„590 powodów…” to akcja wspierająca polskich producentów. Stowarzyszenie PEMI, działające non-profit, postanowiło zebrać największe rodzime firmy i razem z nimi promować wśród konsumentów nawyk kupowania polskich produktów. Do inicjatywy dołączyła także jedna z największych polskich marek FMCG – kultowy Sidolux.
Nazwa akcji jest nieprzypadkowa. Polskie produkty na półkach rozpoznamy po pierwszych liczbach kodu kreskowego, które składają się na cyfrę 590. Akcja „590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty” ma na celu ułatwienie rozpoznawania polskich produktów w sklepach, ale również uzmysłowienie polskim konsumentom wszystkich zalet związanych z kupowaniem polskich produktów. A tych jest więcej niż się z pozoru wydaje. Wspieranie polskich producentów, poprzez zakup ich wyrobów, przekłada się bezpośrednio na siłę naszej gospodarki. To w dalszej kolejności wpływa na m.in. wyższe emerytury, lepsze płace, czy też na większą liczbę inwestycji publicznych. – Każda złotówka wydana na polski produkt wraca do nas szybciej niż się nam wydaje. Założyliśmy, że dla lepszego efektu edukacyjnego akcję będziemy prowadzić na kilku płaszczyznach jednocześnie. Z jednej strony umieszczamy informacje na temat akcji na bilbordach, prasie, uczestniczymy w różnego rodzaju targach i kiermaszach promujących polskie produkty, wspólnie z partnerami organizujemy dedykowane akcje, prowadzimy również bezpośrednie akcje informacyjne w wybranych miastach, ta akcja edukacyjna to inwestycja w naszą lepszą przyszłość - mówi Mirosław Januszewski Prezes Stowarzyszenia PEMI.
Podobne programy są bardzo popularne w krajach Unii Europejskiej – w Niemczech, we Francji czy Hiszpanii. Świadomość konsumentów w tych państwach na temat znaczenia wspierania rodzimych produktów jest dużo większa niż w naszym kraju. Dotychczas w Polsce były podejmowane podobne próby, jednak albo były one prowadzone przez firmy albo organizowano je na wąską skale. Akcja 590 powodów ma więc szanse być pierwszym ogólnonarodowym projektem pokazującym w pełni zalety zaopatrywania się w polskie produkty.
Do akcji stowarzyszenie PEMI zaprasza polskich producentów. Wśród nich jest największa marka chemii gospodarczej w Polsce – Sidolux. Firma Lakma Strefa, właściciel marki, od lat z powodzeniem konkuruje na rynku z największymi korporacjami międzynarodowymi, starając się tworzyć produkty stricte pod potrzeby Polaków. – Sidolux jest obecny na polskim rynku od wczesnych lat 90-tych. Jest to marka polecana z pokolenia na pokolenie, dlatego też w swoich działaniach zawsze staramy się podkreślać jej rodzinny i polski charakter. Wiemy, z jakimi problemami borykają się polskie firmy muszące konkurować z dużo mocniejszymi międzynarodowymi markami, dlatego też przyłączenie się do tej akcji było dla nas naturalnym wyborem i doskonale uzupełnia naszą politykę działań, która w dużej mierze opiera się na podkreślaniu polskości – mówi Agnieszka Barańska, Brand Manager marki Sidolux.
Katalog firm, które mogą wziąć udział w akcji jest w dalszym ciągu otwarty. Akcja ma charakter ciągły i jest zaplanowana długofalowo.
Podobne programy są bardzo popularne w krajach Unii Europejskiej – w Niemczech, we Francji czy Hiszpanii. Świadomość konsumentów w tych państwach na temat znaczenia wspierania rodzimych produktów jest dużo większa niż w naszym kraju. Dotychczas w Polsce były podejmowane podobne próby, jednak albo były one prowadzone przez firmy albo organizowano je na wąską skale. Akcja 590 powodów ma więc szanse być pierwszym ogólnonarodowym projektem pokazującym w pełni zalety zaopatrywania się w polskie produkty.
Do akcji stowarzyszenie PEMI zaprasza polskich producentów. Wśród nich jest największa marka chemii gospodarczej w Polsce – Sidolux. Firma Lakma Strefa, właściciel marki, od lat z powodzeniem konkuruje na rynku z największymi korporacjami międzynarodowymi, starając się tworzyć produkty stricte pod potrzeby Polaków. – Sidolux jest obecny na polskim rynku od wczesnych lat 90-tych. Jest to marka polecana z pokolenia na pokolenie, dlatego też w swoich działaniach zawsze staramy się podkreślać jej rodzinny i polski charakter. Wiemy, z jakimi problemami borykają się polskie firmy muszące konkurować z dużo mocniejszymi międzynarodowymi markami, dlatego też przyłączenie się do tej akcji było dla nas naturalnym wyborem i doskonale uzupełnia naszą politykę działań, która w dużej mierze opiera się na podkreślaniu polskości – mówi Agnieszka Barańska, Brand Manager marki Sidolux.
REKLAMA:
Katalog firm, które mogą wziąć udział w akcji jest w dalszym ciągu otwarty. Akcja ma charakter ciągły i jest zaplanowana długofalowo.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Lakma