Stworzyliśmy markę, która idealnie spełnia oczekiwania klientów

Podziel się:
JEGER – wywiad z p. Bernadetą Ambicką-Szeląg, właścicielką firmy Global Point, której podlega marka Jeger i Globall

Bernadeta Ambicka-Szeląg, właścicielka firmy Global PointBernadeta Ambicka-Szeląg, właścicielka firmy Global Point

Global Point jest firmą zajmującą się produkcją i dystrybucją akcesoriów malarskich. Skąd pomysł, by wejść na rynek z nową marką oferującą efekty dekoracyjne i farby?


W maju 2012 roku firma Global Point została zaproszona przez Leroy Merlin do udziału we wspólnym projekcie. Jego celem było stworzenie produktów z kategorii „efekty dekoracyjne do ścian”, które byłyby dedykowane dla klientów indywidualnych typu DIY (do it yourself), czyli takich, którzy nie są fachowcami, ale chcą samodzielnie, przy zastosowaniu odpowiednich materiałów, uzyskać niebanalny efekt dekoracyjny we wnętrzach. Zaczęliśmy od analizy funkcjonowania branży artykułów dekoracyjnych i malarskich do ścian. Określiliśmy wielkość tego segmentu rynku, przeanalizowaliśmy oferty dostawców, zidentyfikowaliśmy bariery wzrostu, a także możliwości rozwoju i sprzedaży takich produktów. Okazało się, że asortyment dostępny w marketach był skierowany w głównej mierze do profesjonalistów, a nie klientów indywidualnych. Oferowane produkty były skomplikowane w aplikacji, a dodatkowo wymagały fachowego, drogiego sprzętu do ich przygotowania i późniejszego nałożenia na ścianę. Dostrzegając potrzebę, postanowiliśmy odpowiedzieć na nią odpowiednim produktem. Stworzyliśmy markę JEGER, która idealnie spełnia oczekiwania klientów, zarówno indywidualnych, jak i profesjonalistów, dostarczając im produkty gotowe do aplikacji, łatwe i szybkie w użyciu.

Rynek farb w Polsce jest już podzielony przez kilku wiodących producentów. Jak planują Państwo zdobyć udział w rynku?


Gdyby w naszej ofercie znajdowały się wyłącznie farby, próby konkurowania z największymi markami i przebicia się w tym segmencie, faktycznie mogłoby stanowić proces długofalowy. Nasz debiut na rynku poprzedziliśmy jednak skonstruowaniem produktu w postaci efektu dekoracyjnego, do którego farba jest elementem komplementarnym. Dzięki temu konceptowi jesteśmy w stanie wypromować naszą markę. Efekty dekoracyjne marki JEGER wyróżniają się łatwością aplikacji i modelowania, właściwościami szybkoschnącymi i co ważne, gotowością do użycia. Dodatkowo, aby nałożyć efekt dekoracyjny na ścianę nie musimy posiadać drogich narzędzi. Wystarczy zwykły pędzel, wałek, czy nawet gąbka. Na naszą korzyść działa również miejsce sprzedaży efektów dekoracyjnych JEGER, czyli sieć sklepów Leroy Merlin. Ciszy się ona bardzo dużą popularnością, a z jej oferty korzystają miliony klientów. Jeżeli choć 10% tych ludzi będzie kojarzyć naszą markę, będzie to dla nas ogromny sukces. Dodatkowo, oprócz tego, że nasze produkty znajdują się na półkach jednej z największych sieci sklepów budowlano – dekoracyjnych, klienci Leroy Merlin mogą liczyć na pełne wsparcie techniczne ze strony wyszkolonych przez nas pracowników.
REKLAMA:

Jakie są Państwa plany co do rozwoju marki JEGER? Jaki planują Państwo docelowo udział w rynku i w jakim czasie chcą to Państwo osiągnąć?


Przede wszystkim chcemy stworzyć nowe grupy produktów i systematycznie poszerzać ofertę artykułów przeznaczonych do dekoracji ścian. Aktualnie marka JEGER obejmuje 8 takich grup. Dodatkowo chcemy wprowadzić szkolenia dla wykonawców. Planujemy także otwarcie sieci firmowych salonów sprzedaży. Podobnie jak inne marki wchodzące na rynek marzymy o tym, aby zostać liderem, albo chociaż jednym z głównych graczy w branży. Do tego potrzeba jednak dużo czasu i dobrze przygotowanej strategii. Opracowujemy założenia, które pozwolą nam z sukcesem rozwijać sieć. Dokładamy starań, aby już za rok JEGER był dobrze rozpoznawalną marką w Polsce.

Jak można określić jakość farb JEGER? Średnia półka, niższa czy wysoka? Jak chcą się Państwo pozycjonować na rynku?


Biorąc pod uwagę jakość, skład fizyko-chemiczny, właściwości itp., zarówno efekty dekoracyjne, jak i farby z oferty marki JEGER, to produkty z górnej półki. Ich jakość jest porównywalna do materiałów wiodących producentów, ale w bardziej przystępnej cenie. Naszą ofertę kierujemy do klientów indywidualnych, ale również profesjonalistów. Zarówno ci pierwsi, wykonując samodzielnie aranżacje, jak i drudzy, (zawodowo zajmując się wykończeniami wnętrz), poszukują produktów bardzo dobrej jakości, przygotowywanych według najwyższych standardów i zapewniających komfortowe użytkowanie. Atrakcyjna cena jest dodatkowym atutem produktów marki JEGER.

Jakie są planowane ceny farb?


Efekty dekoracyjne z linii JEGER Deco effect sprzedawane są w cenie 99,90 zł brutto za 1 litr, natomiast cena farb JEGER Color Paint wynosi 29,90 zł brutto za 1 litr.

Jak będzie wyglądała sieć sprzedaży? Sieć Leroy Merlin na wyłączność?


Obecnie marka JEGER dostępna jest w każdym z 42 sklepów sieci Leroy Merlin na terenie Polski. Planujemy stworzyć kolejny kanał dystrybucji, którym byłaby sieć własnych firmowych salonów sprzedaży w największych miastach naszego kraju. Przygotowujemy strategię dla tej inicjatywy, opracowując korzystne rozwiązania, które przełożą się na efektywność sprzedaży i rozwój marki JEGER.

Dziękujemy za rozmowę.

REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: JEGER
#wiadomości #ściany #wywiad #do malowanie #obud

Więcej tematów: