OKNOPLAST – największy polski eksporter okien PVC w 2013r.

Podziel się:
W minionym roku z firmy OKNOPLAST poza Polskę wyjechały okna o wartości ponad 290 milionów złotych, a udział eksportu w całej sprzedaży firmy wyniósł aż 65%, co czyni z niej największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC.

W minionym roku ponad 40% wyprodukowanych w Polsce okien trafiło na rynki zagraniczne. Największy wartościowy udział eksportu notuje segment okien PVC, który wyniósł w 2013 roku blisko 50%. Dzięki temu najwięksi producenci, mimo spadków na rodzimym rynku okien i drzwi notowali duże wzrosty sprzedaży. Jednak liderem w eksporcie okien PVC jest OKNOPLAST. To ta firma w minionym roku wyeksportowała produkty za największą kwotę. Nasz obrót w 2013 to blisko 450 mln złotych, eksport zaś stanowił w minionym roku 65% udziałów, czyli kwotowo jest to ponad 290 mln złotych. Jest to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Następna firma w kolejności eksportuje za około 190 mln złotych. – szacuje Mikołaj Placek, Prezes OKNOPLAST. Pod względem wartości sprzedaży OKNOPLAST jest zatem największym eksporterem okien PVC – dodaje Mikołaj Placek.

Fot. OknoplastFot. Oknoplast
Działalność zagraniczna na szeroką skalę i dłuższą metę nie jest jednak możliwa bez rozwiniętej sieci sprzedaży. OKNOPLAST posiada już 1800 salonów sprzedaży w Europie. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w działania marketingowe.
REKLAMA:

Ważnym krokiem w budowaniu silnej pozycji firmy w Europie była konieczność rozwoju sieci dystrybucji. Pod koniec 2011 firma podjęła odważną decyzję – dołączyła do elitar­nego grona Top Sponsorów jednej z najlepszych światowych drużyn piłkarskich – Interu Mediolan. To był bezprecedensowy, historyczny ruch polskiej firmy. By nadać prestiż naszej firmie i naszym produktom podjęliśmy współpracę z legendarnym włoskim klubem – Interem Mediolan, który jest marką znaną i cenioną w Europie oraz w świecie, a my mając świetne zaplecze – w postci wysokiej klasy produktu, doskonale funkcjonującej i nowoczesnej fabryki chcieliśmy budować swoją markę. Partnerstwo z Inter Mediolanem stanowiło uwiarygodnienie kondycji firmy jako solidnego partnera, z którym wiążą się najwięksi i było mocnym punktem w rozmowach z nowymi franczyzobiorcami - mówi Mikołaj Placek. Dziś we Włoszech firma posiada ponad 500 punktów handlowych, ale kiedy wchodziliśmy do Włoch, udział PCV stanowił niewielki procent. Duża w tym nasza zasługa, że Włosi coraz chętniej wybierają produkty PVC. – dodaje Mikołaj Placek.

Końcem 2013 roku OKNOPLAST po raz kolejny zdobył wyróżnienie w prestiżowym konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”. Spółka została doceniona za konsekwentną działalność na rynkach zagranicznych. Ostatnio logo OKNOPLAST, które od sierpnia 2013 widnieje na strojach piłkarzy czołowej francuskiej drużyny z Ligue 1 - Olympique Lyon, pojawiło się w popularnej grze komputerowej FIFA, uznawanej za najpopularniejszą na świecie w swoim gatunku. Dzięki temu markę OKNOPLAST poznają już nie tylko kibice piłkarscy, ale i miliony miłośników gier komputerowych. A to tylko jedne z pierwszych efektów najnowszych kontraktów OKNOPLAST, które mają pomóc umocnić się firmie za granicą.

„Najtwardszy materiał europejskiej gospodarki.” – tak OKNOPLAST, spółkę o polskim kapitale nazwał w 2012 roku CNN. W 2013 roku spółka utworzyła Grupę w skład, której weszły trzy firmy: flagowa marka OKNOPLAST oraz WnD i Aluhaus, które w oparciu o rozwiązania i doświadczenia Oknoplastu produkują wysokiej jakości stolarkę okienną i drzwiową w segmencie ekonomicznym plus (WnD) oraz w segmencie premium produktów z aluminium (Aluhaus). Krok ten pozwoli spółce na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. W ten sposób OKNOPLAST ma szansę na znaczne zwiększenie swoich udziałów zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Plany grupy Oknoplast na 2014 rok to zwiększenie obrotu o 50 mln złotych w stosunku do 2013 roku, a sprzedaży eksportowej do 70%.

By to osiągnąć musimy być lepsi niż lokalna konkurencja, gdyż dla przeciętnego Czecha czy Niemca "made in Poland" nie oznacza dobrej jakości. Wiele firm polskich, które są tam obecne choć generują sprzedaż – nie budują marki, a jedynie tworzą pozory jej budowania. Kupujący nie zdają sobie nawet sprawy, gdzie zostały wykonana produkty. Nam zawsze chodziło o budowanie marki. Za reklamą musi iść więc doskonały jakościowo produkt – uważa Prezes OKNOPLAST Mikołaj Placek.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Oknoplast
#okna #wiadomości #okna i drzwi #oknoplast

Więcej tematów: