GO Beyond – WICONA dla Ziemi

Podziel się:

Marka WICONA, dostawca blisko zeroemisyjnych rozwiązań z zakresu aluminiowych systemów fasadowych, okien oraz drzwi, konsekwentnie realizuje strategię, która w sposób realny i wymierny przekłada się na ograniczenie emitowania gazów cieplarnianych w budownictwie. W czasie, kiedy trwa tydzień Ziemi (17-23 kwietnia) WICONA prezentuje swoją misję na niezwykłym stoisku na targach BAU 2023 oraz publikuje magazyn o zrównoważonym rozwoju „GO BEYOND”.

Fot. WICONA Polska


 

Ponieważ możliwość recyklingu i demontażu ma kluczowe znaczenie dla dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla związanej z produktem, marka WICONA konsekwentnie idzie naprzód i pozostaje zaangażowana w wykraczanie poza lepszą przyszłość.

 

BAU – kolebka trendów

W czasie ostatnich targów BAU, które odbyły się w 2019 roku, WICONA zaskoczyła całą branżę niesamowitym projektem stoiska, na którym wykorzystano motyw „Odwróconego Manhattanu”. Odbicie ogromnej makiety miasta zwieszone pod sufitem było odzwierciedleniem miasta przyszłości, postępującej ewolucji architektury, która oprócz wymagań użytkownika, musi być jednocześnie integralną częścią ekosystemu. Wymowna symbolika konsekwentnie jest głównym motywem tegorocznego stoiska targowego marki. Nie bez powodu jest to znak nieskończoności. „Odwrócona ósemka” w matematyce oznacza po prostu nieskończoność liczb, ale symbolizuje również nieograniczone możliwości. Na stoisku targowym BAU 2023 w Monachium WICONA wykorzystała gigantyczną pętlę nieskończoności wykonaną z odpadów pokonsumpcyjnych, aby zwrócić uwagę na istotę gospodarki o obiegu zamkniętym w każdym obszarze życia.

Fenomenem tej instalacji, a właściwie dzieła sztuki jest to, że można je zobaczyć tylko pod odpowiednim kątem, ponieważ marka dąży do realizacji założeń gospodarki cyrkularnej jako zjawiska, które jest całkowicie zintegrowane z każdą działalnością.

Relacja z targów BAU 2023 będzie tematem innego artykułu.

 

GO Beyond – wyjdź ponad!

Zrównoważony rozwój to nie tylko trend, ale również część DNA marki WICONA. Firma, podobnie jak wszystkie marki należące do Grupy Hydro realizuje tą strategie we wszystkich obszarach. Teraz Szerokie portfolio działań i narzędzi zostało wzbogacone o Magazyn Zrównoważonego Rozwoju GO BEYOND.

W pierwszym wydaniu magazynu online, którego publikacja została zaplanowana na pierwszy dzień Tygodnia Ziemi, czytelnicy znajdą inspirujące informacje na temat innowacji technologicznych, międzynarodowych projektów i partnerstw.

Znajdują się tu również prezentacje najbardziej spektakularnych obiektów architektonicznych, takich jak Senckenberg Tower lub BREEAM Excellent Økern w Oslo. O swojej pracy, mapie oraz wyzwaniach zrównoważonego rozwoju opowiadają takie osobowości jak Michel Baars, dyrektor zarządzający górnictwa miejskiego Nowe Horyzonty, Laura Gómez Agudelo, współzałożycielka WEBuilding.

Magazyn o zrównoważonym rozwoju "GO BEYOND!" już teraz dostępny na: https://fal.cn/3xsAu

Fot. WICONA Polska


 

Wizja zrównoważonego rozwoju

Wcześniej wspomniana pętla obrazuje strategię marki, a hasło „Build beyond tomorrow” jest jej kwintesencją. Myśląc o przyszłości musimy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko już dzisiaj. - Z punktu widzenia produktu wyróżniamy trzy etapy jego cyklu życia: produkcję, użytkowanie i wycofanie z eksploatacji. Każda decyzja, którą teraz podejmujemy, będzie miała wpływ na cały ich cykl życia. Dlatego tak ważne jest dla nas, aby wybrać odpowiednie materiały: materiały o najniższej emisji podczas ich produkcji: jak na przykład nasze aluminium z recyklingu Hydro CIRCAL lub nasz poliamid z recyklingu, który jest używany do produkcji listew termoizolacyjnych w naszych systemach. Oba są nie tylko materiałami pochodzącymi z recyklingu, ale także w 100% nadają się do recyklingu po ich użyciu w naszych fasadach. Tak więc, kiedy projektujemy produkt, musimy upewnić się, że ma on jak najmniejszy wpływ w fazie produkcji i użytkowania, a jednocześnie można go łatwo zdemontować po zakończeniu eksploatacji budynku. Zawsze dążąc do odpowiedzialnego działania, nasze produkty wykorzystują Hydro CIRCAL, który oferuje najwyższy udział aluminium wycofanego z recyklingu na rynku: 75% i więcej. Jako lider innowacji, naszym krótkoterminowym celem jest osiągnięcie 100% zawartości materiałów pochodzących z recyklingu - z aluminium 100R – mówi Hubert Wiśniewski, dyrektor zarządzający WICONA Polska.

Niedobór zasobów to coś, co wkrótce wpłynie na wszystkie rynki. Dlatego tak istotne jest, aby wykorzystać i jak najlepiej spożytkować obecne zasoby. Najważniejszym z nich jest energia. Energia potrzebna do recyclingu materiałów jest mniejsza niż wymagana do jego pierwotnej produkcji. W rzeczywistości produkcja aluminium pochodzącego z recyklingu wymaga tylko 5% energii potrzebnej do wytworzenia aluminium pierwotnego. Choćby z tego powodu stosowanie materiałów pochodzących z recyklingu musi stać się nową normą. Po drugie, wiemy, że w niedalekiej przyszłości coraz trudniej będzie pozyskać wiele zasobów, które są fundamentalne dla naszego rynku: niektóre metale, piasek budowlany i ropa naftowa. Dodajmy do tego rosnącą populację i szybką urbanizację, jeśli nie zmienimy sposobu, w jaki używamy i ponownie wykorzystujemy materiały, nie będziemy w stanie sprostać jutrzejszemu popytowi.

Jesteśmy świadkami wzrostu liczby ludności, szybkiej urbanizacji, zmiany klimatu i niedoboru zasobów. Naszym zadaniem jako firmy i lidera rynku, jest oferowanie produktów i usług, które ograniczą wpływ, jaki mamy na naszą planetę i nasze zasoby. Ma to kluczowe znaczenie dla przyszłości. Tak więc, aby przyjąć cyrkularne i odpowiedzialne podejście na naszym rynku, musimy ponownie wykorzystywać materiały w naszych produktach i na większą skalę. Nie tylko dla nas samych, ale przede wszystkim dla Ziemi – podsumowuje Hubert Wiśniewski.

REKLAMA:
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: WICONA Polska
#drzwi #wiadomości #okno #okna i drzwi #fasada #WICONA Polska

Więcej tematów: