Firma MAPEI powstała 12 lutego 1937 roku na przedmieściach Mediolanu. Jej nazwa jest akronimem wyrażenia: „Materiali Ausiliari per l’Edilizia e l’Industria" - „Materiały Pomocnicze dla Budownictwa i Przemysłu".
Giorgio SquinziHistoria MAPEI to opowieść o przedsiębiorcach - rodzinie Squinzich, którzy byli w stanie przekształcić niewielką firmę w światowej klasy producenta chemii budowlanej. Historia ta niesie szczególny powód do dumy: Grupa MAPEI nigdy nie wykazała straty i nigdy nie musiała dokonywać cięć w zatrudnieniu.
Pierwsze logo MAPEI to szkic autorstwa Bruno Polvera. Po raz pierwszy oficjalnie użyte podczas rejestracji firmy w 1937 roku.Pierwszy krok na drodze do sukcesu wykonał założyciel - Rodolfo Squinzi - koncentrując działania biznesowe na szczególnej niszy rynkowej: klejach do okładzin podłogowych i farbach.
MAPEI rozpoczęło produkcję klejów do linoleum, by stopniowo rozszerzać ofertę produkty do montażu ceramiki, kamienia, wykładzin dywanowych, PVC oraz drewna. Kiedy w latach 70-tych XX wieku producenci włoskich płytek ceramicznych przeżywali boom, MAPEI było gotowe wykorzystać tę szansę by zaoferować rynkowi szereg produktów gwarantujących szybszy i bezpieczniejszy montaż ceramiki jako alternatywę dla tradycyjnie stosowanych mieszanek piasku i cementu. Specjalizacja w zakresie produktów chemicznych dla budownictwa - owoc konsekwentnych inwestycji w badania i rozwój - jest jedną z mocnych stron MAPEI, niosąc rozszerzenie oferty o kolejne profesjonalne grupy produktowe: inne typy klejów, uszczelniacze, specjalistyczne zaprawy, hydroizolacje i domieszki do betonu.
MAPEI rozpoczęła swoją działalność w 1937 roku z grupą zaledwie siedmiu pracowników, nie licząc założyciela Rodolfo Squinziego (powyżej, a na zdjęciu grupowym drugi od prawej).
Internacjonalizacja - czyli rozwój w skali międzynarodowej - rozpoczęła się w 1978 roku, wraz z powstaniem pierwszej fabryki MAPEI w Kanadzie. Po śmierci Rodolfo w 1984 roku stery firmy przejął jego syn Giorgio Squinzi, kontynuując jej ekspansję na pięciu kontynentach. Kolejno otwierane zakłady produkcyjne i oddziały firmy przynoszą systematyczny wzrost obrotów.
Sformułowana przez Rodolfo Squinziego misja MAPEI była przejrzysta: „rozpoznawać i skutecznie interpretować trendy w sektorze zapraw klejących i produktów chemii budowlanej oraz być zawsze o krok do przodu, aby innowacyjne produkty, będące odpowiedzią na pojawiające się na rynku potrzeby, były nań wprowadzone w odpowiednim momencie". Trzecie pokolenie rodziny Squinzich, które dołączyło do firmy pod koniec lat 90-tych i objęło decyzyjne stanowiska, pozostaje wierne tym samym zasadom.
Współczesne MAPEI to 15 linii produktowych spełniających wymagania przemysłu budowlanego oraz 68 oddziałów i 60 fabryk (w tym 4 w Polsce) na pięciu kontynentach. To historia 75 lat sumiennej pracy i myślenia w kategoriach sukcesu. Podążmy jej tropem.
C.D.N.
Pierwsze logo MAPEI to szkic autorstwa Bruno Polvera. Po raz pierwszy oficjalnie użyte podczas rejestracji firmy w 1937 roku.Pierwszy krok na drodze do sukcesu wykonał założyciel - Rodolfo Squinzi - koncentrując działania biznesowe na szczególnej niszy rynkowej: klejach do okładzin podłogowych i farbach.
MAPEI rozpoczęło produkcję klejów do linoleum, by stopniowo rozszerzać ofertę produkty do montażu ceramiki, kamienia, wykładzin dywanowych, PVC oraz drewna. Kiedy w latach 70-tych XX wieku producenci włoskich płytek ceramicznych przeżywali boom, MAPEI było gotowe wykorzystać tę szansę by zaoferować rynkowi szereg produktów gwarantujących szybszy i bezpieczniejszy montaż ceramiki jako alternatywę dla tradycyjnie stosowanych mieszanek piasku i cementu. Specjalizacja w zakresie produktów chemicznych dla budownictwa - owoc konsekwentnych inwestycji w badania i rozwój - jest jedną z mocnych stron MAPEI, niosąc rozszerzenie oferty o kolejne profesjonalne grupy produktowe: inne typy klejów, uszczelniacze, specjalistyczne zaprawy, hydroizolacje i domieszki do betonu.
MAPEI rozpoczęła swoją działalność w 1937 roku z grupą zaledwie siedmiu pracowników, nie licząc założyciela Rodolfo Squinziego (powyżej, a na zdjęciu grupowym drugi od prawej).
Internacjonalizacja - czyli rozwój w skali międzynarodowej - rozpoczęła się w 1978 roku, wraz z powstaniem pierwszej fabryki MAPEI w Kanadzie. Po śmierci Rodolfo w 1984 roku stery firmy przejął jego syn Giorgio Squinzi, kontynuując jej ekspansję na pięciu kontynentach. Kolejno otwierane zakłady produkcyjne i oddziały firmy przynoszą systematyczny wzrost obrotów.
REKLAMA:
Sformułowana przez Rodolfo Squinziego misja MAPEI była przejrzysta: „rozpoznawać i skutecznie interpretować trendy w sektorze zapraw klejących i produktów chemii budowlanej oraz być zawsze o krok do przodu, aby innowacyjne produkty, będące odpowiedzią na pojawiające się na rynku potrzeby, były nań wprowadzone w odpowiednim momencie". Trzecie pokolenie rodziny Squinzich, które dołączyło do firmy pod koniec lat 90-tych i objęło decyzyjne stanowiska, pozostaje wierne tym samym zasadom.
Współczesne MAPEI to 15 linii produktowych spełniających wymagania przemysłu budowlanego oraz 68 oddziałów i 60 fabryk (w tym 4 w Polsce) na pięciu kontynentach. To historia 75 lat sumiennej pracy i myślenia w kategoriach sukcesu. Podążmy jej tropem.
C.D.N.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Mapei