Wrzesień 2014 to miesiąc przyznawania nagród z okazji 10-lecia konkursu Laur Klienta/Konsumenta. Uroczysta gala uhonorowania laureatów odbyła się 22 września 2014r. w Teatrze Palladium w Warszawie. Wśród wyróżnionych marek znalazło się Galeco, odbierając zaszczytny tytuł Laur Dekady 2004-2014. O szansach i zagrożeniach na rynku budowlanym oraz o wyróżnieniu dla firmy rozmawiamy z Tomaszem Piotrowskim Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu Galeco.
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Galeco Tomasz Piotrowski, Fot. Galeco
Fot. GalecoCo dla firmy z branży budowlanej oznacza odebranie nagrody laur dekady 2004-2014?
Tomasz Piotrowski: Galeco od samego początku swojej działalności bardzo poważnie traktowało działania promocyjne w swojej aktywności rynkowej. Precyzyjnie dobrany zespół czuwa, by dostarczać na rynek adekwatne bezpośrednie wsparcie sprzedaży B2B z jednej strony, zaś z drugiej możliwie najszerzej docierać z kreacją i komunikacją do inwestorów indywidualnych, budując w ten sposób popularność marki. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że ten kierunek sprawdza się w naszej firmie. Laur Konsumenta – Dekady jest dla nas potwierdzeniem, że polityka promocyjna Galeco pozostaje na właściwym kursie.
Branża budowlana przeżywała w ostatnim czasie kryzys. Jak Galeco odnalazło się w tej niełatwej rynkowej rzeczywistości?
Tomasz Piotrowski: Nie jest pustym frazesem stwierdzenie, że w firmie uważnie nasłuchujemy sygnałów płynących z rynku i staramy się spełniać oczekiwania klientów. Ciągle pracujemy nad nowymi produktami, zgodnie z wyznaczoną przez Prezesa Zarządu – Szczepana Buryło – strategią „ucieczki do przodu”. Dlatego też dbając o najwyższy poziom oferowanych produktów, jednocześnie poszerzamy ofertę handlową. W ostatnich latach do oferty wprowadziliśmy przełomowy na rynku System Galeco Bezokapowy, w tym roku wdrożyliśmy system podbitki Galeco Decor drugiej generacji, natomiast w 2015 r. r również przewidujemy nowe i ciekawe rozwiązania produktowe, które zaprezentujemy na Targach Budma w Poznaniu. Ta strategia, w połączeniu z przewidywalnością w polityce sprzedażowej i profesjonalnym zespołem handlowym, pozwala firmie osiągać wzrosty, pomimo niewątpliwego spowolnienia w branży budowlanej.
Branża budowlana to przez ostatnie lata okres wzlotów i upadków. Jakie są prognozy na przyszłość? Jakie szanse? Jakie zagrożenia?
Tomasz Piotrowski: Staramy się zawsze z uśmiechem spoglądać w przyszłość. Wierzę, że mądra strategia marketingowa może zapewnić stały wzrost sprzedaży. Jednocześnie trzeba nieustannie nasłuchiwać sygnałów rynkowych. Niewątpliwymi barierami są ciągle niskie wskaźniki w budownictwie – ilość pozwoleń na budowę, ilość rozpoczętych budów czy ilość nowo udzielanych kredytów hipotecznych. Jednak nawet na kurczącym się rynku, można zwiększać sprzedaż, dzięki wsłuchiwaniu się w potrzeby Klientów, realizacji innowacyjnych i niestandardowych rozwiązań, tym samym przejmując udziały konkurentów.
Niewątpliwą szansą na przyszłość jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań produktowych i marketingowych. Rynek to ciągły ruch. Oczekiwania klientów, ewoluujące trendy w architekturze, ale też zmiany w zasobności inwestorów zmieniają się z roku na rok. Uważne badanie rynku i, co najważniejsze, wyciąganie i wdrażanie odpowiednich wniosków, powinny zapewnić długofalowy i stabilny rozwój. Ważna jest też pokora wobec rynku i klienta. Niejedna globalna marka przestała istnieć przez przekonanie o własnej doskonałości. Z pokorą, ale też dużym optymizmem spoglądam w przyszłość.
Jakie produkty Galeco cieszyły się największym zainteresowaniem w ostatnim czasie?
Tomasz Piotrowski: Portfel produktów Galeco, zgodnie z Macierzą BCG, jest zdywersyfikowany. Niewątpliwą gwiazdą jest dla nas system Galeco STAL, który mimo pojawiających się wciąż konkurentów i nieudolnych prób naśladowania, cieszy się ogromnym zaufaniem klientów.
Ponad oczekiwania rozwija się również system podsufitowy Galeco Decor, którego drugą generację wprowadziliśmy do oferty w tym roku. Atrakcyjna cena, łatwy montaż oraz odporność na warunki atmosferyczne to z pewnością największe atuty tego systemu.
Patrząc w przyszłość, intensywnie pracujemy nad rozwojem sprzedaży systemu Galeco Bezokapowy, który dzięki zastosowaniu „niewidocznej” rynny i rury spustowej oraz możliwości zastosowania systemu do nowoczesnych brył budynków, już cieszy się dużym uznaniem wśród architektów i projektantów.
Plany Galeco na przyszłość?
Tomasz Piotrowski: Zbliżający się rok 2015 na pewno będzie obfitował w wiele ciekawych wydarzeń dedykowanych zarówno naszym bezpośrednim klientom czyli dekarzom i hurtownikom, ale także inwestorom. W planach mamy m. in. przeprowadzenie praktycznych szkoleń dla wykonawców i architektów, ale także zorganizowanie webinariów w atrakcyjnej formie multimedialnej.
Ponadto sezon budowlany 2015 rozpoczniemy od udziału w Międzynarodowych Targach Budma w Poznaniu, gdzie zaprezentujemy nowości produktowe Galeco, które z pewnością pozytywnie zaskoczą naszych klientów. W tym momencie nasz zespół odpowiedzialny za rozwój produktu jest już na ukończeniu prac związanych z planowanymi premierami produktowymi na 2015 r., ale wciąż pozostaje to naszą tajemnicą handlową, którą wyjawimy niebawem.
W zbliżającym się roku wciąż chcemy promować sprzedaż systemu Galeco Decor, a także pozostałe systemy rynnowe.
Niezmiennie ambitnie chcemy też rozwijać sprzedaż eksportową na rynkach Europy Wschodniej i Południowej, a także m. in. w Turcji i w Kanadzie, potwierdzając, że polski produkt, polskiego producenta wykonany polską pracą, może z powodzeniem zdobywać zaufanie zagranicznych kontrahentów.
Fot. GalecoCo dla firmy z branży budowlanej oznacza odebranie nagrody laur dekady 2004-2014?
Tomasz Piotrowski: Galeco od samego początku swojej działalności bardzo poważnie traktowało działania promocyjne w swojej aktywności rynkowej. Precyzyjnie dobrany zespół czuwa, by dostarczać na rynek adekwatne bezpośrednie wsparcie sprzedaży B2B z jednej strony, zaś z drugiej możliwie najszerzej docierać z kreacją i komunikacją do inwestorów indywidualnych, budując w ten sposób popularność marki. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że ten kierunek sprawdza się w naszej firmie. Laur Konsumenta – Dekady jest dla nas potwierdzeniem, że polityka promocyjna Galeco pozostaje na właściwym kursie.
Branża budowlana przeżywała w ostatnim czasie kryzys. Jak Galeco odnalazło się w tej niełatwej rynkowej rzeczywistości?
Tomasz Piotrowski: Nie jest pustym frazesem stwierdzenie, że w firmie uważnie nasłuchujemy sygnałów płynących z rynku i staramy się spełniać oczekiwania klientów. Ciągle pracujemy nad nowymi produktami, zgodnie z wyznaczoną przez Prezesa Zarządu – Szczepana Buryło – strategią „ucieczki do przodu”. Dlatego też dbając o najwyższy poziom oferowanych produktów, jednocześnie poszerzamy ofertę handlową. W ostatnich latach do oferty wprowadziliśmy przełomowy na rynku System Galeco Bezokapowy, w tym roku wdrożyliśmy system podbitki Galeco Decor drugiej generacji, natomiast w 2015 r. r również przewidujemy nowe i ciekawe rozwiązania produktowe, które zaprezentujemy na Targach Budma w Poznaniu. Ta strategia, w połączeniu z przewidywalnością w polityce sprzedażowej i profesjonalnym zespołem handlowym, pozwala firmie osiągać wzrosty, pomimo niewątpliwego spowolnienia w branży budowlanej.
Branża budowlana to przez ostatnie lata okres wzlotów i upadków. Jakie są prognozy na przyszłość? Jakie szanse? Jakie zagrożenia?
Tomasz Piotrowski: Staramy się zawsze z uśmiechem spoglądać w przyszłość. Wierzę, że mądra strategia marketingowa może zapewnić stały wzrost sprzedaży. Jednocześnie trzeba nieustannie nasłuchiwać sygnałów rynkowych. Niewątpliwymi barierami są ciągle niskie wskaźniki w budownictwie – ilość pozwoleń na budowę, ilość rozpoczętych budów czy ilość nowo udzielanych kredytów hipotecznych. Jednak nawet na kurczącym się rynku, można zwiększać sprzedaż, dzięki wsłuchiwaniu się w potrzeby Klientów, realizacji innowacyjnych i niestandardowych rozwiązań, tym samym przejmując udziały konkurentów.
Niewątpliwą szansą na przyszłość jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań produktowych i marketingowych. Rynek to ciągły ruch. Oczekiwania klientów, ewoluujące trendy w architekturze, ale też zmiany w zasobności inwestorów zmieniają się z roku na rok. Uważne badanie rynku i, co najważniejsze, wyciąganie i wdrażanie odpowiednich wniosków, powinny zapewnić długofalowy i stabilny rozwój. Ważna jest też pokora wobec rynku i klienta. Niejedna globalna marka przestała istnieć przez przekonanie o własnej doskonałości. Z pokorą, ale też dużym optymizmem spoglądam w przyszłość.
REKLAMA:
Jakie produkty Galeco cieszyły się największym zainteresowaniem w ostatnim czasie?
Tomasz Piotrowski: Portfel produktów Galeco, zgodnie z Macierzą BCG, jest zdywersyfikowany. Niewątpliwą gwiazdą jest dla nas system Galeco STAL, który mimo pojawiających się wciąż konkurentów i nieudolnych prób naśladowania, cieszy się ogromnym zaufaniem klientów.
Ponad oczekiwania rozwija się również system podsufitowy Galeco Decor, którego drugą generację wprowadziliśmy do oferty w tym roku. Atrakcyjna cena, łatwy montaż oraz odporność na warunki atmosferyczne to z pewnością największe atuty tego systemu.
Patrząc w przyszłość, intensywnie pracujemy nad rozwojem sprzedaży systemu Galeco Bezokapowy, który dzięki zastosowaniu „niewidocznej” rynny i rury spustowej oraz możliwości zastosowania systemu do nowoczesnych brył budynków, już cieszy się dużym uznaniem wśród architektów i projektantów.
Plany Galeco na przyszłość?
Tomasz Piotrowski: Zbliżający się rok 2015 na pewno będzie obfitował w wiele ciekawych wydarzeń dedykowanych zarówno naszym bezpośrednim klientom czyli dekarzom i hurtownikom, ale także inwestorom. W planach mamy m. in. przeprowadzenie praktycznych szkoleń dla wykonawców i architektów, ale także zorganizowanie webinariów w atrakcyjnej formie multimedialnej.
Ponadto sezon budowlany 2015 rozpoczniemy od udziału w Międzynarodowych Targach Budma w Poznaniu, gdzie zaprezentujemy nowości produktowe Galeco, które z pewnością pozytywnie zaskoczą naszych klientów. W tym momencie nasz zespół odpowiedzialny za rozwój produktu jest już na ukończeniu prac związanych z planowanymi premierami produktowymi na 2015 r., ale wciąż pozostaje to naszą tajemnicą handlową, którą wyjawimy niebawem.
W zbliżającym się roku wciąż chcemy promować sprzedaż systemu Galeco Decor, a także pozostałe systemy rynnowe.
Niezmiennie ambitnie chcemy też rozwijać sprzedaż eksportową na rynkach Europy Wschodniej i Południowej, a także m. in. w Turcji i w Kanadzie, potwierdzając, że polski produkt, polskiego producenta wykonany polską pracą, może z powodzeniem zdobywać zaufanie zagranicznych kontrahentów.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Galeco