Firma Deceuninck została partnerem ogólnopolskiej kampanii „DOBRY MONTAŻ - BUDUJESZ DLA POKOLEŃ" organizowanej przez Związek POiD. W tej edycji organizatorzy i Partnerzy Kampanii skupią się szczególnie na aspekcie proekologicznym przy podejmowaniu decyzji i inspirowania odbiorców do wyboru energooszczędnych rozwiązań oraz technik montażowych przy budowie czy remoncie domu. Realizacji celów inicjatywy posłużą wielokanałowe działania.
Fot. Deceuninck
Ogólnopolska kampania społeczna „DOBRY MONTAŻ” realizowana jest przez POiD od 7 lat i od tego momentu osiąga założone cele. W tym roku organizatorzy zdecydowali się poświęcić główny wątek ekologii i zmianom klimatycznym na świecie, co przełożyło się na tegoroczny rebranding i szerszy tytuł kampanii. W październiku 2021 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska przeprowadziło badania dotyczące świadomości i zachowań ekologicznych Polaków. Jak pokazały wyniki, aż 94 proc. badanych wskazało, że zmiany klimatu to ważny lub bardzo ważny problem. Aż ¾ z nas jest skłonnych wydać więcej na „czystą energię”. Nasza planeta z dnia na dzień zbliża się do momentu, kiedy odwrót od katastrofy klimatycznej będzie niemożliwy, dlatego tak ważne jest, aby branża budowlana przykładała uwagę i wprowadzała realne zmiany, walcząc o lepsze jutro. Stąd nowa idea kampanii mocno nacechowana ekologicznym podejściem do zakupów i sposobu montażu stolarki budowlanej.
Fot. Deceuninck
W 2012 roku Deceuninck zbudował zakład recyklingu w Diksmuide w Belgii, który zbiera z rynku tworzywa sztuczne przeznaczone do recyklingu. W 2018 roku Deceuninck czterokrotnie zwiększył moce produkcyjne, dzięki inwestycjom w maszyny do koekstruzji. Te inwestycje umożliwiają powtórne wykorzystanie PVC do produkcji wysokiej jakości profili okiennych i drzwiowych.
Fot. Deceuninck
– W Deceuninck stosujemy zasady gospodarki zamkniętego obiegu od lat, jednak obecnie szczególnie mocno zyskuje ona na znaczeniu, biorąc pod uwagę perspektywy surowcowe i zmiany klimatyczne. Naszym celem jest sprawienie, aby produkty budowlane pochodzące z procesów o obiegu zamkniętym stały się regułą, nie wyjątkiem – mówi Monika Hybza, Marketing Manager w Deceuninck Poland.
Fot. DeceuninckZakład w Diksmuide przetwarza odpady zarówno poprodukcyjne, czyli powstające podczas produkcji okien, np. w formie ścinków lub wiórów, jak również odpady pokonsumenckie, czyli między innymi okna pochodzące z wymian starej stolarki. Co istotne, PVC można poddawać recyklingowi nawet do 10 razy bez utraty właściwości technicznych i mechanicznych. Przy średnim cyklu życia okna wynoszącym ok. 35 lat, materiał PVC może służyć nawet 350 lat! Dodając do tego fakt, że w przeciwieństwie do surowego, PVC z recyklingu pozwala zaoszczędzić w procesie produkcji nawet 90% energii, otrzymujemy materiał o niebagatelnym znaczeniu dla środowiska.
– Dołączenie do kampanii „Dobry Montaż – Budujesz dla pokoleń” jest wyjątkową okazją i zobowiązaniem dla Deceuninck, by jako pionier branży w tej dziedzinie promować w środowisku oraz w świadomości konsumentów PVC z recyklingu jako pełnowartościowy, wysokiej jakości materiał w produkcji profili okiennych i drzwiowych, a także dzielić się swoja wiedzą i doświadczeniem w kwestii gospodarki zamkniętego obiegu. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za nasze działania wobec planety, jakkolwiek wzniośle to brzmi - przyszłość nas z tego rozliczy – dodaje Monika Hybza.
Ogólnopolska kampania społeczna „DOBRY MONTAŻ” realizowana jest przez POiD od 7 lat i od tego momentu osiąga założone cele. W tym roku organizatorzy zdecydowali się poświęcić główny wątek ekologii i zmianom klimatycznym na świecie, co przełożyło się na tegoroczny rebranding i szerszy tytuł kampanii. W październiku 2021 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska przeprowadziło badania dotyczące świadomości i zachowań ekologicznych Polaków. Jak pokazały wyniki, aż 94 proc. badanych wskazało, że zmiany klimatu to ważny lub bardzo ważny problem. Aż ¾ z nas jest skłonnych wydać więcej na „czystą energię”. Nasza planeta z dnia na dzień zbliża się do momentu, kiedy odwrót od katastrofy klimatycznej będzie niemożliwy, dlatego tak ważne jest, aby branża budowlana przykładała uwagę i wprowadzała realne zmiany, walcząc o lepsze jutro. Stąd nowa idea kampanii mocno nacechowana ekologicznym podejściem do zakupów i sposobu montażu stolarki budowlanej.
Fot. Deceuninck
Z widokiem na środowisko
Deceuninck od lat konsekwentnie wprowadza na rynek produkty, które mogą zostać poddane recyklingowi zgodnie z ideą gospodarki zamkniętego obiegu. Świadome wybieranie takich materiałów, które można poddać procesowi odzyskiwania w sposób łatwy technologicznie i efektywny kosztowo, to dziś jeden z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu, szczególnie w branży budowlanej, która globalnie ma niebagatelny wpływ na krajobraz surowcowy naszej planety. Zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju Deceuninck tak projektuje swoje produkty, aby zminimalizować wpływ na środowisko. Odzwierciedla się to nie tylko w optymalnym doborze geometrii profilu czy grubości ścianek, ale także w selekcji materiałów. Każdy produkt belgijskiego producenta z założenia podlega recyklingowi. Mówimy jednak o procesie skomplikowanym, ponieważ dotyczy on kompletnych okien pochodzących z rozbiórki.W 2012 roku Deceuninck zbudował zakład recyklingu w Diksmuide w Belgii, który zbiera z rynku tworzywa sztuczne przeznaczone do recyklingu. W 2018 roku Deceuninck czterokrotnie zwiększył moce produkcyjne, dzięki inwestycjom w maszyny do koekstruzji. Te inwestycje umożliwiają powtórne wykorzystanie PVC do produkcji wysokiej jakości profili okiennych i drzwiowych.
Fot. Deceuninck
– W Deceuninck stosujemy zasady gospodarki zamkniętego obiegu od lat, jednak obecnie szczególnie mocno zyskuje ona na znaczeniu, biorąc pod uwagę perspektywy surowcowe i zmiany klimatyczne. Naszym celem jest sprawienie, aby produkty budowlane pochodzące z procesów o obiegu zamkniętym stały się regułą, nie wyjątkiem – mówi Monika Hybza, Marketing Manager w Deceuninck Poland.
REKLAMA:
Fot. DeceuninckZakład w Diksmuide przetwarza odpady zarówno poprodukcyjne, czyli powstające podczas produkcji okien, np. w formie ścinków lub wiórów, jak również odpady pokonsumenckie, czyli między innymi okna pochodzące z wymian starej stolarki. Co istotne, PVC można poddawać recyklingowi nawet do 10 razy bez utraty właściwości technicznych i mechanicznych. Przy średnim cyklu życia okna wynoszącym ok. 35 lat, materiał PVC może służyć nawet 350 lat! Dodając do tego fakt, że w przeciwieństwie do surowego, PVC z recyklingu pozwala zaoszczędzić w procesie produkcji nawet 90% energii, otrzymujemy materiał o niebagatelnym znaczeniu dla środowiska.
– Dołączenie do kampanii „Dobry Montaż – Budujesz dla pokoleń” jest wyjątkową okazją i zobowiązaniem dla Deceuninck, by jako pionier branży w tej dziedzinie promować w środowisku oraz w świadomości konsumentów PVC z recyklingu jako pełnowartościowy, wysokiej jakości materiał w produkcji profili okiennych i drzwiowych, a także dzielić się swoja wiedzą i doświadczeniem w kwestii gospodarki zamkniętego obiegu. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za nasze działania wobec planety, jakkolwiek wzniośle to brzmi - przyszłość nas z tego rozliczy – dodaje Monika Hybza.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Deceuninck