Na koniec trzeciego kwartału 2019 roku Grupa Kapitałowa MIRBUD wypracowała zysk netto na poziomie 17,5 miliona złotych.Pomimo spadku przychodów w porównywalnym okresie Grupa notuje wzrosty rentowności z 2,27 do 2,77%. Fakt ten, w zestawieniu z rosnącym portfelem zamówień, daje obraz obecnej sytuacji Grupy.

Analizując wyniki finansowe Grupy Kapitałowej MIRBUD należy zwrócić uwagę przede wszystkim na utrzymującą się na satysfakcjonującym poziomie rentowność kontraktów budowlano-montażowych. Z chwilą publikacji raportu za III kwartał br. MIRBUD S.A. wraz z PBDiM KOBYLARNIA S.A. posiada w portfelu zamówień kontrakty o historycznej wartości przekraczającej 3,5 mld złotych do przerobienia do 2024 roku. W portfelu zamówień coraz większy udział mają kontrakty publiczne, w tym tak prestiżowe jak budowa stadionu miejskiego w Łodzi, czy kontrakty drogowe takie jak budowa autostrady A1w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego, budowa drogi ekspresowej S1 w okolicach Żywca, autostrady A18 koło Wrocławia oraz budowa obwodnicy Olesna w ciągu drogi ekspresowej S11. W chwili publikacji raportu finansowego za III kwartał br. Spółka oczekuje na podpisanie umów na budowę stadionu miejskiego w Płocku, obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu drogi krajowej nr 78 oraz budowy Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.
REKLAMA:
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 wraz z zawartymi w kontraktach drogowych mechanizmami waloryzacyjnymi, obecny portfel zamówień, satysfakcjonujące marże na zawieranych kontraktach, a także dobra koniunktura na rynku wynajmu nieruchomości komercyjnych oraz sprzedaży mieszkań pozwalają ze spokojem planować dalszy rozwój Grupy Kapitałowej MIRBUD w najbliższych latach. Mam nadzieję, iż wszystkie z powyższych okoliczności znajdą odzwierciedlenie w kapitalizacji rynkowej MIRBUD S.A.
Jerzy Mirgos
Prezes Zarządu MIRBUD S.A.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: MIRBUD