W roku 2012 Tikkurila świętuje swoje 150-lecie. Założona jako mała tłocznia oleju, w swej długiej historii przeszła ewolucję, stając się jedną z wiodących firm na rynku farb w Skandynawii, Rosji i wybranych krajach Europy Wschodniej. Tikkurila nieustannie dostarcza najlepszych rozwiązań do dekoracji i ochrony powierzchni, prostych w stosowaniu i przyjaznych dla środowiska naturalnego.
Fot. TikkurilaHistoria firmy rozpoczęła się w 1862 roku, kiedy w fińskim mieście Tikkurila Anders Lorentz Munsterhjelm założył wytłaczarnię oleju. Z prasowanych ziaren lnu produkowano karmę dla zwierząt, a nieprzetworzony olej wykorzystywano do malowania. W roku 1867 rozpoczęła się produkcja lakieru. Sprzedaż produktów od początku odbywała się pod nazwą Tikkurila.
Powstanie w 1919 roku fabryki farb i lakierów w Tikkurila dało początek produkcji na skalę przemysłową. Również w tym okresie zainicjowano intensywne akcje szkoleniowe i kursy dla klientów. Podstawowa idea tych szkoleń przetrwała do dziś, a wraz z rozwojem technik produkcyjnych i oferty produktowej ich tematyka i sposób prowadzenia podlegają ciągłemu rozwojowi. Pod koniec lat 50-tych Tikkurila wprowadziła rozszerzone karty kolorów, a wraz z tym innowacyjną usługę – doradztwo w doborze barw.
Fot. TikkurilaWprowadzenie w 1970 roku pierwszego systemu barwienia Monicolor określić można mianem prawdziwej rewolucji w systemie produkcji i dystrybucji farb. Wcześniej farby produkowane były w gotowych odcieniach. Od tej pory wybór koloru należy do klienta, a farby barwione są na miejscu, w punkcie sprzedaży. Pierwsze kolekcje farb składały się z 360 kolorów; obecnie wybór odcieni jest praktycznie nieograniczony – co stwarza niezwykle szerokie możliwości aranżacyjne.
Eksport farb Tikkurila do Polski rozpoczęto w 1982 roku. Sześć lat później, we współpracy z partnerem lokalnym, założone zostało przedsiębiorstwo joint venture a dzięki zakupowi w 2001 roku fabryki farb w Dębicy (z marką Jedynka), Tikkurila rozpoczęła umacnianie swojej pozycji w gronie najważniejszych firm na polskim rynku farb.
Fot. TikkurilaFot. TikkurilaFot. Tikkurila
Choć oficjalna rocznica przypada 14 sierpnia, to jubileuszowa atmosfera pod hasłem „Kolorowe inspiracje od 1862 roku” trwać będzie cały rok. Z tej okazji przygotowane zostało specjalne godło, które zdobić będzie wszystkie rocznicowe materiały. Pojawi się ono również na wieczkach opakowań najpopularniejszych w Polsce linii produktowych: Tikkurila Optiva, Finngard i Everal. Farby w jubileuszowych opakowaniach dostępne będą w punktach sprzedaży od marca.
Powstanie w 1919 roku fabryki farb i lakierów w Tikkurila dało początek produkcji na skalę przemysłową. Również w tym okresie zainicjowano intensywne akcje szkoleniowe i kursy dla klientów. Podstawowa idea tych szkoleń przetrwała do dziś, a wraz z rozwojem technik produkcyjnych i oferty produktowej ich tematyka i sposób prowadzenia podlegają ciągłemu rozwojowi. Pod koniec lat 50-tych Tikkurila wprowadziła rozszerzone karty kolorów, a wraz z tym innowacyjną usługę – doradztwo w doborze barw.
REKLAMA:
Fot. TikkurilaWprowadzenie w 1970 roku pierwszego systemu barwienia Monicolor określić można mianem prawdziwej rewolucji w systemie produkcji i dystrybucji farb. Wcześniej farby produkowane były w gotowych odcieniach. Od tej pory wybór koloru należy do klienta, a farby barwione są na miejscu, w punkcie sprzedaży. Pierwsze kolekcje farb składały się z 360 kolorów; obecnie wybór odcieni jest praktycznie nieograniczony – co stwarza niezwykle szerokie możliwości aranżacyjne.
Eksport farb Tikkurila do Polski rozpoczęto w 1982 roku. Sześć lat później, we współpracy z partnerem lokalnym, założone zostało przedsiębiorstwo joint venture a dzięki zakupowi w 2001 roku fabryki farb w Dębicy (z marką Jedynka), Tikkurila rozpoczęła umacnianie swojej pozycji w gronie najważniejszych firm na polskim rynku farb.
Fot. TikkurilaFot. TikkurilaFot. Tikkurila
Choć oficjalna rocznica przypada 14 sierpnia, to jubileuszowa atmosfera pod hasłem „Kolorowe inspiracje od 1862 roku” trwać będzie cały rok. Z tej okazji przygotowane zostało specjalne godło, które zdobić będzie wszystkie rocznicowe materiały. Pojawi się ono również na wieczkach opakowań najpopularniejszych w Polsce linii produktowych: Tikkurila Optiva, Finngard i Everal. Farby w jubileuszowych opakowaniach dostępne będą w punktach sprzedaży od marca.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Tikkurila