Delphine Clement, dyrektor segmentu budynków komercyjnych w firmie Eaton

Podziel się:
Projekt rozporządzenia Unii Europejskiej w sprawie paliw alternatywnych (AFIR) zaleca m.in. instalowanie publicznie dostępnych ładowarek, które będą obsługiwały aplikacje V2G (vehicle to grid). To system, w którym energia jest nie tylko pobierana z sieci do ładowania pojazdów, ale też oddawana z akumulatorów do sieci energetycznej. Taka dwukierunkowa infrastruktura ładowania, jeśli zostanie szeroko rozpowszechniona, zmniejszy całkowity koszt posiadania samochodów elektrycznych. Złagodzi też obciążenia szczytowe w sieci energetycznej, co pozwoli obniżyć koszty jej wzmacniania.

Fot. EatonFot. Eaton
Jednak aby korzyści systemowe z dwukierunkowego ładowania mogły być w pełni wykorzystane, ładowarki V2G muszą być dostępne we wszystkich miejscach, w których samochody są parkowane na dłuższy czas: tam, gdzie ludzie mieszkają, pracują i spędzają czas poza domem. Dlatego żeby rozwijać technologię również powiązane dyrektywy unijne, takie jak dotycząca charakterystyki energetycznej budynków (Energy Performance of Buildings Directive, EPBD), powinny nakładać obowiązek wdrażania potrzebnej infrastruktury w nowych i istniejących obiektach.
REKLAMA:

Równie ważne jest też sprawiedliwe wynagradzanie właścicieli samochodów i budynków za usługi sieciowe, które świadczą operatorom sieci. Potrzebne jest rozwijanie otwartych, elastycznych rynków w całej Europie. Wraz z przyspieszającym wciąż wdrażaniem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych nagląca staje się potrzeba zmiany kodeksów sieciowych, które umożliwią rozwój jednolitego rynku energii.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Eaton
#wiadomości #projekty #okna i drzwi #eko #energooszczednosc

Więcej tematów: