Wzrost sprzedaży, nowe duże inwestycje, rozwój kolejnych rynków eksportu i sukces kluczowych przedsięwzięć – z takim dorobkiem firma Aluprof zakończyła rok 2018. Jeden z wiodących europejskich producentów i dystrybutorów systemów aluminiowych dla budownictwa ma powody do zadowolenia oraz ambitne plany na rok 2019.
Tomasz Grela Prezes Zarządu Aluprof. Fot. Aluprof]Stabilna sytuacja firmy, zarówno na rynkach zagranicznych, jak i w Polsce, znajduje odzwierciedlenie w kondycji finansowej. Aluprof zakończył rok 2018 z wynikiem sprzedaży na poziomie 1280 mln zł.
Kluczowe inwestycje Aluprof
Tak dobre rezultaty to zasługa m.in. wypracowanego zaufania ze strony inwestorów i architektów, którzy sięgają po zaawansowane systemy aluminiowe marki przy wielu inwestycjach, w tym tak prestiżowych realizacjach, jak .KTW I, Muzeum II Wojny Światowej, Hala Koszyki czy NOSPR. Obok kolejnych nowych projektów, które są realizowane z udziałem systemów Aluprof zarówno w Polsce, jak i w Europie czy USA, firma jest obecnie wykonawcą dwóch dużych inwestycji – Mennicy Legacy Tower w Warszawie oraz budynku Posejdon w Szczecinie. Z produktów Aluprof nieustannie powstają za oceanem spektakularne wysokościowce, m.in. 125 Greenwich Street czy Lex 325 w Nowym Jorku. Amerykański rynek przynosi spółce Aluprof prawie 100 mln złotych przychodów rocznie.REKLAMA:
Prestiżowy konkurs dla branży architektonicznej
Dowodem na siłę marki są także jej dodatkowe osiągnięcia. We wrześniu odbył się finał konkursu Obiekt Roku w Systemach Aluprof 2018. W plebiscycie wzięło udział ponad 170 budynków, które powstały w latach 2016-2018 z udziałem systemów aluminiowych Aluprof w kraju i za granicą. W uroczystej gali finałowej konkursu wzięło udział wielu wybitnych architektów, inwestorów oraz wykonawców. Firma była także pomysłodawcą i organizatorem konferencji „Architektura przyszłości. Co mówią o nas budynki, które stawiamy” skierowanej do specjalistów z branży budowlanej i architektonicznej.Współpraca biznesu z nauką
Doświadczenie i dorobek firmy wykorzystywany jest niejednokrotnie na polu naukowym. W październiku 2018 r. ruszyła nowa specjalność „Konstrukcje aluminiowe w budownictwie”. To wspólny projekt uczelni z Bielska-Białej oraz spółki Aluprof i pierwsza specjalność o takiej tematyce na polskiej uczelni wyższej.Ważne wyróżnienia
Innowacyjne rozwiązania i systemy, bogate portfolio realizacji oraz zaangażowanie w rozwój branży przekłada się nie tylko na sukces finansowy firmy, ale także na nagrody i wyróżnienia, które nieustannie wzmacniają siłę marki z Bielska-Białej. W 2018 roku Aluprof był obecny na liście 500 największych firm Rzeczpospolitej oraz na liście 100 najlepszych pracodawców, a także w rankingu najsilniejszych polskich ambasadorów ogłoszonym przez tygodnik Wprost. Firma zdobyła także podwójny tytuł „Złota Budowlana Marka Roku 2018”, „Złoty Champion Roku 2018” oraz Lidera Rynku Stolarki w segmencie Systemów Aluminiowych i Roletowych.Plany na 2019
- To był kolejny dobry rok dla naszej spółki, czego potwierdzeniem są wyniki finansowe Aluprof, jak również skala zrealizowanych przedsięwzięć. Jesteśmy też spokojni, jeśli chodzi o prognozy na kolejne lata. Mamy świetny zespół, zaufanych partnerów biznesowych i bardzo ambitne plany w zakresie rozwoju. Już teraz mogę zdradzić, że w 2019 roku zwiększymy powierzchnię magazynowo produkcyjną w Bielsku-Białej i w Opolu, otworzymy Showroom Aluprof – przyjazne miejsce spotkań dla architektów i inwestorów w otoczeniu naszych produktów. Planujemy także uruchomienie kolejnej pionowej lakierni oraz Centrum Badań i Innowacji Aluprof, w którym nasi klienci będą mogli przebadać produkowane konstrukcje. Będziemy również kontynuować działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. A to tylko część planów na 2019 roku. Wierzymy, że będzie on jeszcze lepszy niż poprzedni – zapowiada Tomasz Grela, Prezes Zarządu Aluprof SA.REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Aluprof