Zaangażowanie w zrównoważony rozwój: firma GROHE jako pierwsza w branży zaprezentowała produkty z certyfikatem Cradle to Cradle Certified®
Fot. Grohe
„Odkryj przyszłość teraz” to hasło przewodnie, którym organizacja LIXIL EMENA zaingurowała start platformy GROHE X. Firma GROHE stworzyła wszechstronne miejsce w sieci, z najnowszymi informacjami o marce oraz inspirującymi treściami, atrakcyjne zarówno dla partnerów biznesowych, jak i konsumentów. Platforma została dostosowana do potrzeb różnych grup odbiorców. Dlatego zapewnia różnorodne formaty multimedialne, w tym filmy instruktażowe z cyklu “Jak to zrobić?”, artykuły o nowościach produktowych i trendach, czy przestrzenie w widoku 360°, które umożliwiają klientom bezpośrednio odkrywać najważniejsze rozwiązania marki. Dodatkowo, znaleźć można tutaj ekscytujące wywiady z ekspertami w cyklu ‘A Glass of Water with…’ czy serię „Wow of the Week”, w której co tydzień prezentowany jest inny, inspirujący temat, dotyczący nowości produktowych lub branży. Odwiedzający platformę GROHE X mogą odkrywać znajdujące się na niej treści samodzielnie lub skorzystać z nowych sposbów komunikacji – platforma umożlwia partnerom biznesowym umówienie się na wirtualne spotkanie z przedstawiecielem handlowym, w celu wymiany informacji o zaprezentowanych nowościach.
“GROHE X jest krokiem milowym w historii firmy. Platforma zapewnia niesamowite możliwości do odkrywania marki GROHE, nie tylko w kontekście jej produktów, ale także wszystkiego tego, co napędza nas do działania. Możesz połączyć się z platformą GROHE X gdziekolwiek jesteś i kiedy tylko chcesz. To miejsce, które ułatwia pozostawanie w kontakcie, w czasach, kiedy fizyczne spotkania są ograniczone. Pozytywny odzew konsumentów z całego świata utwierdził nas w przekonaniu, że osiem miesięcy temu podjęliśmy dobrą decyzję. Platforma GROHE X jest początkiem naszej cyfrowej podróży. Będziemy ją konsekwentnie rozwijać w ciągu najbliższych miesięcy. Pragnę podziękować całemu zespołowi osób, które pracując zdalnie, sprawiły, że uruchomienie tego projektu było możliwe. Jestem niezwykle dumny z ich odwagi i zapału, dzięki którym wizja stała się rzeczywistością.” mówi Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA oraz Co-CEO Grohe AG.
Fot. Grohe
Znaczenie zainicjowania zmian w branży budowlanej i skupienie się na zielonych budynkach, projektowanych zgodnie z zasadami Cradle to Cradle Certfied® było również kluczowym zagadnieniem we wtorkowym panelu dyskusyjnym, kiedy to dr Christine Lemaitre, CEO DGNB (German Sustainable Building Council), dr.-Ing. Peter Mösle, partner w firmie Drees & Sommer SE i dyrektor zarządzający EPEA GmbH oraz Thomas Fuhr dyskutowali o tym, jak architektura może być tworzona z wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań już dziś, a także w przyszłości.
Fot. Grohe
W czasie premierowej prezentacji platformy GROHE X, firma GROHE przedstawiła również założenia nowego programu szkoleń dla instalatorów GIVE (GROHE Installer Vocational Training and Education), który wzmacnia strategię zrównoważonego rozwoju marki w wymiarze społecznym. Firma GROHE już dziś współpracuje z 26 instytucjami, które zapewniają kursy dla instalatorów w całym regionie EMENA. W ramach założeń GIVE marka będzie wspierać szkoły dla instalatorów w tworzeniu najnowocześniejszych programów edukacyjnych dzięki specjalistycznej infrastrukturze oraz zapewnieniu materiałów naukowych i wsparcia ekspertów. Studenci ukończą specjalne szkolenie produktowe przygotowane przez firmę GROHE, po którym otrzymają certyfikat uznawany na całym świecie. Informacje o rynku wskazują na niedobór wykwalifikowanych instalatorów. Dlatego atrakcyjna oferta edukacyjna może pomóc młodym ludziom w wyborze drogi zawodowej, która zapewni im dostatnie życie.
Ideę tę podkreślano szczególnie w trakcie prezentacji nowej odsłony bestsellerowej kolekcji GROHE Eurosmart. Firma GROHE wprowadza czwartą generację swojej najpopularniejszej armatury, zachwycając wszechstronnym portfolio. Konsumenci otrzymają hybrydową wersję baterii Eurosmart, łączącą higieniczną, bezdotykową obsługę z obsługą manualną lub różne warianty dźwigni, w tym wersję z otworem, która ułatwia uchwyt lub wariant z wydłużoną dźwignią, do obsługi łokciem, by zmniejszyć kontakt z produktem – to idealne rozwiązanie do gabinetów lekarskich.
“Kiedy projektujemy produkty, zadajemy sobie podstawowe pytanie: kto będzie z nich korzystał? Myślenie o ludziach oraz głębokie zrozumienie potrzeb konsumentów są kluczem do tworzenia rozwiązań, które ułatwiają codzienne czynności i stają się wartością dodaną w życiu milionów ludzi na całym świecie. Chcemy, żeby nasze produkty były odpowiedzią nie tylko na zmieniające się potrzeby użytkowników, ale także trendy w społeczeństwie. Nasze rozwiązania podporządkowaliśmy trzem ważnym makrotrendom: urbanizacji, zdrowiu i samopoczuciu oraz zrównoważonemu rozwojowi. W zeszłym roku nasza koncepcja łazienki jako strefy domowego spa okazała się niezwykle istotna. Konsumenci poszukują rozwiązań do łazienki, dzięki którym kąpiel będzie przyjemnym przeżyciem, zaś sama łazienka stanie się miejscem do dbania nie tylko o ciało, ale także o umysł i duszę. Naszą odpowiedzią na ten trend jest kolekcja GROHE SPA, która łączy ze sobą najbardziej luksusowe produkty z naszego portfolio, umożliwiające konsumentom przeżywać niezapomniane chwile podczas kąpieli.” mówi Patrick Speck, Leader LIXIL Global Design, EMENA.
Które trendy będą kształtować sposób, w jaki ludzie mieszkają teraz, a które staną się istotne w przyszłości? To był główny wątek rozmowy w trakcie wczorajszego panelu dyskusyjnego z Patrickiem Speckiem oraz ekspertką od trendów Oona Horx-Strathern, CEO w firmie Zukunftsinstitut Horx.
W najbliższych dniach firma GROHE będzie świętować premierę platformy GROHE X w trakcie kolejnych wydarzeń online. W przyszłości platforma GROHE X będzie oferować także nowe, bardziej hybrydowe i mobilne doświadczenia dla użytkowników.
„Odkryj przyszłość teraz” to hasło przewodnie, którym organizacja LIXIL EMENA zaingurowała start platformy GROHE X. Firma GROHE stworzyła wszechstronne miejsce w sieci, z najnowszymi informacjami o marce oraz inspirującymi treściami, atrakcyjne zarówno dla partnerów biznesowych, jak i konsumentów. Platforma została dostosowana do potrzeb różnych grup odbiorców. Dlatego zapewnia różnorodne formaty multimedialne, w tym filmy instruktażowe z cyklu “Jak to zrobić?”, artykuły o nowościach produktowych i trendach, czy przestrzenie w widoku 360°, które umożliwiają klientom bezpośrednio odkrywać najważniejsze rozwiązania marki. Dodatkowo, znaleźć można tutaj ekscytujące wywiady z ekspertami w cyklu ‘A Glass of Water with…’ czy serię „Wow of the Week”, w której co tydzień prezentowany jest inny, inspirujący temat, dotyczący nowości produktowych lub branży. Odwiedzający platformę GROHE X mogą odkrywać znajdujące się na niej treści samodzielnie lub skorzystać z nowych sposbów komunikacji – platforma umożlwia partnerom biznesowym umówienie się na wirtualne spotkanie z przedstawiecielem handlowym, w celu wymiany informacji o zaprezentowanych nowościach.
