Okno balkonowe na medal
Premierowe pokazy najnowszych produktów, technologiczne nowinki z branży budowlanej, konferencje, dyskusje i konkursy stały się udziałem wystawców i gości XXI Międzynarodowych Targów Budowlanych BUDMA, które zakończyły się w Poznaniu. W tym roku swoją ofertę zaprezentowało blisko 1400 firm z trzydziestu krajów świata. Jak zawsze organizatorzy poznańskich targów zainaugurowali branżowe spotkanie wręczeniem Złotych Medal przyznanych za najciekawsze z wystawianym produktów. W gronie laureatów prestiżowego wyróżnienia znalazła się firma FAKRO, której przyznano nagrodę za okno balkonowe FGH-V P2 Galeria, uznane za innowacyjny produkt najwyższej jakości, wytworzony w oparciu o najwyższej klasy technologię.
Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich to jedna z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku. O jej przyznaniu decyduje grono wybitnych specjalistów reprezentujących różne środowiska sektora budownictwa. Wyróżnienia wręczali Przewodniczący komisji konkursowej prof. dr hab. inż. Józef Jasiczak z Politechniki Poznańskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Janusz Żbik oraz prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich Andrzej Byrt.
Fakro - „Kryształowy” producent roku
Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich to nie jedyne wyróżnienie, jakim uhonorowano FAKRO. Sukcesy firmy doceniły Wielka Kapituła Branżowa oraz redakcja branżowego portalu internetowego oknonet.pl, które nagrodziły FAKRO „Kryształowym Profilem 2011 w kategorii Producent Roku.
Oferta FAKRO pełna innowacji
Podczas BUDMY FAKRO zaprezentowało pełną ofertę produktów związanych z bezpieczeństwem i energooszczędnością. Ze względu na innowacyjność rozwiązań największym zainteresowaniem cieszyło się okno balkonowe Galeria. W ubiegłym roku ten innowacyjny model okna dachowego FAKRO pojawił się na BUDMIE jako nowość w ofercie firmy. W tym roku zaprezentowano go jako produkt, który zyskał nie tylko uznanie klientów indywidualnych, ale także fachowców branży budowlanej. Wśród tych, którzy podziwiali zamieniające się w balkon okno dachowe było liczne grono parlamentarzystów uczestniczących w inauguracji targów, w tym były minister Infrastruktury Jerzy Polaczek oraz wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Przez konkurs do wiedzy
Najliczniejsza grupę oglądająca ekspozycję FAKRO stanowili dekarzy oraz sprzedawcy materiałów budowlanych. Stoisko przyciągało zwiedzających nie tylko swoimi produktami, ale także wyjątkowym charakterem wystroju, w którym dominowały elementy związane z piłka nożną. Te sportowe akcenty były nawiązaniem do udziału sponsorowanej przez FAKRO narodowej drużyny piłkarskiej w europejskich mistrzostwach Euro 2012. Ci, którzy odwiedzili stoisko mogli uczestniczyć w mini turnieju piłkarskim rozegranym za pomocą miniaturowych, plastikowych piłkarzy. Zwycięzcy pierwszego etapu mogli pochwalić się swoją wiedzą w konkursie na temat innowacyjnych produktów FAKRO. Ci, którzy wykazali się największym zasobem informacji otrzymali pamiątkowe piłki nożne. W sumie w konkursie wzięło udział blisko 600 osób.
Fakro - Innowacyjne produkty, niekonwencjonalne projekty
Swoją wiedzę na temat innowacyjnych i energooszczędnych rozwiązań stosowanych w branży okien dachowych mogli poszerzyć także dziennikarze pism branżowych, którzy uczestniczyli w zorganizowanej przez FAKRO konferencji prasowej pod hasłem „Innowacyjne produkty, niekonwencjonalne projekty”. Dla FAKRO była to przede wszystkim okazja do przedstawienia najnowszej, firmowej oferty związanej z innowacyjnymi i energooszczędnymi rozwiązaniami. Gościem specjalnym konferencji był trener reprezentacji Polski w piłce nożnej Franciszek Smuda. Jego obecność na zorganizowanym przez FAKRO spotkaniu nie była przypadkowa. Smuda podkreślał wyjątkowe zaangażowanie sądeckiej firmy w propagowanie i sponsorowanie sportu, w tym polskiej, piłkarskiej reprezentacji.
FAKRO mecenasem sportu
Ekspozycja FAKRO licząca blisko 300 metrów kwadratowych została podzielona na dwie części. W głównej mieściły się okna dachowe i akcesoria, w drugiej zaprezentowano pełną ofertę schodów strychowych. Wystrój stoiska miał wyjątkowy charakter. W ekspozycji dominowały elementy związane z piłka nożną. Te sportowe akcenty stanowiły nawiązaniem do udziału sponsorowanej przez FAKRO narodowej drużyny piłkarskiej w europejskich mistrzostwach Euro 2012. Poruszenie wśród zwiedzających wywołało pojawienie się na stoisku sądeckiej firmy Franciszka Smudy. Ekspozycja FAKRO została wręcz oblężona przez zwiedzających, którzy nie tylko chcieli zdobyć autograf popularnego trenera, zrobić z nim pamiątkowe zdjęcie, ale także porozmawiać na temat szans polskiej drużyny w zbliżających się europejskich mistrzostwach. Spore zaskoczenie wywołała informacja, że Smuda jest absolwentem szkoły budowlanej i żywo interesuje się nowinkami w budownictwie. Na trenerze polskiej reprezentacji największe wrażenie zrobiło okno balkonowe Galeria oraz produkowane przez FAKRO najwyższe okno dachowe świata ProSky, które osłonięte z zewnątrz miedzianą blachą, prezentowało się wyjątkowo okazale.
Najlepsi młodzi dekarze montują okna dachowe FAKRO
Ważnym wydarzeniem BUDMY były organizowane po raz szósty Mistrzostwa Polski Młodych Dekarzy. Najlepsi w kraju fachowcy rywalizowali w trzech kategoriach: dach stromy, płaski i metalowy. Młodzi adepci sztuki dekarskiej montowali okna dachowe DFAKO, które rokrocznie sponsoruje mistrzostwa. W zaciętej rywalizacji uczestniczyło trzynastu dekarzy, dopingowanych przez zwiedzających i trenera Franciszka Smudę.
FAKRO wytycza nowe kierunki w branży okien dachowych
Fakro pojawiło się na BUDMIE po raz dwudziesty pierwszy. Firma z Nowego Sącza należy do stałych bywalców tych niezwykle prestiżowych dla branży budowlanej targów. FAKRO zaliczane do grona najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorstw. Mózgiem firmy jest nowoczesny ośrodek badawczo-rozwojowy, na potrzeby którego pracuje 70 inżynierów. FAKRO ma na swoim koncie blisko 90 zgłoszeń patentowych. Do wielu krajów świata FAKRO eksportuje nie tylko okna dachowe, ale także rozwiązania i myśl twórczą polskich inżynierów. W ten sposób polska firma wytycza nowe kierunki rozwoju dla branży okien dachowych na świecie, a Polska zaś stała się światowym liderem w ich produkcji.