Trzebińska Górka Cement ma 100 lat. W 1912 roku utworzone zostaje Towarzystwo akcyjne fabryki cementu w Sierszy pod nazwą „Górka”. To początek drogi, na której w roku 2000 pojawia się włoski koncern MAPEI, kupując 100% udziałów w „Górce Cement”.

W Trzebini, 7 września 2012 roku odbyły się połączone uroczystości: 100 lecie Cementowni, 75 lecie powstania firmy MAPEI i 12 lecie obecności MAPEI w Cementowni Górka. Na spotkanie z załogą, kooperantami i dziennikarzami przybyli właściciele rodzinnego koncernu MAPEI na czele z Giorgio Squinzi– Prezydentem Grupy MAPEI.
REKLAMA:

„Kiedy przybyliśmy do Zakładu nasze pierwsze wrażenie było... hm... powiedzmy, że na majątku Górki zaznaczona była jej historia: dwie wojny światowe, komunizm, i transformacja w kapitalizm” wspominał Marco Squizini - Prezes Zarządu Górka Cement. „Po 12 latach naszej wspólnej działalności polegającej na modernizacji i inwestycjach w polepszenie jakości produkcji, możemy poszczycić się 10 krotnym wzrostem sprzedaży w przeciągu 10 lat. Oferowaliśmy 3 gatunki cementów, teraz jest 8 typów GÓRKALI. Zwiększyliśmy nie tylko produkcję i sprzedaż ale i zatrudnienie z 98 do 147 pracowników.”
Dyrektor Generalny Jerzy Szymański: „Inwestycje przeprowadzamy z pieniędzy wypracowanych przez nasz zakład. Stawiamy na wysoką jakość produktu. Potwierdzają to nasi odbiorcy. MAPEI – producent wysokiej jakości chemii dla budownictwa, jest naszym sztandarowym odbiorcą. Ta współpraca to nasza referencja, gdyż podlegamy wysokim wymaganiom jakościowym MAPEI. Również Sopro, firma w 100 % należąca do rodziny Squinzich jest zaopatrywana w produkty z Cementowni Górka.”

Giorgio Squinzi syn założyciela firmy MAPEI, od 22-go maja 2012 roku jest przewodniczącym Confindustrii (konfederacji przedsiębiorców włoskich). Na konferencji zapytany o sposób na przetrwanie kryzysu na rynku odpowiedział: „Okres spowolnienia, z którego musimy jakoś wyjść to spore wyzwanie dla wszystkich. Jeżeli mógłbym podać jakieś recepty, to widzę dwie drogi.
Firmy które działają na rynku muszą zacząć inwestować w innowacyjność produktów, tak by stanowić konkurencję na rynku globalnym - to podstawowa zasada w tych trudnych czasach. Druga dotyczy bardziej rynku budowlanego, gdzie w kryzysie inwestycje powinny być skierowane na infrastrukturę budowlaną jak drogi i kolej. Bardzo ważne są obecnie inwestycje w infrastrukturę niematerialną. Chodzi tu o rozwój sieci komunikacji, rozprzestrzenienie technologii informatycznych, które są kluczem napędzającym wzrost gospodarczy. Kryzys jest możliwy do pokonania.
Dla Polski w tym czasie ważne są dwojakie działania. Po pierwsze inwestycje i restrukturyzacja istniejącego majątku, czyli dostosowania tego co już jest do nowych wymogów, szczególnie energetycznych. Drugie to inwestycje w infrastrukturę dróg i kolei."
Zobacz galerię zdjęć z Cementowni Górka
oraz
z uroczystości 100 lecia firmy w Trzebini
Fot. Waldemar Mulhstein
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Mapei