Koszty produkcji windują w górę, a branża wykończeniowa stara się mimo wszystko dopasować do klientów, m.in. oferując nowe rozwiązania znacznie podnoszące poziom bezpieczeństwa.
Fot. ASSA ABLOY
Zgodnie z wynikami badania wykonanego w lipcu 2021 r. przez Centrum Badań i Analiz Rynku, prawie 75% konsumentów twierdzi, że podczas zakupów przede wszystkim zwraca uwagę na jakość usługi czy produktu, a dopiero potem na cenę. Co do samego bezpieczeństwa: wg. raportu rankomat.pl z 2021 r. około połowa respondentów deklaruje, że zabezpiecza się polisą kradzieżową, ale już tylko 30% posiada drzwi antywłamaniowe. Spośród odpowiadających natomiast 56% w domu lub mieszkaniu ma zamek wielozastawkowy.
– Te dane dają producentom zabezpieczeń i drzwi spore pole do popisu i przestrzeń na zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań, które z biegiem czasu powinny stać się must have każdego domu. Polacy wydają spore pieniądze na ubezpieczenia, ale nie inwestują wystarczająco w same zabezpieczenia. Dlatego naszym zadaniem jest dać im produkt, dzięki któremu zabezpieczą swoje domy na długie lata – komentuje Jarosław Pabisz, Product Development Manager ASSA ABLOY Region Polska.
Fot. ASSA ABLOY
Wszyscy znamy historie o tym, że część producentów planuje żywotność produktu na określony czas – co doprowadza do konieczności serwisowania albo wymiany sprzętu na nowy. To jedna z najgorszych historii, o której nie śniło się osobom, które kupowały sprzęty w latach 80/90 i użytkują je do dzisiaj. Właśnie tego chcą unikać klienci, ale i pośrednicy usług – planowania, że coś na 100% się zużyje w krótkim czasie. Wolą za to mieć poczucie, że nawet jeżeli coś się stanie, w łatwy sposób będą mogli zmodernizować zakupiony sprzęt/system bez ogromnych kosztów, a co więcej – skomplikowanych procedur. Chyba nikt z nas nie chciałby mierzyć się z problemem zepsutego zamka czy uszkodzonej podłogi 5 minut przed wyjściem z domu. Ważne, żeby dać klientowi poczucie, że sam poradzi sobie z ewentualnym problemem i łatwo otrzyma części zamienne.
Najlepsze marki tworzą swoją przewagę konkurencyjną dzięki zrozumieniu potrzeb klienta, zapewnieniu mu komfortu, poznania się jako producenta/dostawcy najlepszej jakości, ale także oferując gwarancję swoich usług i produktów. Zadowolony klient zawsze wróci – zwłaszcza jeżeli marka pokaże, że śledzi trendy, kreuje je sama i odpowiada na to, jak szybko zmienia się rynek.
Zgodnie z wynikami badania wykonanego w lipcu 2021 r. przez Centrum Badań i Analiz Rynku, prawie 75% konsumentów twierdzi, że podczas zakupów przede wszystkim zwraca uwagę na jakość usługi czy produktu, a dopiero potem na cenę. Co do samego bezpieczeństwa: wg. raportu rankomat.pl z 2021 r. około połowa respondentów deklaruje, że zabezpiecza się polisą kradzieżową, ale już tylko 30% posiada drzwi antywłamaniowe. Spośród odpowiadających natomiast 56% w domu lub mieszkaniu ma zamek wielozastawkowy.
– Te dane dają producentom zabezpieczeń i drzwi spore pole do popisu i przestrzeń na zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań, które z biegiem czasu powinny stać się must have każdego domu. Polacy wydają spore pieniądze na ubezpieczenia, ale nie inwestują wystarczająco w same zabezpieczenia. Dlatego naszym zadaniem jest dać im produkt, dzięki któremu zabezpieczą swoje domy na długie lata – komentuje Jarosław Pabisz, Product Development Manager ASSA ABLOY Region Polska.
Drzwi do bezpieczeństwa
Obecnie wyjątkowo trudne jest znalezienie balansu między bezpieczeństwem, wygodą, ale i wyglądem drzwi, a właśnie tego oczekują klienci – all in one. Rekomendując im właściwe i nowoczesne rozwiązanie, pokazujemy, podążamy za trendami, szukamy rozwiązań, które będą nietypowe, ale dadzą odbiorcy to, czego właśnie potrzebuje. Warto zatem postawić na producentów, którzy dbając o estetykę, nie zapominają właśnie o designie, ale i ergonomii. Co zatem rekomendować klientom i jakich rozwiązań szukać, aby faktycznie zapewnić jak najwyższe bezpieczeństwo?Fot. ASSA ABLOY
1. Odpowiedni system wymiany i montażu paneli okładzinowych w dowolnym momencie użytkowania, np. przy zmianach aranżacji, w przypadku uszkodzeń mechanicznych.
Wszyscy znamy historie o tym, że część producentów planuje żywotność produktu na określony czas – co doprowadza do konieczności serwisowania albo wymiany sprzętu na nowy. To jedna z najgorszych historii, o której nie śniło się osobom, które kupowały sprzęty w latach 80/90 i użytkują je do dzisiaj. Właśnie tego chcą unikać klienci, ale i pośrednicy usług – planowania, że coś na 100% się zużyje w krótkim czasie. Wolą za to mieć poczucie, że nawet jeżeli coś się stanie, w łatwy sposób będą mogli zmodernizować zakupiony sprzęt/system bez ogromnych kosztów, a co więcej – skomplikowanych procedur. Chyba nikt z nas nie chciałby mierzyć się z problemem zepsutego zamka czy uszkodzonej podłogi 5 minut przed wyjściem z domu. Ważne, żeby dać klientowi poczucie, że sam poradzi sobie z ewentualnym problemem i łatwo otrzyma części zamienne.
2. Inteligentne rozwiązania mechaniczne.
Technologia rozwija się na tyle szybko, że wymusza na nas szybkie dopasowywanie się do niej. Takim dostosowaniem się jest myślenie o przyszłych modernizacjach oferowanych produktów. Producenci starają się wybiegać w przyszłość, np. produkując drzwi, które mają zaplanowane miejsce na takie nowości technologiczne, np. System Master Key od ASSA ABLOY, czyli w drzwi w swoim standardzie wyposażone zostają w system wkładek ze wstępnie zaplanowanym systemem klucza. Co pozostaje w gestii klienta takiego produktu? Dokupienie systemu dla części wspólnych, a w przyszłości klient nie musi martwić się o wymianę drzwi, chcąc wprowadzić technologiczne udogodnienia.3. Technologia wbudowana w system.
Obecnie must have każdego z nas jest telefon/smartfon. Dzięki nim sprawdzamy lokalizację samochodu, kamery na budowie setki kilometrów dalej, odpalamy światła w domu czy wyłączamy kuchenkę. Kolejnym etapem jest zadbanie także systemy zabezpieczeń i dostępu do domu. Dla przeciętnego odbiorcy takie rozwiązania z góry wydają się bardzo drogie. Trzeba wymienić wszystkie drzwi, zamki etc. Naszym zadaniem jest zadbanie o nowoczesną kontrolę dostępu, czyli drzwi z fabryczne przygotowaną stolarką do montażu systemów obsługi przez smartfon. Oszczędza to czas klienta, który nie musi wchodzić w dodatkowe koszty i przez to wybierze rozwiązanie z takimi opcjami, niż drzwi, które w przyszłości muszą zostać wymienione.4. Ognioodporne zabudowy szachtowe wykończone w standardzie drzwi mieszkaniowych.
Wspomniana wcześniej estetyka i jakość produktu jest niezwykle ważna dla klienta końcowego. Gdy klientem jest spółdzielnia mieszkaniowa lub deweloper, ważne jest też bezpieczeństwo mieszkańców i przestrzeganie przepisów BHP. Warto dlatego postawić na jakościowe zabudowy szachtowe, które nie niszczą designu projektu i nieruchomości, a jednocześnie są zaprojektowane w standardach drzwiowych, chroniąc mieszkańców przed ewentualnym pożarem czy awariami.REKLAMA:
Najlepsze marki tworzą swoją przewagę konkurencyjną dzięki zrozumieniu potrzeb klienta, zapewnieniu mu komfortu, poznania się jako producenta/dostawcy najlepszej jakości, ale także oferując gwarancję swoich usług i produktów. Zadowolony klient zawsze wróci – zwłaszcza jeżeli marka pokaże, że śledzi trendy, kreuje je sama i odpowiada na to, jak szybko zmienia się rynek.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: ASSA ABLOY