W bieżącym roku, Saint-Gobain obchodzi 350. rocznicę powstania. To niezwykła okazja, którą zamierzamy celebrować przez cały 2015 rok, obfitujący w liczne jubileuszowe wydarzenia promujące historię Grupy i prezentujące wizję jej przyszłości. Obchody rozpoczęły się w dniu 9 stycznia w Szanghaju (Chiny) i zakończą w listopadzie 2015 roku.

Saint-Gobain, GRUPA Z WIZJĄ PRZYSZŁOŚCI
Od dnia utworzenia w roku 1665 przez króla Ludwika XIV oraz Jean-Baptiste Colberta, ta najstarsza firma notowana w indeksie Giełdy Paryskiej CAC 40 potrafiła przystosowywać się do zmian zachodzących na świecie i stawiać czoła wyzwaniom, jakie napotykała na swojej drodze. Saint-Gobain, bazując na swoim doświadczeniu i kulturze korporacyjnej, jednoznacznie skupia się na przyszłości i ma wiele “powodów, by wierzyć w przyszłość” powiązanych z sześcioma kluczowymi filarami strategii Grupy oraz z jej wartościami.Świat nie ma granic: od czasu otwarcia pierwszych zakładów poza Francją, w Niemczech w latach pięćdziesiątych XIX wieku, Saint-Gobain rozwinęła się w międzynarodową grupę, która dzisiaj prowadzi działalność w 64 krajach świata.
REKLAMA:
Zrównoważony rozwój jest w naszym zasięgu: Saint-Gobain dostarcza produkty i rozwiązania, kierując rozwój sektora budowlanego w stronę redukowania wpływu na środowisko naturalne, poprawy efektywności energetycznej i zwiększenia komfortu użytkowników.
Innowacje zmieniają świat: Saint-Gobain jest jednym ze 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie. Innowacje są nieodłączną częścią naszej historii i tożsamości. Innowacyjne produkty zmieniają środowisko i jakość naszego codziennego życia.
Talenty są niewyczerpalne: siłą Saint-Gobain są nasi pracownicy. Zjednoczeni fundamentem wspólnych wartości, każdego dnia podejmują liczne wyzwania w służbie milionom klientów Grupy na całym świecie.
Habitat dla wszystkich jest możliwy: Saint-Gobain chce zapewnić zrównoważone środowisko życia dla każdego, oferując materiały dostosowane do potrzeb rynków lokalnych, a także prowadząc działalność Fundacji Saint-Gobain Initiatives.
Saint-Gobain czerpie z przeszłości i planuje przyszłość: od 350 lat Grupa cały czas zmienia się, aby przystosować się do zmian zachodzących na świecie i wspierać je.
Jubileusz ten jest szansą i okazją, aby przypomnieć wszystkim o sile organizacji, jaką zbudowaliśmy w ciągu 350 lat działalności i 350 lat nieustających innowacji. Nasze doświadczenie pozwala nam rozumieć znaczenie i skupiać się na działaniach długoterminowych. Zapewnia nam ono również determinację i elastyczność umożliwiającą dostosowywanie się do nieustannie zmieniającego się świata. Historia Saint-Gobain jest dowodem, że firma nieustannie przesuwała granice i podejmowała nowe wyzwania, współtworzyła nowe technologie. Gdy patrzymy na naszą przeszłość oraz na nasze miejsce w świecie współczesnym, wierzymy, że istnieje wiele powodów by wierzyć w przyszłość. Dlatego też obchodzimy ten jubileusz skoncentrowani na przyszłości i innowacji. To właśnie naszym optymizmem chcemy podzielić się z Wami najbardziej w roku 2015 - mówi Pierre-André de Chalendar, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Saint-Gobain.
INAUGURACJA ROKU OBCHODÓW
W dniu 9 stycznia 2015 roku, Pierre-André de Chalendar, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Saint-Gobain, zainaugurował w Szanghaju obchody 350-lecia Grupy, których program obejmuje wiele spektakularnych wydarzeń.Pierwszym z nich są Futurystyczne podróżujące pawilony. Otwarte dla publiczności, będą prezentować innowacyjne osiągnięcia Grupy i jej wyjątkową wiedzę i doświadczenie w zakresie materiałów budowlanych. Pawilony oferujące zwiedzającym doznania sensoryczne i artystyczne będą pokazywane w czterech miastach świata:
- Szanghaju (Chiny) w styczniu,
- São Paulo (Brazylia) w kwietniu,
- Filadelfii (Stany Zjednoczone) w czerwcu , oraz
- Paryżu (Francja) w październiku.
Futurystyczne podróżujące pawilony Saint-Gobain to cztery sześciany, zbudowane z użyciem materiałów produkowanych przez marki Saint-Gobain. Każdy pawilon odwołuje się do jednego z ludzkich zmysłów: „Patrz” nawiązuje do wielowiekowej tradycji produkcji szkła przez Grupę. W ciągu dnia sześcian odbija światło dzienne i niebo. Z kolei w nocy jest podświetlony za pomocą lamp LED, dzięki którym szklane panele nabierają życia. Zastosowane techniki umożliwiają zabawę światłem, która robi ogromne wrażenie na odwiedzających.

„Baw się kolorami” to pawilon poświęcony wyobraźni i umiejętności używania materiałów w celu tworzenia gry kolorów, która wpływa nie tylko na nasze postrzeganie świata, ale również samopoczucie. Dwa obracające się pierścienie, jeden zbudowany z dużych, kolorowych, szklanych paneli, a drugi z tradycyjnego i teksturowanego szkła, robią niesamowite wrażenie.

Poza czterema pawilonami „zmysłowymi”, Saint-Gobain przygotował również pawilon „reprezentacyjny”, w którym odwiedzający mogą lepiej poznać wartości, historię, i misję Grupy. Oprócz prezentacji oferty, sześcian wyróżnia ciekawa interaktywna wystawa, która umożliwia wirtualny spacer po historii Saint-Gobain i światowego przemysłu.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Saint-Gobain Glass