W listopadzie 2017 roku upłynęła 80. rocznica powstania firmy ROCKWOOL – światowego lidera w produkcji wełny skalnej, dostawcy produktów, systemów i rozwiązań służących poprawie efektywności energetycznej, akustyki oraz bezpieczeństwa pożarowego obiektów budowlanych.
Fot. RockwoolHistoria wykorzystywania wełny skalnej w budownictwie sięga początków XX wieku. Podczas jednej z erupcji wulkanu Kilauea na Hawajach, okoliczni mieszkańcy zauważyli, że wyrzucana w powietrze lawa wraca na ziemię w postaci włókien. Zjawiskiem tym zainteresowali się naukowcy, szybko odkrywając, że materiał ten posiada niezwykłe właściwości ognioodporne i izolacyjne. Technologia ta trafiła do Europy, a dokładniej do duńskiej miejscowości Hedehusene, gdzie w 1937 roku rozpoczęła się produkcja materiału nazwanego później wełną skalną. Tak też powstała firma ROCKWOOL (nazwa ta w języku angielskim oznacza dosłownie: wełna skalna). Założenie firmy było proste: wykorzystać moc naturalnego surowca, jakim jest skała, do tworzenia materiałów, które uczynią życie bezpieczniejszym i wygodniejszym.
Fot. RockwoolFot. Rockwool
Dziś firma ROCKWOOL oferuje asortyment liczący blisko 70 typów wyrobów do każdego segmentu budownictwa: począwszy od ocieplenia budynków jedno- i wielorodzinnych, poprzez budynki użyteczności publicznej, komercyjne i magazynowe, aż po produkcyjne i specjalistyczne, kierowane do sektora energetyki i ciepłownictwa. W ciągu 80 lat z małego, duńskiego zakładu, ROCKWOOL przeobraził się w światowego lidera w zakresie produktów i systemów bazujących na wełnie skalnej. Dzisiaj firma zatrudnia ponad 10 800 osób w 38 krajach, zarządzając 40 fabrykami i sprzedając produkty w ponad 100 krajach na świecie. Szeroka gama produktów i marek stanowi odpowiedź na różnorodne potrzeby dzisiejszego świata. Niepalna i trwała termoizolacja pomaga budować bezpieczne środowisko, jest stosowana zarówno w budownictwie indywidualnym, jak i tym przeznaczonym dla użyteczności publicznej – gwarantuje ochronę przeciwpożarową i właściwy mikroklimat pomieszczeń, wpływa na redukcję emisji zanieczyszczeń. Produkty oparte na wełnie skalnej, takie jak sufity czy panele akustyczne, powodują zmniejszenie hałasu, poprawiają koncentrację, samopoczucie i jakość życia – znajdują zastosowanie m.in. w obiektach edukacyjnych. Ciekawą ofertą jest asortyment do precyzyjnej uprawy roślin – zwiększa wielkość plonów, podnosi ich jakość i ogranicza ryzyko strat. Efekt to bardziej ekologiczna produkcja i zdrowsze środowisko. Inteligentne włókna z wełny skalnej są też stosowane w przemyśle motoryzacyjnym – dzięki nim projektowane są klocki hamulcowe, które sprawdzają się w najbardziej ekstremalnych warunkach. Dziś Grupa ROCKWOOL to nie tylko izolacja, ale szereg marek i rozwiazań, które bazują na wełnie skalnej, trwałym i niepalnym materiale.
