Rower to idealny miejski środek transportu. Jest tani, nie zanieczyszcza środowiska, a dodatkowo zapewnia niezbędną aktywność fizyczną. Jednak, aby codzienne pedałowanie było przyjemnością, potrzebne są odpowiednie ścieżki rowerowe
Użycie kostek bezfazowych daje równą i gładką nawierzchnię. Równie komfortowo można po niej poruszać się nie tylko rowerem, ale także chodzić w butach na wysokich obcasach. Nawierzchniaz kostek Via Castello i Akropol w Tychach. Coraz więcej osób chętnie porusza się rowerem, dlatego cieszy zainteresowanie włodarzy polskich miast rozszerzaniem sieci ścieżek rowerowych. Nowe trasy powstają przy okazji remontów istniejących i przy budowie nowych dróg lub chodników.
Ścieżka rowerowa może być częścią drogi publicznej, obejmującej wydzielony pas rowerowy po obu stronach jezdni, jak też drogą wydzieloną z dotychczasowego chodnika. Do wykonania zwykłego chodnika można użyć zarówno kostki brukowej kamiennej, klinkierowej lub betonowej, jak i płyt betonowych lub kamiennych, a także pokrycia bitumicznego. Przepisy dotyczące budowy ścieżek rowerowych dopuszczają jedynie nawierzchnię asfaltową lub z kostki betonowej.
Odpowiednia szerokość ścieżki zapewni bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu. Na zdjęciach droga dla ruchu pieszego i rowerowego w Szczyrku wykonana z kostek Via Castello (Libet) w ciepłych kolorach kasztan i pastello.Ograniczenie rodzajów materiałów sugerowanych do wykonywania nawierzchni ścieżek rowerowych wynika głównie ze względów praktycznych – mówi Kamil Drewczyński z Libetu. - Dlatego dla ścieżek rowerowych preferuje się gładkie nawierzchnie asfaltowe lub betonowe, dopuszczając również nawierzchnie z płyt betonowych lub kamiennych o wymiarach około 50x50cm i niefazowanych krawędziach. Jednak biorąc pod uwagę komfort i bezpieczeństwo rowerzystów, zdecydowanie odradza się stosowanie jakichkolwiek fazowanych elementów drobnowymiarowych.
Istotna jest również szerokość ścieżki rowerowej. Jeśli jest ona jednokierunkowa wystarczy 1,5 m, gdy dwukierunkowa muszą to już być 2 m. Natomiast jeśli mają z niej korzystać również piesi jej szerokość powinna wynosić nie mniej niż 2,5 m. Warto jednak pamiętać również o walorach estetycznych. Przecież ścieżki rowerowe są elementem w ogromnym stopniu wpływającym na ład przestrzenny i urodę naszych miast.
Ścieżka rowerowa może być częścią drogi publicznej, obejmującej wydzielony pas rowerowy po obu stronach jezdni, jak też drogą wydzieloną z dotychczasowego chodnika. Do wykonania zwykłego chodnika można użyć zarówno kostki brukowej kamiennej, klinkierowej lub betonowej, jak i płyt betonowych lub kamiennych, a także pokrycia bitumicznego. Przepisy dotyczące budowy ścieżek rowerowych dopuszczają jedynie nawierzchnię asfaltową lub z kostki betonowej.
REKLAMA:
Odpowiednia szerokość ścieżki zapewni bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu. Na zdjęciach droga dla ruchu pieszego i rowerowego w Szczyrku wykonana z kostek Via Castello (Libet) w ciepłych kolorach kasztan i pastello.Ograniczenie rodzajów materiałów sugerowanych do wykonywania nawierzchni ścieżek rowerowych wynika głównie ze względów praktycznych – mówi Kamil Drewczyński z Libetu. - Dlatego dla ścieżek rowerowych preferuje się gładkie nawierzchnie asfaltowe lub betonowe, dopuszczając również nawierzchnie z płyt betonowych lub kamiennych o wymiarach około 50x50cm i niefazowanych krawędziach. Jednak biorąc pod uwagę komfort i bezpieczeństwo rowerzystów, zdecydowanie odradza się stosowanie jakichkolwiek fazowanych elementów drobnowymiarowych.
Istotna jest również szerokość ścieżki rowerowej. Jeśli jest ona jednokierunkowa wystarczy 1,5 m, gdy dwukierunkowa muszą to już być 2 m. Natomiast jeśli mają z niej korzystać również piesi jej szerokość powinna wynosić nie mniej niż 2,5 m. Warto jednak pamiętać również o walorach estetycznych. Przecież ścieżki rowerowe są elementem w ogromnym stopniu wpływającym na ład przestrzenny i urodę naszych miast.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Libet