MONTERIADA 2020 – w trosce o lepszy wymiar budownictwa

Podziel się:
Doświadczenie budowy jest czymś niezwykłym – może wzbudzać podobne uczucia jak oczekiwanie na narodziny dziecka. To jednak dość skomplikowany proces, o czym od 4 do 7 lutego mogły przekonać się osoby odwiedzające stoisko MONTERIADY na Targach BUDMA w Poznaniu, oglądając pokazy montaży w dwóch strefach wydarzenia. Potrzeba bowiem wiedzy i doświadczenia, aby zbudować budynek, ocieplić go i zainstalować w nim nowoczesną stolarkę otworową. Ekspozycja Związku POiD i Partnerów, z uwagi na dużą dynamikę, widowiskowość i walory edukacyjne cieszyła się ogromnym zainteresowaniem uczestników targów.

Fot. POiDFot. POiDFot. POiDFot. POiD
Rodzina (…) ach rodzina. Rodzina nie cieszy (...) gdy jest, lecz kiedy jej nima, samotnyś jak pies – brzmi refren znanej piosenki fenomenalnego Kabaretu Starszych Panów. Ileż prawdy niosą te słowa! Wzajemne więzi pielęgnują doskonale najprężniej działający na rynku przedstawiciele branży stolarki budowlanej, którzy co roku spotykają się w lutym na Międzynarodowych Targach Budownictwa i Architektury BUDMA w Poznaniu, aby wspólnie zrealizować wyjątkowe przedsięwzięcie pod egidą Związku POiD – MONTERIADĘ. Ta „rodzina” podczas tegorocznej odsłony wydarzenia spisała się na medal. Widowisko, a właściwie jego wielokrotność, bo pokazów montaży było bardzo dużo – znacznie więcej niż w ubiegłym roku, okazało się ogromnych sukcesem. Stoisko MONTERIADY odwiedziło ok. 25 000 osób, a każda z nich zatrzymała się przy nim na co najmniej kilkanaście minut, z zaciekawieniem obserwując montaż rozwiązań Partnerów wydarzenia oraz budowę domu na żywo.

MONTERIADA 2020 – w trosce o lepszy wymiar budownictwaMONTERIADA 2020 – w trosce o lepszy wymiar budownictwa
MONTERIADA 2020 – w trosce o lepszy wymiar budownictwaFot. POiDFot. POiD

Dobry montaż pod lupą

W tym roku na stoisku MONTERIADY zostały zaprojektowane dwie zupełnie autonomiczne strefy montażowe o zupełnie innej dynamice, choć towarzyszyła im wspólna idea: promocji dobrego montażu zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Taki pakiet to bowiem gwarancja satysfakcji klienta. Na froncie znalazła się dużych rozmiarów platforma, na której instalowane były produkty z branży stolarki otworowej. W strefie tej można było zobaczyć takie rozwiązania jak: nawiewniki ścienne higrosterowane EHT.LEG.230 – AERECO WENTYLACJA, przesuwne drzwi tarasowe SMART-SLIDE – Aluplast; okno drewniano-aluminiowe INNOVIEW i Markizę VMZ Solar – FAKRO, manipulator do szkła Smartlift SL 608 HL E RT – Glasslift; zewnętrzne drzwi wejściowe Thermo65 w klasie RC2 oraz garażową bramę segmentową LPU42 z powierzchnią Duragrain wraz z napędem z nowej serii SupraMatic 4 – Hörmann; niezawodne mocowania, np. WHO/WHOW, LO, KPS-FAST 8 S – Klimas Wkręt-met; najnowszą kolekcję odzieży roboczej (np. jeansy o kroju „Slim Fit”), w którą ubrani byli monterzy – Lahti PRO; system CBM MARBET (Ciepła Belka Montażowa), stosowany przy montażu w strefie docieplenia – Marbet Bausystem; drzwi wewnętrzne i OŚCIEŻNICĘ WEWNĄTRZLOKALOWĄ STALOWĄ – PORTA; okucia Roto Patio Inowa – Roto Frank; piany montażowe (FLEXIFOAM, Soudafoam DOORS), taśmy i masy paroizolacyjne (Soudal Window System) – Soudal; profesjonalne narzędzia dla monterów – Stanley Black & Decker. Z boku usytuowana została z kolei strefa budowy domu na żywo, dzięki której odwiedzający targi mieli szansę przyjrzeć się, jak prawidłowo łączyć stolarkę otworową z murem i izolacją termiczną. Zostały zaprezentowane tu dwa sposoby ciepłego montażu: w warstwie muru – okno drewniano-aluminiowe INNOVIEW FAKRO, a także izolacji termicznej (przy użyciu systemu CBM Marbet) – okno Ideal 8000 Aluplast i drzwi Hörmann Thermo65 w klasie RC2. Ściany instalacji powstały ze szlifowanych pustaków ceramicznych TERMOton DIAMENT P+W 25 (ZCB Owczary), które zostały połączone za pomocą PIANOKLEJU DO MUROWANIA TERMOTON – TYTAN PROFESSIONAL – duobrand we współpracy firmy Selena z ZCB Owczary. Co ważne, w przestrzeni tej Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu edukowało, jak prawidłowo ocieplać ściany z zastosowaniem styropianu, promując stosowanie kompletnych systemów ociepleń ETICS. Partnerem MONTERIADY była również firma Blachy Pruszyński – stalowe pokrycia dachowe i elewacyjne w powłoce hybrydowej PURMAX. W efekcie powstała wielka makieta, prezentująca przekrój jednej ze ścian budowli przez wszystkie warstwy.

