Geberit od środka – nowy showroom, biura i sale szkoleniowe

Podziel się:
Projekt nowego biura to duże wyzwanie, a gdy dodatkowo dochodzi do zagospodarowania przestrzeń ekspozycyjna to poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Dzięki przemyślanemu i odważnemu projektowi architektów z Digital Effect Design Studio wnętrza siedziby Geberit w Polsce zlokalizowane przy ul. Postępu w Warszawie zmieniły się nie do poznania.

 fot. Geberit fot. GeberitShowroom - celem jest balans i synergia marek

Połączenie firm Geberit i KOŁO było impulsem do stworzenia wspólnej przestrzeni ekspozycyjnej, która miała podkreśli wartość obu marek we wzajemnej relacji. Obecny showroom przy Postępu został znacząco rozbudowany, do dyspozycji klientów oddano dodatkową, zupełnie nową powierzchnię prezentującą szerokie portfolio.
REKLAMA:

W całym projekcie, obejmującym część ekspozycyjną oraz biurową, najtrudniejsze było uzyskanie równowagi pomiędzy designem, funkcjonalnością przestrzeni i komfortem jej użytkownika. Dlatego architekci duży nacisk położyli także na wspólne części do pracy i wypoczynku. Przełamaniem konwencji stała się strefa kawiarniana przy Showroomie, która stanowi przeciwwagę i odskocznię także dla przestrzeni biurowej. „Obok zwykłych żaluzji zastosowaliśmy specjalnie zaprojektowane łamacze światła i przeszklone żaluzje z satynowanymi nadrukami, których zadaniem jest filtrowanie i rozbijanie wpadającego do wnętrza światła. Jednak zanim udało nam się osiągnąć w pomieszczeniu odpowiedni i ciekawy klimat, zrobiliśmy wiele prób z szablonami” – mówi architekt Sotyrys Pantopulos.

 fot. Geberit fot. GeberitKafeteria przylega do showroomu i jest dostępna dla odwiedzających. To idealne miejsce na spotkanie z architektem lub Doradcą Geberit.

Projekt zakładał także ukazanie synergii marek należących do Grupy Geberit. Produkty marki Geberit, Geberit AquaClean, Koło, Keramag oraz Keramag Design znalazły się na spójnej przestrzeni, która podkreśla wartość poszczególnych marek oraz ich komplementarność. Udało się uzyskać efekt widocznej, wspólnie wypracowanej dla wszystkich koncepcji, idei oraz wydobycie charakteru flagowych produktów.

Nietypowy projekt biura i komfort pracowników

 fot. Geberit fot. GeberitJaki jest największy problem projektowy? Ucieczka od standardów bezpiecznego projektowania z założeniem, że projekt ma być ponadczasowy. Niezwykle istotny jest odpowiedni dobór kolorystyki, mebli i oświetlenia biura. W takim przypadku, w przestrzeniach stworzonych do pracy, zastosowanie intensywnych kolorów jest bardzo ryzykowne. Dlatego warto zagrać jedynie pojedynczymi elementami, fragmentami oraz detalami, które wyłaniają się z monochromatycznych brył, betonowych surowych ścian filarów, podłóg i sufitów. „Przestrzeń biurową przecinają jedynie kolorowe akcenty, pasy oświetlenia, cienkie linie w wykładzinach. Postanowiliśmy odwrócić biurową percepcję, ociepliliśmy panele sufitowe materiałem, co poprawiło akustykę i dodało prywatnego charakteru. Dzięki światłu filtrowanemu przez szklane ściany z matowymi nadrukami brak jest wrażenia ciężkości” – dodaje Sotyrys Pantopulos.
Przestrzeń biurowa

W Geberit najważniejsze są łazienki

 fot. Geberit fot. GeberitŁazienki w biurach dzielą się na dwa rodzaje: wizytowe i użytkowe. Na parterze zostały zaprojektowane specjalne toalety dla gości. Charakteryzują je całe szklane przestrzenie z satynowaną matową powierzchnią, podświetlane ledami RGB, dają możliwości zmiany klimatu, kolorystyki i natężenia oświetlenia. Może to być wykorzystane np. przy różnych szkoleniach.
Natomiast w łazienkach użytkowych w części biurowej zastosowano stylistykę skandynawską, głównym motywem jest wycinanka z drewna tzw. nordicwood. Tu również detale i dodatki, takie jak duńskie oświetlenie ze strefy domowej, prysznice ze szklanymi kabinami Koło i drewniane elementy meblowe, nadają bardziej prywatny charakter.

We wszystkich łazienkach znajdujących się w budynku, zamontowano toalety myjące Geberit AquaClean, a także bezdotykowe przyciski spłukujące Geberit. Jest to przykład, w jaki sposób Geberit realizuje swoją misję, czyli podnoszenie jakości życia. Oddając pracownikom do użytku najnowocześniejsze urządzenia sanitarne, Geberit zapewnia im wysoki komfort oraz zyskuje najważniejszych ambasadorów marki.
To jeszcze nie koniec

Choć nowy projekt stworzył niepowtarzalną całość wewnątrz budynku, to na wyobraźnię działa jeszcze dach biurowca Geberit. Architekci już pracują nad wstępną koncepcją jego zagospodarowania. Imponującą przestrzeń można rozbudować w bardzo śmiały sposób. W planach jest parkowy ogród z otwartą przestrzenią do pracy i przeszklony pawilon kawiarniano-ekspozycyjny z zapleczem konferencyjnym. Takie rozwiązanie otworzy dodatkową przestrzeń zarówno w zakresie możliwości nowych ekspozycji, szkoleń i stanie się znakomitym miejscem do chwili relaksu w czasie pracy.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Geberit
#wnetrza #produkty #Miejsce pracy

Więcej tematów: