Najpopularniejsza polska marka narzędzi ręcznych – TOPEX została nagrodzona za rebranding w międzynarodowym konkursie REBRAND 100® Global Awards 2013. To najwyższe uznanie jakie można uzyskać za rebranding.
Fot. Grupa TOPEXTOPEX to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek narzędzi w Polsce, od ponad 20 lat oferowana przez Grupę Topex polskim i zagranicznym użytkownikom. Przez ponad dwie dekady swego istnienia firma bardzo dynamicznie się rozwinęła, co pozwoliło jej zająć pozycję lidera w branży narzędziowej na rynku polskim i stać się jednym z najpoważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Nagrodzony rebranding marki narzędzi ręcznych TOPEX to zmiana głębsza niż tylko nowe logo czy identyfikacja wizualna. Ta dostępna cenowo marka, w pełni dopasowana do potrzeb majsterkowiczów, nie zawsze w przeszłości kojarzyła się z jakością i wygodą. Jednak jakość narzędzi znacznie się poprawiła, ale jej tradycyjny i nieco już przestarzały wizerunek pozostawał bez zmian. Marka potrzebowała bardziej emocjonalnej komunikacji, która sprawiłaby, że użytkownicy polubią TOPEX.
Fot. Grupa TOPEXNowe pozycjonowanie marki „TOPEX. Niezbędny tak jak Ty” i towarzyszący mu żółto - czerwony design zostały wypracowane wspólnie z agencją Dragon Rouge. W nowym logo kluczowym elementem stała się tarcza z literą T. Tarcza podkreśla jakość i niezawodność produktów oraz pewność siebie użytkowników narzędzi. Żółty kolor dodaje energii, a czerwone elementy w znaku, na opakowaniach i samych produktach dają marce witalności i czynią ją bardziej unikalną na rynku. Marka TOPEX dzięki zmianie wizerunku stała się bardziej widoczna w punktach sprzedaży, ale i bliższa konsumentowi.
Nowy TOPEX wierzy, że trzeba być użytecznym wobec innych, aby być naprawdę wartościowym. Produkty popularnej marki pozwalają majsterkowiczom sprawnie rozwiązywać problemy i realizować ciekawe pomysły. To sprawia, że wszystko w ich otoczeniu gładko funkcjonuje, a życie ich i ich bliskich jest bardziej udane. TOPEX ma w sobie naturę opiekuna, który wprowadza porządek i daje oparcie. Zwraca uwagę na emocjonalne potrzeby użytkowników i przychodzi z konkretną pomocą.
Fot. Grupa TOPEX- Rebranding był dla nas naturalną konsekwencją dynamicznego rozwoju – podkreśla Daniel Szafulera, dyrektor marketingu Grupy Topex. – Na przestrzeni 20 lat działalności nasza firma, a wraz z nią marka TOPEX, znacznie urosły. Obecnie nasze produkty są dostępne nie tylko w Polsce, ale również w 40 różnych krajach na całym świecie. Wiedzieliśmy, że nasze marki wymagały re-definicji, stąd decyzja o kompleksowym rebrandingu przeprowadzonym w 2012 roku. Nagroda w konkursie REBRAND 100® Global Awards 2013 to dla Nas wielkie wyróżnienie i potwierdzenie ze strony międzynarodowych ekspertów, że rebranding TOPEX został profesjonalnie przeprowadzony w fazie strategicznej, projektowej, wdrożeniowej i komunikacyjnej – dodaje Daniel Szafulera.
Nagrodzony rebranding marki narzędzi ręcznych TOPEX to zmiana głębsza niż tylko nowe logo czy identyfikacja wizualna. Ta dostępna cenowo marka, w pełni dopasowana do potrzeb majsterkowiczów, nie zawsze w przeszłości kojarzyła się z jakością i wygodą. Jednak jakość narzędzi znacznie się poprawiła, ale jej tradycyjny i nieco już przestarzały wizerunek pozostawał bez zmian. Marka potrzebowała bardziej emocjonalnej komunikacji, która sprawiłaby, że użytkownicy polubią TOPEX.
REKLAMA:
Fot. Grupa TOPEXNowe pozycjonowanie marki „TOPEX. Niezbędny tak jak Ty” i towarzyszący mu żółto - czerwony design zostały wypracowane wspólnie z agencją Dragon Rouge. W nowym logo kluczowym elementem stała się tarcza z literą T. Tarcza podkreśla jakość i niezawodność produktów oraz pewność siebie użytkowników narzędzi. Żółty kolor dodaje energii, a czerwone elementy w znaku, na opakowaniach i samych produktach dają marce witalności i czynią ją bardziej unikalną na rynku. Marka TOPEX dzięki zmianie wizerunku stała się bardziej widoczna w punktach sprzedaży, ale i bliższa konsumentowi.
Nowy TOPEX wierzy, że trzeba być użytecznym wobec innych, aby być naprawdę wartościowym. Produkty popularnej marki pozwalają majsterkowiczom sprawnie rozwiązywać problemy i realizować ciekawe pomysły. To sprawia, że wszystko w ich otoczeniu gładko funkcjonuje, a życie ich i ich bliskich jest bardziej udane. TOPEX ma w sobie naturę opiekuna, który wprowadza porządek i daje oparcie. Zwraca uwagę na emocjonalne potrzeby użytkowników i przychodzi z konkretną pomocą.
Fot. Grupa TOPEX- Rebranding był dla nas naturalną konsekwencją dynamicznego rozwoju – podkreśla Daniel Szafulera, dyrektor marketingu Grupy Topex. – Na przestrzeni 20 lat działalności nasza firma, a wraz z nią marka TOPEX, znacznie urosły. Obecnie nasze produkty są dostępne nie tylko w Polsce, ale również w 40 różnych krajach na całym świecie. Wiedzieliśmy, że nasze marki wymagały re-definicji, stąd decyzja o kompleksowym rebrandingu przeprowadzonym w 2012 roku. Nagroda w konkursie REBRAND 100® Global Awards 2013 to dla Nas wielkie wyróżnienie i potwierdzenie ze strony międzynarodowych ekspertów, że rebranding TOPEX został profesjonalnie przeprowadzony w fazie strategicznej, projektowej, wdrożeniowej i komunikacyjnej – dodaje Daniel Szafulera.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Topex