Według raportu przygotowanego przez firmę PMR „Rynek pokryć dachowych w Polsce 2016 – Prognozy rozwoju na lata 2016-2031” największą popularnością wśród inwestorów cieszą się pokrycia metalowe. Według badanych firm spośród pokryć metalowych najczęściej wybierane są produkty marki Ruukki.
Fot. RuukkiBadanie przeprowadzone na potrzeby rynku w październiku 2016 roku wykazało znaczące zmiany, jakie nastąpiły w ciągu dwóch lat w segmencie pokryć dachowych w Polsce. Biorąc pod uwagę strukturę rynku według rodzaju pokrycia, odnotowano znaczący wzrost materiałów metalowych, które najczęściej wybierane były do wykańczania dachów spadzistych. Udział pokryć metalowych wyniósł 44%. Na drugie miejsce spadły wyroby ceramiczne – 38%. Z kolei na wyroby cementowe oraz bitumiczne przypada średnio po 7-8% udziałów w rynku. Pokrycia bitumiczne pozostają dominującym rozwiązaniem w przypadku dachów płaskich. Jednocześnie analitycy PMR przewidują, że wielkość rynku pokryć dachowych, po bardzo dobrych latach 2014-2015 oraz gorszym roku 2016, w którym odnotowano jedynie 1-procentowy wzrost, ustabilizuje na poziomie 65 mln m2.
Fot. Ruukki
Poddawany rygorystycznej kontroli proces produkcyjny rozwiązań Ruukki, który rozpoczyna się już na etapie wytwarzania stali w należącej do firmy hucie, wpływa na długoletnie bezproblemowe użytkowanie dachu. Precyzję wykonania zapewnia z kolei dopasowanie wszystkich elementów niezbędnych do jego wykonania. Dach bowiem to nie tylko blachodachówka, ale także pod konstrukcje, systemy rynnowe, elementy bezpieczeństwa dachowego, obróbki blacharskie i wiele innych elementów oraz akcesoriów. Każda z części ma ogromne znaczenie dla prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania dachu.
Kompleksowość oferty doceniają także dekarze, którzy coraz częściej odpowiadają za całość prac związanych z wykonaniem dachu: począwszy od zakupu niezbędnych materiałów po ich montaż u klienta. Według raportu PMR, w porównaniu z poprzednim badaniem z 2014 roku, odsetek firm dekarskich zajmujących się zleceniami kompleksowo zwiększył się w roku 2016 o 10 p.p.
Blacha najpopularniejsza na dachach skośnych
Według raportu PMR materiały metalowe najczęściej są wykorzystywane podczas realizacji zleceń pochodzących od klientów indywidualnych. Natomiast spośród firm oferujących tego typu rozwiązania najlepiej rozpoznawalną i jednocześnie najchętniej wybieraną marką jest Ruukki. Dużym zainteresowaniem materiały skandynawskiego producenta cieszą się także wśród firm dekarskich. Na fakt ich stosowania podczas wykonywania dachów skośnych wskazało większość respondentów, biorących udział w badaniu. Oceniając marki pokryć dachowych, respondenci wskazywali, że na ich uznanie zasługują te, których produkty są łatwo dostępne oraz mają pozytywne rekomendacje.Fot. Ruukki
Jakość i kompleksowość rozwiązań
Dedykowane dachom materiały Ruukki wytwarzane są z wysokiej jakości stali, materiału, który ze względu na swoje właściwości cieszy się dużą popularnością na rynku polskim. To materiał dachowy cechujący się trwałością i niezawodnością oraz wysoką odpornością na działania warunków atmosferycznych. Zaletą jest także jego elastyczność pozwalająca na kształtowanie dachów zgodnie z ich projektem oraz szybki i prosty montaż. Niewielki ciężar materiałów dachowych ze stali sprawia, że sprawdzają się one idealnie zarówno podczas budowy nowych, jak i renowacji starych dachów.Poddawany rygorystycznej kontroli proces produkcyjny rozwiązań Ruukki, który rozpoczyna się już na etapie wytwarzania stali w należącej do firmy hucie, wpływa na długoletnie bezproblemowe użytkowanie dachu. Precyzję wykonania zapewnia z kolei dopasowanie wszystkich elementów niezbędnych do jego wykonania. Dach bowiem to nie tylko blachodachówka, ale także pod konstrukcje, systemy rynnowe, elementy bezpieczeństwa dachowego, obróbki blacharskie i wiele innych elementów oraz akcesoriów. Każda z części ma ogromne znaczenie dla prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania dachu.
Kompleksowość oferty doceniają także dekarze, którzy coraz częściej odpowiadają za całość prac związanych z wykonaniem dachu: począwszy od zakupu niezbędnych materiałów po ich montaż u klienta. Według raportu PMR, w porównaniu z poprzednim badaniem z 2014 roku, odsetek firm dekarskich zajmujących się zleceniami kompleksowo zwiększył się w roku 2016 o 10 p.p.
REKLAMA:
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Ruukki