“GROHE X jest krokiem milowym w historii firmy. Platforma zapewnia niesamowite możliwości do odkrywania marki GROHE, nie tylko w kontekście jej produktów, ale także wszystkiego tego, co napędza nas do działania. Możesz połączyć się z platformą GROHE X gdziekolwiek jesteś i kiedy tylko chcesz. To miejsce, które ułatwia pozostawanie w kontakcie, w czasach, kiedy fizyczne spotkania są ograniczone. Pozytywny odzew konsumentów z całego świata utwierdził nas w przekonaniu, że osiem miesięcy temu podjęliśmy dobrą decyzję. Platforma GROHE X jest początkiem naszej cyfrowej podróży. Będziemy ją konsekwentnie rozwijać w ciągu najbliższych miesięcy. Pragnę podziękować całemu zespołowi osób, które pracując zdalnie, sprawiły, że uruchomienie tego projektu było możliwe. Jestem niezwykle dumny z ich odwagi i zapału, dzięki którym wizja stała się rzeczywistością.” mówi Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA oraz Co-CEO Grohe AG.
Fot. Grohe
Krok milowy marki GROHE na drodze do zrównoważonego rozwoju
Z okazji startu nowej platformy, firma GROHE zorganizowała dla zaproszonych gości serię wydarzeń live oraz udostępnionych na życzenie. Wyjątkowy tydzień celebrujący start platformy GROHE X rozpoczął się premierową prezentacją, w czasie której globalny producent po raz kolejny udowodnił, że jest pionierem w branży sanitarnej pod względem działań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Marka GROHE ogłosiła, że cztery z jej najlepiej sprzedających się produktów uzyskały certyfikat Cradle to Cradle Certified®. W przeciwieństwie do liniowego modelu biznesowego Take-Make-Waste (produkcja – użytkowanie – wyrzucenie odpadu), model Cradle to Cradle (od kołyski po kołyskę) zakłada ciągłe cykle wykorzystania materiałów. Produkty są tworzone w taki sposób, żeby na koniec ich okresu przydatności, można było wykorzystać komponenty, z których zostały wykonane i stworzyć z nich nowe rzeczy. Do uzyskania certyfikacji Cradle to Cradle przez dany produkt, potrzebna jest pozytywna ocena w pięciu kategoriach: materiały bezpieczne dla zdrowia, ponowne wykorzystanie materiałów, korzystanie ze źródła energii odnawialnej, zarządzanie zasobami wodnymi oraz odpowiedzialność społeczna. “Uzyskanie certyfikacji Cradle to Cradle Certified® w stopniu Gold jest dla nas ogromnym krokiem w kierunku transformacji firmy. Jestem niezmiernie dumny, że jako pierwsza marka w branży sanitarnej po raz kolejny udowadniamy swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i stajemy się przykładem dla innych. Przemysł budowlany odpowiada za ponad 50 procent światowego zużycia materiałów, dlatego odejście od modelu liniowego na rzecz gospodarki obiegowej jest niezbędne do powstrzymania eksploatacji zasobów naturalnych. Musimy przekształcić nasz model biznesowy i zacząć traktować produkty pod koniec ich okresu przydatności jako cenne banki materiałów, zamiast zużywać nowe zasoby.” - wyjaśnia Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International oraz Co-CEO Grohe AG, mówiąc o nowym podejściu marki w jej strategii zrównoważonego rozwoju.Znaczenie zainicjowania zmian w branży budowlanej i skupienie się na zielonych budynkach, projektowanych zgodnie z zasadami Cradle to Cradle Certfied® było również kluczowym zagadnieniem we wtorkowym panelu dyskusyjnym, kiedy to dr Christine Lemaitre, CEO DGNB (German Sustainable Building Council), dr.-Ing. Peter Mösle, partner w firmie Drees & Sommer SE i dyrektor zarządzający EPEA GmbH oraz Thomas Fuhr dyskutowali o tym, jak architektura może być tworzona z wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań już dziś, a także w przyszłości.
Fot. Grohe
W czasie premierowej prezentacji platformy GROHE X, firma GROHE przedstawiła również założenia nowego programu szkoleń dla instalatorów GIVE (GROHE Installer Vocational Training and Education), który wzmacnia strategię zrównoważonego rozwoju marki w wymiarze społecznym. Firma GROHE już dziś współpracuje z 26 instytucjami, które zapewniają kursy dla instalatorów w całym regionie EMENA. W ramach założeń GIVE marka będzie wspierać szkoły dla instalatorów w tworzeniu najnowocześniejszych programów edukacyjnych dzięki specjalistycznej infrastrukturze oraz zapewnieniu materiałów naukowych i wsparcia ekspertów. Studenci ukończą specjalne szkolenie produktowe przygotowane przez firmę GROHE, po którym otrzymają certyfikat uznawany na całym świecie. Informacje o rynku wskazują na niedobór wykwalifikowanych instalatorów. Dlatego atrakcyjna oferta edukacyjna może pomóc młodym ludziom w wyborze drogi zawodowej, która zapewni im dostatnie życie.
REKLAMA:
Istotne innowacje do mieszkań w przyszłości
Jednym z tematów poruszonych podczas premierowej prezentacji było również podkreślenie faktu, że firma GROHE będzie w jeszcze większym stopniu stawiać potrzeby klientów w centrum swoich działań. Dlatego realizacja oczekiwań konsumentów widoczna jest nie tylko w doborze treści na platformie GROHE X czy w nowej strategii biznesowej firmy, która opiera się na zróżnicowanym portfolio produktowym oraz usługach dostosowanych do konkretnych grup odbiorców. Jest ona przede wszystkim zasadą, według której tworzone są produkty marki.Ideę tę podkreślano szczególnie w trakcie prezentacji nowej odsłony bestsellerowej kolekcji GROHE Eurosmart. Firma GROHE wprowadza czwartą generację swojej najpopularniejszej armatury, zachwycając wszechstronnym portfolio. Konsumenci otrzymają hybrydową wersję baterii Eurosmart, łączącą higieniczną, bezdotykową obsługę z obsługą manualną lub różne warianty dźwigni, w tym wersję z otworem, która ułatwia uchwyt lub wariant z wydłużoną dźwignią, do obsługi łokciem, by zmniejszyć kontakt z produktem – to idealne rozwiązanie do gabinetów lekarskich.
“Kiedy projektujemy produkty, zadajemy sobie podstawowe pytanie: kto będzie z nich korzystał? Myślenie o ludziach oraz głębokie zrozumienie potrzeb konsumentów są kluczem do tworzenia rozwiązań, które ułatwiają codzienne czynności i stają się wartością dodaną w życiu milionów ludzi na całym świecie. Chcemy, żeby nasze produkty były odpowiedzią nie tylko na zmieniające się potrzeby użytkowników, ale także trendy w społeczeństwie. Nasze rozwiązania podporządkowaliśmy trzem ważnym makrotrendom: urbanizacji, zdrowiu i samopoczuciu oraz zrównoważonemu rozwojowi. W zeszłym roku nasza koncepcja łazienki jako strefy domowego spa okazała się niezwykle istotna. Konsumenci poszukują rozwiązań do łazienki, dzięki którym kąpiel będzie przyjemnym przeżyciem, zaś sama łazienka stanie się miejscem do dbania nie tylko o ciało, ale także o umysł i duszę. Naszą odpowiedzią na ten trend jest kolekcja GROHE SPA, która łączy ze sobą najbardziej luksusowe produkty z naszego portfolio, umożliwiające konsumentom przeżywać niezapomniane chwile podczas kąpieli.” mówi Patrick Speck, Leader LIXIL Global Design, EMENA.
Które trendy będą kształtować sposób, w jaki ludzie mieszkają teraz, a które staną się istotne w przyszłości? To był główny wątek rozmowy w trakcie wczorajszego panelu dyskusyjnego z Patrickiem Speckiem oraz ekspertką od trendów Oona Horx-Strathern, CEO w firmie Zukunftsinstitut Horx.
W najbliższych dniach firma GROHE będzie świętować premierę platformy GROHE X w trakcie kolejnych wydarzeń online. W przyszłości platforma GROHE X będzie oferować także nowe, bardziej hybrydowe i mobilne doświadczenia dla użytkowników.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Grohe