Fot. Rockwool
- W obliczu masowej urbanizacji i zmian klimatycznych widzimy, jak duże są wyzwania współczesnego świata. W grupie ROCKWOOL robimy wszystko, by poprawiać jakość życia i zmniejszać negatywny wpływ ludzkości na środowisko. Przez ostatnie 80 lat bazowaliśmy na naszych sukcesach i doświadczeniach, by tworzyć jak najlepsze i jak najbardziej użyteczne rozwiązania. Było to możliwe dzięki lojalności i zaangażowaniu naszych pracowników i klientów, którzy od lat z nami współpracują i dzielą się swoimi doświadczeniami. Jesteśmy dumni z tego, że z naszych produktów korzystają zarówno klienci indywidualni budujący mały dom jednorodzinny na obrzeżach miasta, jak i klienci korporacyjni reprezentujący tak ikoniczne budowle, jak paryska wieża Eiffla, Empire State Building w Nowym Jorku czy najwyższy w Europie wieżowiec The Shard w Londynie. W Polsce wełna skalna kryje się w tak prestiżowych budynkach jak warszawska Hala Koszyki czy Filharmonia Szczecińska. Zaufanie naszych klientów to podstawa, dlatego robimy wszystko, by ich nie zawieść. Dostarczamy rozwiązania zapewniające ludziom bezpieczeństwo, a środowisku odpowiednią ochronę – mówi Łukasz Glapa, Dyrektor Marketingu w ROCKWOOL CEE.
Polski oddział Grupy ROCKWOOL jako pierwszy zachodni inwestor, uruchomił w naszym kraju produkcję i sprzedaż materiałów izolacyjnych z wełny skalnej, przejmując w 1993 roku fabrykę w Cigacicach pod Zieloną Górą, a następnie zakład w Małkini (mazowieckie). Przez ten czas firma zainwestowała w naszym kraju ponad 1,5 miliarda złotych, które przeznaczone zostały m.in. na poprawę efektywności prac linii produkcyjnych, zastosowanie systemów ochrony środowiska czy budowę nowych linii zarówno do produkcji wełny skalnej, jak i linii tzw. offline’owych, czyli linii na których z półproduktu w postaci wełny skalnej tworzy się produkty takie jak panele fasadowe, sufity akustyczne czy podkłady ogrodnicze.
Sukcesywnie unowocześniane i powiększane fabryki ROCKWOOL Polska w Cigacicach i Małkini dają pracę już ponad tysiącu Polakom i rozwijają gospodarkę, również dzięki współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami. Produkty i inicjatywy ROCKWOOL Polska są doceniane na prestiżowych konkursach - firma może poszczycić się licznymi nagrodami i wyróżnieniami, w tym m.in. dwukrotnym tytułem Lidera Polskiej Ekologii, wielokrotną Budowlaną Marką Roku, nagrodą Państwowej Inspekcji Pracy, Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, kilkukrotnie zdobytym Laurem Konsumenta, jak również nagrodami dla produktów, takimi jak TopBuilder, Izolacja Roku czy Złoty Medal Targów Budma.
Fot. RockwoolFot. Rockwool
Dziś firma ROCKWOOL oferuje asortyment liczący blisko 70 typów wyrobów do każdego segmentu budownictwa: począwszy od ocieplenia budynków jedno- i wielorodzinnych, poprzez budynki użyteczności publicznej, komercyjne i magazynowe, aż po produkcyjne i specjalistyczne, kierowane do sektora energetyki i ciepłownictwa. W ciągu 80 lat z małego, duńskiego zakładu, ROCKWOOL przeobraził się w światowego lidera w zakresie produktów i systemów bazujących na wełnie skalnej. Dzisiaj firma zatrudnia ponad 10 800 osób w 38 krajach, zarządzając 40 fabrykami i sprzedając produkty w ponad 100 krajach na świecie. Szeroka gama produktów i marek stanowi odpowiedź na różnorodne potrzeby dzisiejszego świata. Niepalna i trwała termoizolacja pomaga budować bezpieczne środowisko, jest stosowana zarówno w budownictwie indywidualnym, jak i tym przeznaczonym dla użyteczności publicznej – gwarantuje ochronę przeciwpożarową i właściwy mikroklimat pomieszczeń, wpływa na redukcję emisji zanieczyszczeń. Produkty oparte na wełnie skalnej, takie jak sufity czy panele akustyczne, powodują zmniejszenie hałasu, poprawiają koncentrację, samopoczucie i jakość życia – znajdują zastosowanie m.in. w obiektach edukacyjnych. Ciekawą ofertą jest asortyment do precyzyjnej uprawy roślin – zwiększa wielkość plonów, podnosi ich jakość i ogranicza ryzyko strat. Efekt to bardziej ekologiczna produkcja i zdrowsze środowisko. Inteligentne włókna z wełny skalnej są też stosowane w przemyśle motoryzacyjnym – dzięki nim projektowane są klocki hamulcowe, które sprawdzają się w najbardziej ekstremalnych warunkach. Dziś Grupa ROCKWOOL to nie tylko izolacja, ale szereg marek i rozwiazań, które bazują na wełnie skalnej, trwałym i niepalnym materiale.
