Port Lotniczy Poznań-Ławica to nowoczesne lotnisko, za którego ogrzewanie terminala pasażerskiego z halą przylotów i dostarczanie do niego ciepłej wody użytkowej odpowiedzialne są urządzenia grzewcze marki Buderus.
Fot. BuderusFot. Buderus
Obecnie terminal ma ok. 23 000 m2 powierzchni użytkowej. Podczas rozbudowy i modernizacji wyposażono go w nowoczesną gazową kondensacyjną kotłownię BUDERUS o mocy 1,41 MW, która dostarcza ciepło i ciepłą wodę użytkową do nowych części budynku. Na potrzeby terminala pasażerskiego z halą przylotów oraz łącznika w kotłowni pracują trzy wysokowydajne kondensacyjne kotły Logano plus GB402 470 kW.
Kotły te pracują w układzie kaskadowym w funkcji temperatury zewnętrznej. Obiegi grzewcze zasilane są z kolektora zainstalowanego za sprzęgłem hydraulicznym, które zapewnia separację od obiegu kotłowego. Obieg czynnika grzewczego w poszczególnych jego częściach wymuszany jest przez pompy obiegowe sterowane przez układ regulacji kotła. Kotłownia przygotowuje czynnik grzewczy, który w większości wykorzystywany jest do zasilania nagrzewnic w centralach wentylacyjnych nowej części obiektu oraz podgrzewanie ciepłej wody użytkowej.
Dwa podgrzewacze typu Logalux SU1000 zapewniające maksymalny komfort. Podgrzewacze wyposażono dodatkowo w grzałki elektryczne 6 kW każda. Grzałki pełnią funkcję awaryjnego lub zastępczego źródła ciepła do podgrzewania ciepłej wody użytkowej. Kotłownia jest w pełni zautomatyzowana - za sterowanie odpowiada automatyka, jest też zintegrowana z systemem BMS obiektu z wykorzystaniem protokołu LON. Ponadto kotłownia odzyskuje i wykorzystuje ciepło powstające w procesie przygotowania czynnika chłodniczego. Powietrze potrzebne do procesu spalania jest dostarczane z zewnątrz bezpośrednio kanałem do kotłów, natomiast spaliny odprowadzane są na zewnątrz dwoma kominami. Takie rozwiązanie zapobiega wychładzaniu się pomieszczenia kotłowni, a tym samym gwarantuje oszczędność energii koniecznej do jego ogrzania. Kondensat powstający podczas pracy kotłów neutralizowany jest w neutralizatorach NE 0.1, a następnie odprowadzany do kanalizacji.
Obecnie terminal ma ok. 23 000 m2 powierzchni użytkowej. Podczas rozbudowy i modernizacji wyposażono go w nowoczesną gazową kondensacyjną kotłownię BUDERUS o mocy 1,41 MW, która dostarcza ciepło i ciepłą wodę użytkową do nowych części budynku. Na potrzeby terminala pasażerskiego z halą przylotów oraz łącznika w kotłowni pracują trzy wysokowydajne kondensacyjne kotły Logano plus GB402 470 kW.
Kotły te pracują w układzie kaskadowym w funkcji temperatury zewnętrznej. Obiegi grzewcze zasilane są z kolektora zainstalowanego za sprzęgłem hydraulicznym, które zapewnia separację od obiegu kotłowego. Obieg czynnika grzewczego w poszczególnych jego częściach wymuszany jest przez pompy obiegowe sterowane przez układ regulacji kotła. Kotłownia przygotowuje czynnik grzewczy, który w większości wykorzystywany jest do zasilania nagrzewnic w centralach wentylacyjnych nowej części obiektu oraz podgrzewanie ciepłej wody użytkowej.
REKLAMA:
Dwa podgrzewacze typu Logalux SU1000 zapewniające maksymalny komfort. Podgrzewacze wyposażono dodatkowo w grzałki elektryczne 6 kW każda. Grzałki pełnią funkcję awaryjnego lub zastępczego źródła ciepła do podgrzewania ciepłej wody użytkowej. Kotłownia jest w pełni zautomatyzowana - za sterowanie odpowiada automatyka, jest też zintegrowana z systemem BMS obiektu z wykorzystaniem protokołu LON. Ponadto kotłownia odzyskuje i wykorzystuje ciepło powstające w procesie przygotowania czynnika chłodniczego. Powietrze potrzebne do procesu spalania jest dostarczane z zewnątrz bezpośrednio kanałem do kotłów, natomiast spaliny odprowadzane są na zewnątrz dwoma kominami. Takie rozwiązanie zapobiega wychładzaniu się pomieszczenia kotłowni, a tym samym gwarantuje oszczędność energii koniecznej do jego ogrzania. Kondensat powstający podczas pracy kotłów neutralizowany jest w neutralizatorach NE 0.1, a następnie odprowadzany do kanalizacji.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Buderus