Purmo Group do którego należy polska spółka Rettig Heating Sp. z o.o z sukcesami funkcjonuje na polskim rynku od przeszło ćwierć wieku, przez ten czas aktywnie pracując na zaufanie otoczenia organizacji oraz na swoją renomę. Obecnie asortyment sprzedawany pod markami Purmo, Radson, Vogel&Noot i Emmeti jest najbardziej rozpoznawalną grupą produktową w branży grzewczej w Polsce.
Fot. SBS„Mamy konkretną wizję: jako Purmo Group chcemy pozostać liderem w dziedzinie rozwiązań, które zapewniają komfort cieplny w pomieszczeniach w zgodzie z filozofią zrównoważonego rozwoju. Nowa nazwa odzwierciedla dziedzictwo i historię naszej firmy, a co najważniejsze, stanowi doskonały fundament dla przyszłych projektów i inicjatyw.” – mówi Perttu Louhiluoto, CEO Purmo Group, a następnie dodaje: – ”Dzięki zaufaniu konsumentów i współpracowników stajemy się silniejsi i sięgamy dalej niż kiedykolwiek wcześniej. Wierzymy, że Purmo Group będzie aktywnym graczem w branży HVAC, który zapewni solidne podstawy dla naszych rozwiązań w zakresie komfortu wnętrz lokalnie i na całym świecie .”
Nowa nazwa Purmo Group ma swoje korzenie w marce handlowej Purmo, a jej historia sięga 1953 roku. Purmo przekształciło się z małego fińskiego gracza w jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży HVAC.
„Około 15 lat temu postanowiliśmy wprowadzić wszystkie nasze marki handlowe pod jedną markę korporacyjną Rettig ICC, która, podobnie jak grupa holdingowa, używała naszego nazwiska. Dziś po raz kolejny stoimy w obliczu nowej ery w rozwoju firmy. Podjęliśmy kilka kroków, aby zrealizować naszą wizję. Jesteśmy przekonani, że Purmo Group ma potencjał, aby odnosić sukcesy i być liderem w naszej branży„ -stwierdza Tomas von Rettig, Prezes Zarządu Purmo Group.
“Wybudowana w Państwie Środka fabryka będzie produkować wyłącznie grzejniki panelowe, co ma zaspokoić zapotrzebowanie lokalnego rynku. To całkowicie nowa placówka, której kadra była szkolona w polskiej fabryce w Rybniku. Polski zakład, z mocami produkcyjnymi 2,7 mln szt rocznie, nadal pozostaje największą fabryką koncernu” -wyjaśnia Andrzej Iżycki – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Polska w koncernie Purmo Group.
“Nie wykluczam, że można się tego spodziewać – na polskim rynku raczej średnio- niż krótkoterminowo – jednakże najbardziej odczuwalnym obecnie problemem jest ograniczona siła robocza. Koncern Purmo Group ma świadomość dynamicznych zmian, które zachodzą w branży budowlanej, dlatego tak mocno koncentruje się na nowoczesnych technologiach i rozwiązaniach” - tłumaczy Andrzej Iżycki z Purmo Group.
Nowa nazwa Purmo Group ma swoje korzenie w marce handlowej Purmo, a jej historia sięga 1953 roku. Purmo przekształciło się z małego fińskiego gracza w jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży HVAC.
REKLAMA:
„Około 15 lat temu postanowiliśmy wprowadzić wszystkie nasze marki handlowe pod jedną markę korporacyjną Rettig ICC, która, podobnie jak grupa holdingowa, używała naszego nazwiska. Dziś po raz kolejny stoimy w obliczu nowej ery w rozwoju firmy. Podjęliśmy kilka kroków, aby zrealizować naszą wizję. Jesteśmy przekonani, że Purmo Group ma potencjał, aby odnosić sukcesy i być liderem w naszej branży„ -stwierdza Tomas von Rettig, Prezes Zarządu Purmo Group.
Nowe fabryki na całym świecie
Zmiana nazwy koncernu to nie jedyna zmiana w ramach nowej strategii. Firma mianowała w roku 2018 nowego dyrektora generalnego, a siedziba główna została przeniesiona do Helsinek w Finlandii. Wdrożono również nową strukturę organizacyjną zatrudniając nowe osoby na kluczowe stanowiska kierownicze. Rozszerzono również portfolio produktów poprzez przejęcia Sigarth Ab w Szwecji oraz Quinn Radiators Ltd w Wielkiej Brytanii. Światowy lider branży grzewczej otworzył także nowoczesną fabrykę w Yangzhou w prowincji Jiangsu w Chinach. Jakie są plany fińskiego producenta w związku z tą lokalizacją?“Wybudowana w Państwie Środka fabryka będzie produkować wyłącznie grzejniki panelowe, co ma zaspokoić zapotrzebowanie lokalnego rynku. To całkowicie nowa placówka, której kadra była szkolona w polskiej fabryce w Rybniku. Polski zakład, z mocami produkcyjnymi 2,7 mln szt rocznie, nadal pozostaje największą fabryką koncernu” -wyjaśnia Andrzej Iżycki – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Polska w koncernie Purmo Group.
Odpowiedź na kondycję rynku
Rynek grzejników płytowych jest bardzo stabilny. Jest to to związane z dobrą kondycją sektora deweloperskiego, który jest głównym odbiorcą tego asortymentu. Jak pokazują statystyki Eurostatu, ceny lokali mieszkalnych w UE wzrosły średnio o 4.2% w drugim kwartale 2019 w porównaniu z rokiem poprzednim. Ma to znaczenie szczególnie w Polsce, gdzie podstawowym elementem wyposażenia nowego mieszkania są grzejniki. Mimo, że obecnie rynek ten ma się świetnie, w mediach pojawią się już pierwsze opinie, że branżę budowlaną czeka spowolnienie.“Nie wykluczam, że można się tego spodziewać – na polskim rynku raczej średnio- niż krótkoterminowo – jednakże najbardziej odczuwalnym obecnie problemem jest ograniczona siła robocza. Koncern Purmo Group ma świadomość dynamicznych zmian, które zachodzą w branży budowlanej, dlatego tak mocno koncentruje się na nowoczesnych technologiach i rozwiązaniach” - tłumaczy Andrzej Iżycki z Purmo Group.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Grupa SBS