docelową i czy są dobrze zorganizowane, zapewniają możliwość zagospodarowania stoiska zgodnie z Twoimi potrzebami promocyjnymi, oferują katalogi albo panele dyskusyjne.
Zadbaj o stoisko
Podczas targów stoisko jest Twoją wizytówką. Powinno być czytelne dla odwiedzających, z wyraźnym logo i kolorystyką firmy, ale też zaprojektowane w sposób funkcjonalny i odzwierciedlający tożsamość marki. Jedne firmy celują w stonowaną elegancję i wygodne miejsca rozmów biznesowych. Inne wolą dynamiczne angażowanie odwiedzających poprzez demonstracje produktów, urządzenia VR czy konkursy.
Duże firmy na targach mogą poszaleć i wyróżnić się oryginalnością zabudowy albo formy promocji. Jeżeli masz ograniczony budżet, rozważ małe, ale dobrze zorganizowane stoisko, z prezentacją wideo, możliwie bogatym wyposażeniem produktowym i przede wszystkim kompetentną osobą kontaktową. Warto zaopatrzyć się w materiały promocyjne, takie jak broszury, katalogi, ulotki, można wykorzystywać nowoczesne narzędzia cyfrowe – skanery kodów QR albo interaktywne tablety. Skutecznym narzędziem marketingowym będą też gadżety reklamowe.
Pamiętaj, aby zawsze być gotowym do rozmowy i dbać o przyjazną atmosferę oraz komfort odwiedzających. Jeśli Twoim celem jest pozyskiwanie klientów, nie zapominaj o zbieraniu danych kontaktowych od osób zainteresowanych Twoją ofertą.
Przygotuj zespół targowy
Pracownicy reprezentujący firmę muszą znać cele uczestnictwa i zgodnie z nimi prowadzić rozmowy z odwiedzającymi. Kluczowe w zespole jest zaangażowanie i profesjonalizm. Nie wystarczy odpowiadać na pytania – potrzebny jest uśmiech, otwartość i efektywne prezentowanie oferty firmy.
Prowadź działania marketingowe przed, w trakcie i po targach
Aby zwiększyć zainteresowanie Twoim stoiskiem, wypromuj wydarzenie za pomocą mediów społecznościowych, wyślij zaproszenia do klientów i partnerów biznesowych, informując ich o Twoim stoisku. W trakcie targów prowadź relacje na żywo, publikuj zdjęcia i wydarzenia, zachęć do wizyty na żywo i komentowania w internecie. Po targach nie zapomnij skontaktować się z osobami, które odwiedziły stoisko, przeanalizuj też wyniki targów, koszty udziału i zwrot z inwestycji.
Warto pytać zarówno gości, jak i członków zespołu, o uwagi i sugestie na przyszłość. To pozwoli sukcesywnie poprawiać wizerunek w kolejnych edycjach targów.