Jeśli beton ożywa, to najprawdopodobniej wpadł w twórcze i pracowite ręce Arno Mestera. Artysta ten mieszka i tworzy w Arnsbergu - perle Sauerlandu.
Fot. RemmersDwóch mężczyzn w ogrodzie, z których jeden nonszalancko opiera się o drzewo, drugi siedzi z kieliszkiem w dłoni i przygląda się być może golfiście, który właśnie wyprowadza uderzenie. Betonowe postacie Arno Mestera są wzięte z codzienności, „przyłapane” w zwykłych pozach i umieszczone w pasującym do nich otoczeniu.
W ten sposób autor dociera do publiczności, która zazwyczaj nie odwiedza wystaw. Na ten jakże żywy wygląd rzeźb składa się wiele czynników. Już tylko dzięki swym rozmiarom i wadze około 85 kg stanowią dokładne odzwierciedlenia oryginałów. Figury sprawiają wrażenie ożywionych, ponieważ ich mimika i sylwetki są doskonałym odbiciem rzeczywistości.
Fot. RemmersWidok tych rzeźb wprawia w dobry nastrój i u każdego przywołuje na twarz uśmiech. „Doskonała robota” - myślą wszyscy, to zaś prowadzi bezpośrednio do pytania: „jak to się robi i kto to zrobił?”. Artysta odpowiada: Większość rzeźb jest odbiciem żyjących ludzi, sporządzonym z względnieniem ich rzeczywistych proporcji. Generalnie wykonano je w oparciu o odlewy gipsowe twarzy, tylnej części głowy i rąk oraz poprzez odzwierciedlenie typowych cech tych osób. Najpierw z siatki drucianej kształtowane jest ciało, stabilizowane blokami styropianu.
Następnie rozpoczyna się praca nad wymową ciała: ramiona i nogi ustawiane są w taki sposób, jak gdyby postacie te zostały zamrożone w ruchu. W ten sposób powstaje korpus, który pokrywa się płótnem workowym.
Fot. RemmersNastępnie rozpoczyna się praca z użyciem betonu, ale nie takiego jaki stosowany jest w budowlach inżynieryjnych. Artysta używa produktu Betofix RM. Masę nakłada się na tkaninę najpierw pędzlem a później szpachelką.
Betofix RM pozwala na uformowanie fałdów tkaniny i zmarszczek na twarzy. Taki przemysłowo produkowany środek zastępujący beton daje wielkie możliwości kreacyjne. Jednoskładnikowa, modyfikowana tworzywami sztucznymi, sucha zaprawa zawierająca spoiwa wiążące hydraulicznie, mineralne kruszywa oraz specjalne dodatki jest stosowana w pierwszej kolejności jako środek do szybkiej naprawy betonowych elewacji budynków, powierzchniowej naprawy elementów betonowych, żelbetowych i z betonu lekkiego.
W porównaniu z betonem jest to materiał lekki, elastyczny i szybkowiążący. Sprawdzone cechy materiałowe, odporność na wietrzenie oraz mechaniczna wytrzymałość wychodzą na dobre również dziełom sztuki: jeśli ktoś ma przez dziesięciolecia wystawać w ogrodach, temu potrzebna jest wyjątkowa jakość.
Swoją ekstremalną wytrzymałość figury udowodniły już dawno. Zawdzięczają to przede wszystkim hydrofobowej impregnacji z użyciem środka Funcosil BI. Preparat ten jest stosowany przede wszystkim do impregnacji betonu w drogownictwie, jako ochrona przed szkodliwym działaniem mrozu i soli rozmrażających.
W ten sposób autor dociera do publiczności, która zazwyczaj nie odwiedza wystaw. Na ten jakże żywy wygląd rzeźb składa się wiele czynników. Już tylko dzięki swym rozmiarom i wadze około 85 kg stanowią dokładne odzwierciedlenia oryginałów. Figury sprawiają wrażenie ożywionych, ponieważ ich mimika i sylwetki są doskonałym odbiciem rzeczywistości.
REKLAMA:
Fot. RemmersWidok tych rzeźb wprawia w dobry nastrój i u każdego przywołuje na twarz uśmiech. „Doskonała robota” - myślą wszyscy, to zaś prowadzi bezpośrednio do pytania: „jak to się robi i kto to zrobił?”. Artysta odpowiada: Większość rzeźb jest odbiciem żyjących ludzi, sporządzonym z względnieniem ich rzeczywistych proporcji. Generalnie wykonano je w oparciu o odlewy gipsowe twarzy, tylnej części głowy i rąk oraz poprzez odzwierciedlenie typowych cech tych osób. Najpierw z siatki drucianej kształtowane jest ciało, stabilizowane blokami styropianu.
Następnie rozpoczyna się praca nad wymową ciała: ramiona i nogi ustawiane są w taki sposób, jak gdyby postacie te zostały zamrożone w ruchu. W ten sposób powstaje korpus, który pokrywa się płótnem workowym.
Fot. RemmersNastępnie rozpoczyna się praca z użyciem betonu, ale nie takiego jaki stosowany jest w budowlach inżynieryjnych. Artysta używa produktu Betofix RM. Masę nakłada się na tkaninę najpierw pędzlem a później szpachelką.
Betofix RM pozwala na uformowanie fałdów tkaniny i zmarszczek na twarzy. Taki przemysłowo produkowany środek zastępujący beton daje wielkie możliwości kreacyjne. Jednoskładnikowa, modyfikowana tworzywami sztucznymi, sucha zaprawa zawierająca spoiwa wiążące hydraulicznie, mineralne kruszywa oraz specjalne dodatki jest stosowana w pierwszej kolejności jako środek do szybkiej naprawy betonowych elewacji budynków, powierzchniowej naprawy elementów betonowych, żelbetowych i z betonu lekkiego.
W porównaniu z betonem jest to materiał lekki, elastyczny i szybkowiążący. Sprawdzone cechy materiałowe, odporność na wietrzenie oraz mechaniczna wytrzymałość wychodzą na dobre również dziełom sztuki: jeśli ktoś ma przez dziesięciolecia wystawać w ogrodach, temu potrzebna jest wyjątkowa jakość.
Swoją ekstremalną wytrzymałość figury udowodniły już dawno. Zawdzięczają to przede wszystkim hydrofobowej impregnacji z użyciem środka Funcosil BI. Preparat ten jest stosowany przede wszystkim do impregnacji betonu w drogownictwie, jako ochrona przed szkodliwym działaniem mrozu i soli rozmrażających.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Remmers