Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 12 maja 2020 r. umowę na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów. Odcinek o długości 9,7 km pomiędzy węzłami Modlin i Czosnów zrealizuje firma Budimex za 598,8 mln zł.
Fot. mi.gov.pl
- Dzisiaj podpisujemy umowę na kolejny odcinek drogi ekspresowej S7 na Mazowszu. Docelowo ta droga połączy Trójmiasto, Mazowsze i południe naszego kraju. Realizujemy wiele inwestycji, także w trudnym czasie spowodowanego epidemią kryzysu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, sam zdecyduje, czy trasę główną zbuduje w technologii betonowej czy bitumicznej. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać najwyższe kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.
Zakończenie inwestycji jest planowane na koniec 2023 r.
S7 od granicy województw do Płońska jest planowana do ukończenia w 2021 r. Inwestycja realizowana w systemie Projektuj i buduj została podzielona na 4 odcinki:
· Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
· Mława - Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
· Strzegowo - Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
· Pieńki - Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł.
· w. Załuski (z węzłem) - w. Modlin (bez węzła), długość 12 km – przetarg na wybór wykonawcy,· w. Modlin (z węzłem) - w. Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km – podpisana umowa.
- Dzisiaj podpisujemy umowę na kolejny odcinek drogi ekspresowej S7 na Mazowszu. Docelowo ta droga połączy Trójmiasto, Mazowsze i południe naszego kraju. Realizujemy wiele inwestycji, także w trudnym czasie spowodowanego epidemią kryzysu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
REKLAMA:
Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, sam zdecyduje, czy trasę główną zbuduje w technologii betonowej czy bitumicznej. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać najwyższe kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.
Zakończenie inwestycji jest planowane na koniec 2023 r.
Przetargi na kolejne dwa odcinki
Na dwóch kolejnych odcinkach trasy S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem: Siedlin – Załuski (o długości 12,9 km) oraz Załuski - Modlin (12 km), trwa wybór najkorzystniejszych ofert. Po zakończeniu procedury zostanie zawarta umowa z wykonawcami tych odcinków.Mniej utrudnień dla kierowców
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem - głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka Siedlin - Załuski i Załuski - Modlin). W przypadku odcinka Modlin - Czosnów dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie zmiennych kierunków, w zależności do natężenia ruchu.S7 Gdańsk - Warszawa
Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek tej trasy od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego.S7 od granicy województw do Płońska jest planowana do ukończenia w 2021 r. Inwestycja realizowana w systemie Projektuj i buduj została podzielona na 4 odcinki:
· Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
· Mława - Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
· Strzegowo - Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
· Pieńki - Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł.
S7 Płońsk – Czosnów:
· w. Siedlin (bez węzła) - w. Załuski (bez węzła), długość 12,9 km – przetarg na wybór wykonawcy,· w. Załuski (z węzłem) - w. Modlin (bez węzła), długość 12 km – przetarg na wybór wykonawcy,· w. Modlin (z węzłem) - w. Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km – podpisana umowa.
S7 Czosnów - Warszawa
W realizacji jest koncepcja programowa dla dwóch odcinków: Czosnów – Kiełpin oraz Kiełpin - Trasa AK (Warszawa). Po zakończeniu prac przygotowawczych zostaną ogłoszone przetargi na wybór wykonawców.REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: mi.gov.pl