Po spadkowych dla branży chemii budowlanej latach 2009-2010, rok 2011 przyniósł pewną stabilizację rynku na poziomie nieco ponad 6 mld zł. Ponadto, firmy remontowo-budowlane wyrażają umiarkowany optymizm, jeśli chodzi o zużycie chemii budowlanej w 2012 r. Duża w tym zasługa wysokiego udziału budownictwa jednorodzinnego, znacznie mniej podatnego na wahania koniunktury.
Wyniki badania wśród 400 małych i średnich polskich firm budowlanych przeprowadzonego na potrzeby raportu „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012 – Prognozy rozwoju na lata 2012-2014” opublikowanego przez firmę badawczą PMR ujawniły dość pozytywne nastroje w branży chemii budowlanej w Polsce.
Badanie obejmowało firmy specjalizujące się w pięciu głównych typach robót wykorzystujących produkty chemii budowlanej: roboty murarskie, montaż płytek ceramicznych, wykonywanie wylewek i podkładów podłogowych, nakładanie tynków grubowarstwowych, a także wykonywanie systemów ociepleń.
Jak pokazały wyniki badania, w przypadku klejów do płytek oraz systemów ociepleń, ponad połowę rynku stanowią remonty istniejących już budynków, natomiast w pozostałych grupach produktowych to nowo wznoszone obiekty są głównymi odbiorcami materiałów – w przypadku zapraw murarskich na nowe budynki przypada ponad trzy czwarte zużycia.
W większości grup materiałowych aż trzy czwarte konsumpcji chemii budowlanej przypada na tereny miejskie. Jeśli natomiast chodzi o systemy ociepleń, to udział terenów miejskich jest nieco mniejszy i wynosi około dwie trzecie.
We wszystkich gałęziach chemii budowlanej dominującym segmentem jest budownictwo jednorodzinne. Kolejne dwie ważne grupy obiektów stanowią budynki wielomieszkaniowe oraz użyteczności publicznej. Łącznie te trzy główne rodzaje obiektów generują ponad 80% zapotrzebowania na produkty chemii budowlanej.
Badane firmy, niezależnie od rodzaju wykonywanych prac, najczęściej kupują chemię budowlaną w hurtowniach budowlanych. Inne kanały takie, jak markety budowlane, składy fabryczne czy zakup towaru bezpośrednio u producenta, są znacznie mniej popularne. Wyniki sugerują także, że w Polsce nie przyjęło się nabywanie materiałów chemii budowlanej przez internet.
Jeśli chodzi o stosowanie przez firmy wykonawcze nowości produktowych oraz ogólnie pojętą innowacyjność, otrzymane wyniki badania świadczą o bardzo niskiej skłonności do innowacji w firmach budowlanych – jedynie jedna czwarta tych przedsiębiorstw świadomie testuje nowe produkty pojawiające się na rynku.
Niniejsza informacja prasowa została przygotowana na podstawie danych zawartych w najnowszym raporcie firmy PMR pt. „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012 – Prognozy rozwoju na lata 2012-2014”.
Badanie obejmowało firmy specjalizujące się w pięciu głównych typach robót wykorzystujących produkty chemii budowlanej: roboty murarskie, montaż płytek ceramicznych, wykonywanie wylewek i podkładów podłogowych, nakładanie tynków grubowarstwowych, a także wykonywanie systemów ociepleń.
Jak pokazały wyniki badania, w przypadku klejów do płytek oraz systemów ociepleń, ponad połowę rynku stanowią remonty istniejących już budynków, natomiast w pozostałych grupach produktowych to nowo wznoszone obiekty są głównymi odbiorcami materiałów – w przypadku zapraw murarskich na nowe budynki przypada ponad trzy czwarte zużycia.
W większości grup materiałowych aż trzy czwarte konsumpcji chemii budowlanej przypada na tereny miejskie. Jeśli natomiast chodzi o systemy ociepleń, to udział terenów miejskich jest nieco mniejszy i wynosi około dwie trzecie.
REKLAMA:
We wszystkich gałęziach chemii budowlanej dominującym segmentem jest budownictwo jednorodzinne. Kolejne dwie ważne grupy obiektów stanowią budynki wielomieszkaniowe oraz użyteczności publicznej. Łącznie te trzy główne rodzaje obiektów generują ponad 80% zapotrzebowania na produkty chemii budowlanej.
Badane firmy, niezależnie od rodzaju wykonywanych prac, najczęściej kupują chemię budowlaną w hurtowniach budowlanych. Inne kanały takie, jak markety budowlane, składy fabryczne czy zakup towaru bezpośrednio u producenta, są znacznie mniej popularne. Wyniki sugerują także, że w Polsce nie przyjęło się nabywanie materiałów chemii budowlanej przez internet.
Jeśli chodzi o stosowanie przez firmy wykonawcze nowości produktowych oraz ogólnie pojętą innowacyjność, otrzymane wyniki badania świadczą o bardzo niskiej skłonności do innowacji w firmach budowlanych – jedynie jedna czwarta tych przedsiębiorstw świadomie testuje nowe produkty pojawiające się na rynku.
Niniejsza informacja prasowa została przygotowana na podstawie danych zawartych w najnowszym raporcie firmy PMR pt. „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012 – Prognozy rozwoju na lata 2012-2014”.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: PMR