MONTERIADA 2020 – w trosce o lepszy wymiar budownictwaMONTERIADA 2020 – w trosce o lepszy wymiar budownictwa
MONTERIADA 2020 – w trosce o lepszy wymiar budownictwaFot. POiDFot. POiD

Promocja zawodu montera wśród młodzieży

Podczas drugiego dnia targów odbyła się debata, pt. „Świadomy krok w przyszłość – zawód monter stolarki budowlanej”, przygotowana dla uczniów, którzy podjęli tego typu kształcenie. Wzięli w niej licznie udział wychowankowie dwóch szkół, z: Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim oraz Zespołu Szkół nr 1 w Zbąszyniu. W spotkaniu uczestniczyło ponadto zaszczytne grono prelegentów: Piotr Bartosiak – Zastępca Dyrektora, Departament Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Arkadiusz Dratwa – Dyrektor Zespołu Szkół im. Rogera Sławskiego w Poznaniu, Wiceprezes Polskiej Izby Budownictwa, Janusz Komurkiewicz – Prezes Zarządu Związku POiD, Członek Zarządu FAKRO, Szymon Kwaśnik – Ambasador kampanii „DOBRY MONTAŻ”, Artur Pęksyk – Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu PORTA DRZWI, Zbigniew Talaga – Wicekurator Oświaty, Kuratorium Oświaty w Poznaniu. Młodzież zabierała głos na ważne tematy związane z nauczaniem i promocją zawodu oraz mogła skonfrontować swój punkt widzenia z opiniami wskazanych wyżej ekspertów. Gospodarzem debaty była firma PORTA, która współorganizowała ją ze Związkiem POiD.

Fot. POiDFot. POiDFot. POiDFot. POiD

Związek POiD na rzecz rozwoju branży

Zwieńczenie drugiego dnia była ponadto konferencja prasowa Związku POiD, organizatora MONTERIADY. Prezes Zarządu Związku POiD – Janusz Komurkiewicz, podsumował pierwsze dwa dni wydarzenia i opowiedział o wybranych działaniach stowarzyszenia na rzecz rozwoju branży stolarki budowlanej. Wspomniał m.in. o: staraniach na rzecz urealnienia przepisów zawartych w Nowych Warunkach Technicznych, zaplanowanych regionalnych spotkaniach z małymi i średnimi producentami na temat aktualnych przepisów prawa i norm związanych z prawidłowym wprowadzaniem wyrobów budowlanych do obrotu, zbliżającym się XI Kongresie Stolarki Polskiej, a także działaniach wspierających szkolnictwo w zawodzie „monter stolarki budowlanej”. Na koniec nawiązał do szóstej odsłony kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ”. Wówczas na cenie pojawili się przedstawiciele Patronów Merytorycznych inicjatywy: dr inż. Robert Geryło – Dyrektor Instytutu Techniki Budowlanej oraz Bogdan Kalinowski – Prezes Zarząd Głównego Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Następnie zostały wręczone dyplomy dla Partnerów „DOBREGO MONTAŻU”, które odebrali: Sławomir Gawlik – Dyrektor Marketingu Grupy FAKRO, Grzegorz Gofryk – Koordyntor ds. rozwoju Sklepów Patronackich Profix, Patrycja Haremska – Brand Manager KRISPOL, Sebastian Kaczmarczyk – Kierownik Działu Obsługi Sieci Handlowych SOUDAL, Agnieszka Olędzka – Dyrektor Przedstawicielstwa Hörmann Polska w Warszawie, Tomasz Sojski – Dyrektor Rozwoju Nowych Kanałów Sprzedaży KLIMAS Wkręt-met, Jacek Woźniak – Dyrektor Sprzedaży PORTA DRZWI i Magdalena Muzyka – Koordynator ds. Akademii Dobrego Montażu PORTA.
REKLAMA:

MONTERIADĘ 2020 wsparli swym autorytetem Patroni Merytoryczni: Instytut Techniki Budowlanej, Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, Polskiej Stowarzyszenie Dekarzy, Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: POiD
#okna #wiadomości #targi #okna i drzwi #poid

Więcej tematów: