Podczas debaty z prezesami firm odnoszących światowe sukcesy, założyciel i właściciel Grupy Tubądzin Andrzej Wodzyński dzielił się receptą na silną obecność firmy na międzynarodowych rynkach. Gościem specjalnym dyskusji był wiceminister Przedsiębiorczości i Technologii, Marek Niedużak.
Fot. Grupa TubądzinFot. Grupa Tubądzin
5 września zakończyło się trzydniowe Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju, któremu w tym roku przyświecało hasło „Europa jutra. Silna, czyli jaka?”. W tegorocznym „polskim Davos” uczestniczyło blisko 5 tysięcy gości z 60 krajów świata.
Podczas drugiego dnia Forum odbył się panel dyskusyjny, którego jednym z partnerów była Grupa MTP i którego uczestnicy dzielili się doświadczeniami na temat swoich międzynarodowych doświadczeń w biznesie oraz dyskutowali o roli targów w promocji firm i rozwoju eksportu. W dyskusji pt. “Jak osiągnąć sukces na rynkach globalnych?” wzięli udział (na zdjęciu od lewej) Nick Dugdale-Moore – Regional Manager Europe UFI The Global Association of the Exhibition Industry, Dr Wolf-Stefan Specht – prezes Volkswagen Group Polska, Andrzej Wodzyński – właściciel Grupy Tubądzin oraz Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11bit studios.
Gościem specjalnym wydarzenia był Marek Niedużak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.
Fot. Grupa Tubądzin
Panel Grupy MTP rozpoczął się od prezentacji raportu prof. Witolda Orłowskiego “Polski Eksport 1990 – 2019. Niedokończona rewolucja”. Profesor wskazywał eksport, jako koło napędzające od 30 lat polską gospodarkę, która obecnie znajduje się w czwartym szeregu eksporterów świata. Zaproszeni goście wspólnie odpowiadali na pytania postawione przez organizatorów: jak skutecznie włączyć się w nurt IV Rewolucji Przemysłowej? Jak utrzymać konkurencyjność, ekspansję eksportową i kontynuację wzrostu PKB?
Fot. Grupa TubądzinAndrzej Wodzyński, Założyciel Grupy Tubądzin, zapytany o rozwój eksportu Grupy Tubądzin powiedział: Na dzisiejszym rynku płytek ceramicznych jest ogromna nadprodukcja, Chiny produkują więcej niż reszta świata. Natomiast moce produkcyjne w Polsce są dwa razy większe niż rynek. Dlatego eksport jest naturalnym kierunkiem w rozwoju firmy. Jeśli chodzi o początki eksportu naszej firmy, to oczywiście zawsze trzeba najpierw konkurować cenowo – aby zaistnieć i móc się rozwijać i tak też było w naszym przypadku. Obecnie jednak jesteśmy już silnym graczem również poza Polską. Nie ścigamy się już na metry, nie ścigamy się na cenę. Nie zależy nam na sprzedaży płytki jako kawałka gresu czy ceramiki w dobrej cenie. Chcemy dostarczać ludziom kompozycje które zachwycają, które wywołują w nich emocje, design i jakość są dla nas bardzo ważne.
W tej chwili Grupa Tubądzin eksportuje swoje kolekcje do ponad 50 krajów na całym świecie, od Łotwy, po Stany Zjednoczone, Rosję, Kazachstan czy Republikę Południowej Afryki. Prezes Andrzej Wodzyński podzielił się także pragnieniem zmiany oblicza polskich miast. Tak, aby nie były już one budowane tylko z betonu czy szkła, ale także z użyciem płytek ceramicznych, na których przedstawić można wszystko, a limitem jest tylko wyobraźnia twórcy. Na potwierdzenie swoich słów przywołał on artystyczne podwórko przy ul. Więckowskiego 4 w Łodzi, na którym ściany kamienic ozdobiono obrazem światowej sławy polskiego artysty Wojciecha Siudmaka. Jego obraz „Narodziny dnia” przeniesiony został na wielkoformatowe płyty ceramiczne, a sama kamienica stała się jedną z atrakcji turystycznych miasta.
Zapytany zaś o to jak automatyzacja i robotyzacja usług wpływają na rozwój przedsiębiorstw, Andrzej Wodzyński zauważył: We wszystkich naszych fabrykach jesteśmy po przeprowadzeniu procesu automatyzacji. Nasz pracownik de facto nie dotyka już płytki ceramicznej, nawet transport wewnętrzny sterowany jest za pomocą promieni lasera. Żeby rozwijać się dalej musimy jednak mieć w swoich zespołach wysoko wyspecjalizowaną kadrę. A jej brak jest najbardziej odczuwalnym deficytem dzisiejszej gospodarki. Dlatego też jesteśmy jednym z mecenasów Technikum Automatyki i Robotyki w Łodzi. Dzięki tej inwestycji w edukację możemy nie tylko zapewnić dzisiejszej młodzieży pracę w przyszłości, ale też upewnić się, że będziemy mieli w pełni profesjonalnych pracowników.
Przemysław Trawa, Prezes Grupy MTP pokazał z kolei w jaki sposób imprezy targowe wpływają na rozwój branż i zacieśnianie kontaktów międzynarodowych, a organizatorzy imprez targowych o uznanej pozycji w Europie i na świecie są wiarygodnym partnerem biznesowym. Ceramika Tubądzin doskonale zdaje sobie sprawę z tego potencjału i bardzo aktywnie bierze udział w ważnych dla branży ceramicznej wydarzeniach, wiele z nich inicjując i zapraszając do współpracy zagranicznych partnerów lokalnych. W tym roku firma prezentowała swoje nowości na targach Coverings na Florydzie, Construma w Budapeszcie. Ponadto Tubądzin Design Days, cykliczna impreza, dedykowana architektom i projektantom za granicą, zawitała w marcu do stolicy Mołdawii – po edycjach na Słowacji, w Kazachstanie i na Ukrainie. Przed Grupą Tubądzin wrześniowe Targi Cersaie w Bolonii, jedna z najważniejszych imprez w branży ceramicznej oraz Warsaw Home w październiku.
Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii ocenił obecną sytuację eksportową Polski: Ostatnie 30 lat transformacji gospodarczej Polski to historia dużego sukcesu, ale też wszyscy czujemy, że ten model sukcesu wyczerpuje się. Jeszcze kilka lat temu była taka wizja, że gospodarkę można oprzeć wyłącznie na usługach, ale w ostatnich latach niektóre kraje przekonały się, że bez nowoczesnego przemysłu trudno jest budować nowoczesną gospodarkę, a przez to wspierać silny eksport. Polska, mimo swoich ogromnych sukcesów ma ciągle duży dystans do nadrobienia, bo my wystartowaliśmy do tego wyścigu późno i uczestniczymy w nich w określonych regułach Unii Europejskiej. Ma to swoje dobre strony – mamy dostęp do rynku unijnego i funduszy unijnych, ale ma też takie strony, które utrudniają prowadzenie ambitnej polityki, choćby przemysłowej, bo musimy na przykład respektować normy dotyczące pomocy publicznej
Goście panelu, rozmawiając na temat wyzwań, z którymi borykają się przedsiębiorcy w różnych dziedzinach gospodarki, zgodnie podkreślali kluczową rolę współpracy między rządem a biznesem oraz inwestowanie w rozwój edukacji.
Forum Ekonomiczne w Krynicy jest od 29 lat jest jednym z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń polityczno-ekonomicznych Europy. W tegorocznym forum uczestniczyło kilka tysięcy gości z Europy, Azji Centralnej i USA. W Krynicy-Zdroju obradowali szefowie rządów, ministrowie i parlamentarzyści, prezesi największych spółek, eksperci, przedstawiciele świata nauki, kultury, organizacji samorządowych i pozarządowych, jak również przedstawiciele mediów. Uczestnicy Forum wymieniali się wiedzą na temat aktualnej sytuacji politycznej, gospodarczej i społecznej w Polsce i na świecie. Odbyło się m.in. sześć sesji plenarnych, ponad 200 paneli dyskusyjnych i wykładów, warsztaty, prezentacje narodowe i regionalne. Nie zabrakło również debat plenerowych i wydarzeń kulturalnych.
Podobnie jak w latach poprzednich wręczono nagrody Forum Ekonomicznego w kategoriach: Człowiek Roku, Firma Roku, Nowa Kultura Nowej Europy, Organizacja Pozarządowa Europy Środkowo-Wschodniej. Organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy jest Fundacja Instytut Studiów Wschodnich. Obrady są przygotowywane we współpracy z ponad 100 partnerami, wśród których znajdują się największe firmy swoich branż. Głównym partnerem Forum tradycyjnie jest Województwo Małopolskie.
Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od 35 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120x240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2018 firma sprzedawała swoje produkty do 40 krajów.
Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowe konkursy dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.
5 września zakończyło się trzydniowe Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju, któremu w tym roku przyświecało hasło „Europa jutra. Silna, czyli jaka?”. W tegorocznym „polskim Davos” uczestniczyło blisko 5 tysięcy gości z 60 krajów świata.
Podczas drugiego dnia Forum odbył się panel dyskusyjny, którego jednym z partnerów była Grupa MTP i którego uczestnicy dzielili się doświadczeniami na temat swoich międzynarodowych doświadczeń w biznesie oraz dyskutowali o roli targów w promocji firm i rozwoju eksportu. W dyskusji pt. “Jak osiągnąć sukces na rynkach globalnych?” wzięli udział (na zdjęciu od lewej) Nick Dugdale-Moore – Regional Manager Europe UFI The Global Association of the Exhibition Industry, Dr Wolf-Stefan Specht – prezes Volkswagen Group Polska, Andrzej Wodzyński – właściciel Grupy Tubądzin oraz Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11bit studios.
Gościem specjalnym wydarzenia był Marek Niedużak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.
Fot. Grupa Tubądzin
Panel Grupy MTP rozpoczął się od prezentacji raportu prof. Witolda Orłowskiego “Polski Eksport 1990 – 2019. Niedokończona rewolucja”. Profesor wskazywał eksport, jako koło napędzające od 30 lat polską gospodarkę, która obecnie znajduje się w czwartym szeregu eksporterów świata. Zaproszeni goście wspólnie odpowiadali na pytania postawione przez organizatorów: jak skutecznie włączyć się w nurt IV Rewolucji Przemysłowej? Jak utrzymać konkurencyjność, ekspansję eksportową i kontynuację wzrostu PKB?
Fot. Grupa TubądzinAndrzej Wodzyński, Założyciel Grupy Tubądzin, zapytany o rozwój eksportu Grupy Tubądzin powiedział: Na dzisiejszym rynku płytek ceramicznych jest ogromna nadprodukcja, Chiny produkują więcej niż reszta świata. Natomiast moce produkcyjne w Polsce są dwa razy większe niż rynek. Dlatego eksport jest naturalnym kierunkiem w rozwoju firmy. Jeśli chodzi o początki eksportu naszej firmy, to oczywiście zawsze trzeba najpierw konkurować cenowo – aby zaistnieć i móc się rozwijać i tak też było w naszym przypadku. Obecnie jednak jesteśmy już silnym graczem również poza Polską. Nie ścigamy się już na metry, nie ścigamy się na cenę. Nie zależy nam na sprzedaży płytki jako kawałka gresu czy ceramiki w dobrej cenie. Chcemy dostarczać ludziom kompozycje które zachwycają, które wywołują w nich emocje, design i jakość są dla nas bardzo ważne.
W tej chwili Grupa Tubądzin eksportuje swoje kolekcje do ponad 50 krajów na całym świecie, od Łotwy, po Stany Zjednoczone, Rosję, Kazachstan czy Republikę Południowej Afryki. Prezes Andrzej Wodzyński podzielił się także pragnieniem zmiany oblicza polskich miast. Tak, aby nie były już one budowane tylko z betonu czy szkła, ale także z użyciem płytek ceramicznych, na których przedstawić można wszystko, a limitem jest tylko wyobraźnia twórcy. Na potwierdzenie swoich słów przywołał on artystyczne podwórko przy ul. Więckowskiego 4 w Łodzi, na którym ściany kamienic ozdobiono obrazem światowej sławy polskiego artysty Wojciecha Siudmaka. Jego obraz „Narodziny dnia” przeniesiony został na wielkoformatowe płyty ceramiczne, a sama kamienica stała się jedną z atrakcji turystycznych miasta.
REKLAMA:
Zapytany zaś o to jak automatyzacja i robotyzacja usług wpływają na rozwój przedsiębiorstw, Andrzej Wodzyński zauważył: We wszystkich naszych fabrykach jesteśmy po przeprowadzeniu procesu automatyzacji. Nasz pracownik de facto nie dotyka już płytki ceramicznej, nawet transport wewnętrzny sterowany jest za pomocą promieni lasera. Żeby rozwijać się dalej musimy jednak mieć w swoich zespołach wysoko wyspecjalizowaną kadrę. A jej brak jest najbardziej odczuwalnym deficytem dzisiejszej gospodarki. Dlatego też jesteśmy jednym z mecenasów Technikum Automatyki i Robotyki w Łodzi. Dzięki tej inwestycji w edukację możemy nie tylko zapewnić dzisiejszej młodzieży pracę w przyszłości, ale też upewnić się, że będziemy mieli w pełni profesjonalnych pracowników.
Przemysław Trawa, Prezes Grupy MTP pokazał z kolei w jaki sposób imprezy targowe wpływają na rozwój branż i zacieśnianie kontaktów międzynarodowych, a organizatorzy imprez targowych o uznanej pozycji w Europie i na świecie są wiarygodnym partnerem biznesowym. Ceramika Tubądzin doskonale zdaje sobie sprawę z tego potencjału i bardzo aktywnie bierze udział w ważnych dla branży ceramicznej wydarzeniach, wiele z nich inicjując i zapraszając do współpracy zagranicznych partnerów lokalnych. W tym roku firma prezentowała swoje nowości na targach Coverings na Florydzie, Construma w Budapeszcie. Ponadto Tubądzin Design Days, cykliczna impreza, dedykowana architektom i projektantom za granicą, zawitała w marcu do stolicy Mołdawii – po edycjach na Słowacji, w Kazachstanie i na Ukrainie. Przed Grupą Tubądzin wrześniowe Targi Cersaie w Bolonii, jedna z najważniejszych imprez w branży ceramicznej oraz Warsaw Home w październiku.
Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii ocenił obecną sytuację eksportową Polski: Ostatnie 30 lat transformacji gospodarczej Polski to historia dużego sukcesu, ale też wszyscy czujemy, że ten model sukcesu wyczerpuje się. Jeszcze kilka lat temu była taka wizja, że gospodarkę można oprzeć wyłącznie na usługach, ale w ostatnich latach niektóre kraje przekonały się, że bez nowoczesnego przemysłu trudno jest budować nowoczesną gospodarkę, a przez to wspierać silny eksport. Polska, mimo swoich ogromnych sukcesów ma ciągle duży dystans do nadrobienia, bo my wystartowaliśmy do tego wyścigu późno i uczestniczymy w nich w określonych regułach Unii Europejskiej. Ma to swoje dobre strony – mamy dostęp do rynku unijnego i funduszy unijnych, ale ma też takie strony, które utrudniają prowadzenie ambitnej polityki, choćby przemysłowej, bo musimy na przykład respektować normy dotyczące pomocy publicznej
Goście panelu, rozmawiając na temat wyzwań, z którymi borykają się przedsiębiorcy w różnych dziedzinach gospodarki, zgodnie podkreślali kluczową rolę współpracy między rządem a biznesem oraz inwestowanie w rozwój edukacji.
Forum Ekonomiczne w Krynicy jest od 29 lat jest jednym z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń polityczno-ekonomicznych Europy. W tegorocznym forum uczestniczyło kilka tysięcy gości z Europy, Azji Centralnej i USA. W Krynicy-Zdroju obradowali szefowie rządów, ministrowie i parlamentarzyści, prezesi największych spółek, eksperci, przedstawiciele świata nauki, kultury, organizacji samorządowych i pozarządowych, jak również przedstawiciele mediów. Uczestnicy Forum wymieniali się wiedzą na temat aktualnej sytuacji politycznej, gospodarczej i społecznej w Polsce i na świecie. Odbyło się m.in. sześć sesji plenarnych, ponad 200 paneli dyskusyjnych i wykładów, warsztaty, prezentacje narodowe i regionalne. Nie zabrakło również debat plenerowych i wydarzeń kulturalnych.
Podobnie jak w latach poprzednich wręczono nagrody Forum Ekonomicznego w kategoriach: Człowiek Roku, Firma Roku, Nowa Kultura Nowej Europy, Organizacja Pozarządowa Europy Środkowo-Wschodniej. Organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy jest Fundacja Instytut Studiów Wschodnich. Obrady są przygotowywane we współpracy z ponad 100 partnerami, wśród których znajdują się największe firmy swoich branż. Głównym partnerem Forum tradycyjnie jest Województwo Małopolskie.
Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od 35 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120x240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2018 firma sprzedawała swoje produkty do 40 krajów.
Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowe konkursy dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Ceramika Tubądzin