Fot. Rockwool
- W obliczu masowej urbanizacji i zmian klimatycznych widzimy, jak duże są wyzwania współczesnego świata. W grupie ROCKWOOL robimy wszystko, by poprawiać jakość życia i zmniejszać negatywny wpływ ludzkości na środowisko. Przez ostatnie 80 lat bazowaliśmy na naszych sukcesach i doświadczeniach, by tworzyć jak najlepsze i jak najbardziej użyteczne rozwiązania. Było to możliwe dzięki lojalności i zaangażowaniu naszych pracowników i klientów, którzy od lat z nami współpracują i dzielą się swoimi doświadczeniami. Jesteśmy dumni z tego, że z naszych produktów korzystają zarówno klienci indywidualni budujący mały dom jednorodzinny na obrzeżach miasta, jak i klienci korporacyjni reprezentujący tak ikoniczne budowle, jak paryska wieża Eiffla, Empire State Building w Nowym Jorku czy najwyższy w Europie wieżowiec The Shard w Londynie. W Polsce wełna skalna kryje się w tak prestiżowych budynkach jak warszawska Hala Koszyki czy Filharmonia Szczecińska. Zaufanie naszych klientów to podstawa, dlatego robimy wszystko, by ich nie zawieść. Dostarczamy rozwiązania zapewniające ludziom bezpieczeństwo, a środowisku odpowiednią ochronę – mówi Łukasz Glapa, Dyrektor Marketingu w ROCKWOOL CEE.
Polski oddział Grupy ROCKWOOL jako pierwszy zachodni inwestor, uruchomił w naszym kraju produkcję i sprzedaż materiałów izolacyjnych z wełny skalnej, przejmując w 1993 roku fabrykę w Cigacicach pod Zieloną Górą, a następnie zakład w Małkini (mazowieckie). Przez ten czas firma zainwestowała w naszym kraju ponad 1,5 miliarda złotych, które przeznaczone zostały m.in. na poprawę efektywności prac linii produkcyjnych, zastosowanie systemów ochrony środowiska czy budowę nowych linii zarówno do produkcji wełny skalnej, jak i linii tzw. offline’owych, czyli linii na których z półproduktu w postaci wełny skalnej tworzy się produkty takie jak panele fasadowe, sufity akustyczne czy podkłady ogrodnicze.
REKLAMA:
Sukcesywnie unowocześniane i powiększane fabryki ROCKWOOL Polska w Cigacicach i Małkini dają pracę już ponad tysiącu Polakom i rozwijają gospodarkę, również dzięki współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami. Produkty i inicjatywy ROCKWOOL Polska są doceniane na prestiżowych konkursach - firma może poszczycić się licznymi nagrodami i wyróżnieniami, w tym m.in. dwukrotnym tytułem Lidera Polskiej Ekologii, wielokrotną Budowlaną Marką Roku, nagrodą Państwowej Inspekcji Pracy, Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, kilkukrotnie zdobytym Laurem Konsumenta, jak również nagrodami dla produktów, takimi jak TopBuilder, Izolacja Roku czy Złoty Medal Targów Budma.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: ROCKWOOL