Rozbudowa fabryki szyb samochodowych Pilkington Automotive Poland w Chmielowie to drugi etap inwestycji japońskiego koncernu NSG Group. Rozpoczęte działania zwiększą moce produkcyjne zakładu o 50 procent i utworzą 300 nowych miejsc pracy.
Fot.PilkingtonNSG Group, właściciel Spółek Pilkington w Polsce, rozpoczął kolejny etap inwestycji w fabryce Pilkington Automotive Poland w Chmielowie, k. Tarnobrzega, gdzie powstają szyby samochodowe dla branży motoryzacyjnej. Kontynuacja działań zakłada rozbudowę zakładu produkcyjnego o dodatkowe ok. 30 tys. m2, a także zakup nowej linii do hartowania szyb samochodowych w nowoczesnej technologii, wraz z linią do instalowania dodatkowych elementów na szybach bocznych laminowanych i z powłoką hydrofobową. Dodatkowo działania przewidują zakup infrastruktury technicznej, wyposażenia technicznego, socjalnego i biurowego, niezbędnego do funkcjonowania linii. Na potrzeby nowej linii zostanie rozbudowany także budynek magazynowy, będący obecnie przedmiotem najmu. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Budowa nowego zakładu produkcji innowacyjnych szyb dla branży motoryzacyjnej”. Łączne wydatki na kontynuację inwestycji wyniosą blisko 24 mln euro.
„Program działań na lata 2011-2015 podzielony był na dwa etapy, z których pierwszy został ukończony, a obecnie rusza druga część inwestycji” – mówi Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. „Oprócz rozbudowy zakładu planujemy instalację nowych linii do produkcji szyb bocznych i szyb bocznych laminowanych oraz stanowiska montażu dodatkowych elementów. Ten etap powinien zostać ukończony do końca 2015 roku, a jego efektem będzie 300 kolejnych miejsc pracy i wzrost produkcji szyb samochodowych marki Pilkington o 50 procent”.
Fot. Pilkington Fabryka w Chmielowie jest drugim, obok Sandomierza, zakładem produkcyjnym Pilkington Automotive Poland w Polsce. Powstają w niej innowacyjne szyby samochodowe dla czołowych światowych marek, takich jak General Motors, Ford, Volkswagen, Fiat, a także szyby do pojazdów ciężarowych MAN, DAF, Mercedes i Volvo. Docelowo na powierzchni 90 tys. m2 będą działały linie do produkcji szyb przednich bocznych i tylnych, montażu elementów dodatkowych oraz magazynowanie wyrobów gotowych. Obecnie udział marki Pilkington w światowym rynku szyb samochodowych wynosi około 25 procent. Fabryki w Sandomierzu i Chmielowie dostarczają produkty zarówno na rynek krajowy jak i zagraniczny, ich łączny udział w rynku europejskim to obecnie ponad 10 procent. Po zakończeniu drugiego etapu inwestycji, udział szyb z polskich zakładów Pilkington w europejskim sektorze motoryzacyjnym wzrośnie do 15 procent.
Budowa fabryki szyb samochodowych Pilkington Automotive w Chmielowie, o łącznej wartości 450 mln zł, jest jedną z największych inwestycji zagranicznych ostatnich lat. W jej wyniku w chmielowskim zakładzie zatrudnienie znalazło już 800 osób, kolejnych 200 miejsc pracy utworzono w firmach kooperujących – zajmujących się transportem wewnętrznym, ochroną czy sprzątaniem. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 4.5 „Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
„Program działań na lata 2011-2015 podzielony był na dwa etapy, z których pierwszy został ukończony, a obecnie rusza druga część inwestycji” – mówi Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. „Oprócz rozbudowy zakładu planujemy instalację nowych linii do produkcji szyb bocznych i szyb bocznych laminowanych oraz stanowiska montażu dodatkowych elementów. Ten etap powinien zostać ukończony do końca 2015 roku, a jego efektem będzie 300 kolejnych miejsc pracy i wzrost produkcji szyb samochodowych marki Pilkington o 50 procent”.
REKLAMA:
Fot. Pilkington Fabryka w Chmielowie jest drugim, obok Sandomierza, zakładem produkcyjnym Pilkington Automotive Poland w Polsce. Powstają w niej innowacyjne szyby samochodowe dla czołowych światowych marek, takich jak General Motors, Ford, Volkswagen, Fiat, a także szyby do pojazdów ciężarowych MAN, DAF, Mercedes i Volvo. Docelowo na powierzchni 90 tys. m2 będą działały linie do produkcji szyb przednich bocznych i tylnych, montażu elementów dodatkowych oraz magazynowanie wyrobów gotowych. Obecnie udział marki Pilkington w światowym rynku szyb samochodowych wynosi około 25 procent. Fabryki w Sandomierzu i Chmielowie dostarczają produkty zarówno na rynek krajowy jak i zagraniczny, ich łączny udział w rynku europejskim to obecnie ponad 10 procent. Po zakończeniu drugiego etapu inwestycji, udział szyb z polskich zakładów Pilkington w europejskim sektorze motoryzacyjnym wzrośnie do 15 procent.
Budowa fabryki szyb samochodowych Pilkington Automotive w Chmielowie, o łącznej wartości 450 mln zł, jest jedną z największych inwestycji zagranicznych ostatnich lat. W jej wyniku w chmielowskim zakładzie zatrudnienie znalazło już 800 osób, kolejnych 200 miejsc pracy utworzono w firmach kooperujących – zajmujących się transportem wewnętrznym, ochroną czy sprzątaniem. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 4.5 „Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Pilkington