Biurowa Łódź. Dobry wybór na nowe rozdanie

Podziel się:
Oszczędność, zmniejszenie kosztów stałych, a przede wszystkim elastyczność,. To hasła, które dzisiaj znajdują się na ustach niemal wszystkich najemców – również tych, dla których prestiż biura stanowił do tej pory istotny czynnik przy rekrutacji oraz budowaniu wizerunku firmy. Jak przyciągnąć wartościowych pracowników do atrakcyjnej lokalizacji, a jednocześnie zoptymalizować koszt wynajmu biura? Eksperci rynku nieruchomości podpowiadają: warto postawić na Łódź!

O Łodzi można powiedzieć, że spośród wszystkich miast regionalnych przeszła prawdopodobnie największą metamorfozę w ostatniej dekadzie. Zakrojona na bezprecedensową w skali kraju rewitalizacja przestrzeni miejskiej napędziła wiele pozytywnych zjawisk, na czele z poprawą wizerunku miasta w oczach jego mieszkańców i pracodawców. Efekt? Ubiegłoroczny raport ABSL i pierwsze miejsce w Polsce w ocenie lokalizacji biznesowej dla sektora BPO/SSC/IT. Jednym z kluczowych kryteriów badania była dostępność talentów i wysoko wykwalifikowanych pracowników1.

Korzystnie wypada także sytuacja na samym rynku powierzchni. Jak wynika z najnowszego raportu JLL, stawki czynszu w Łodzi wahają się od 12,50 do 14 euro za metr kwadratowy2. To taniej, niż w Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu. Co nie mniej istotne, najemcy zyskują też w Łodzi większy wybór. – Rozwój miasta pociągnął za sobą znaczący skok ilości i jakości dostępnej powierzchni biurowej – wyjaśnia Michał Styś, prezes OPG Property Professionals, firmy doradzającej na rynku nieruchomości. – Każdy najemca może tak naprawdę znaleźć coś dla siebie. Gotowe powierzchnie dostępne są zarówno w nowoczesnych obiektach klasy A, jak i w pełnych klimatu budynkach zrewitalizowanych – dodaje.

TEAL OFFICE (po lewej) i SEPIA OFFICE) - połączenie nowego ze starym. Fot. OPG Property ProfessionalsTEAL OFFICE (po lewej) i SEPIA OFFICE) - połączenie nowego ze starym. Fot. OPG Property Professionals

Eklektyczny wybór

Eklektyzm. To właśnie słowo prawdopodobnie najlepiej oddaje charakter Łodzi. Nieczęsto zdarza się bowiem na przykład znaleźć w ścisłym centrum miasta historyczną zabudowę zaadaptowaną na nowe funkcje biurowe czy handlowo-usługowe. Najlepiej widać to na przykładzie zrewitalizowanej przestrzeni OFF Piotrkowska Center – XIX-wiecznej fabryki bawełny, którą dzisiaj „zamieszkują” restauracje, modne butiki oraz firmy z sektora kreatywnego, branży IT i usług dla biznesu.

Jeżeli najemca przede wszystkim stawia na klimat i twórczą atmosferę w pracy, może zdecydować się tutaj na biuro w SEPIA OFFICE – drobiazgowo odrestaurowanym skarbcu fabryki, uznanym jakiś czas temu za Pofabryczną Perłę Łodzi. Jeśli priorytetem jest najwyższy standard wnętrz i zaawansowane technologie budynkowe, lepiej postawić na TEAL OFFICE – nowoczesny obiekt klasy A. Niezależnie od preferencji, najemcy bez trudu znajdą w Łodzi gotowe lokale na wynajem.

FERN OFFICE - przekrój kondygnacji biurowych. Fot. OPG Property ProfessionalsFERN OFFICE - przekrój kondygnacji biurowych. Fot. OPG Property Professionals

Optymalizacja kosztów

W „New Normal” OFF Piotrkowska Center wejdzie też z nowymi powierzchniami. W 2022 roku do użytku ma zostać oddany budynek FERN OFFICE. Łódzki rynek zdaje się reagować na aktualne wyzwania i potrzeby. – Ta oferta powinna szczególnie zainteresować te firmy, którym z jednej strony zależy na atrakcyjnej dla pracowników lokalizacji, a z drugiej na optymalizacji kosztów najmu – podkreśla Monika Hryniewicz. – Ze względu na efektywnie zaprojektowany układ przestrzeni, w budynku udało się uzyskać niski współczynnik części wspólnych na poziomie 3,1%. A jeśli najemca zdecyduje się na wynajem jednego z trzech pięter o powierzchni 1300 mkw., dodatkowo będzie mógł pominąć współczynnik kondygnacyjny, zyskując dodatkowe oszczędności – dodaje ekspertka OPG.

Firmy poszukujące mniejszych powierzchni także znajdą w ścisłym centrum Łodzi coś dla siebie. W ograniczeniu kosztów stałych pomóc może na przykład przestrzeń CoWalk HUB, również zlokalizowana przy ulicy Piotrkowskiej. Coworking to przede wszystkim elastyczne umowy z krótkim okresem wypowiedzenia, zdjęcie z barków najemcy konieczności obsługi biura oraz oszczędność kosztów wyposażenia stanowisk czy aranżacji różnego rodzaju sal konferencyjnych. To atuty, które w dzisiejszych czasach mogą docenić mniejsze zespoły, a także firmy pragnące wybadać grunt przed rozpoczęciem ekspansji na rynek łódzki.

przestrzeń coworkingowa CoWalk HUB. Fot. OPG Property Professionalsprzestrzeń coworkingowa CoWalk HUB. Fot. OPG Property Professionals

W Łodzi wypłyniesz na szerokie wody

Pandemia koronawirusa wywróciła rynek biurowy do góry nogami. Duża część firm niemal z dnia na dzień przestawiła się na tryb pracy w domu. Dziś, po kilku miesiącach od lockdownu, najemcy stopniowo wracają do biur – część zajmuje swoje dawne biurka, część rozgląda się za nowymi powierzchniami. Choć nie było łatwo, większości najemców w Polsce udało się utrzymać ciągłość biznesową.
REKLAMA:

Okazuje się, że pozytywów może być więcej. – Rodzima gospodarka zareagowała lepiej, niż na przykład wiele rynków azjatyckich. Oznacza to, że Polska, jako rynek rozwijający się, wciąż bardzo atrakcyjny w kontekście relacji kosztów do kompetencji i dostępności pracowników, może być ciekawszą alternatywą dla wielu firm i korporacji szukających lokalizacji na swoje centra – ocenia Michał Styś. – W tym kontekście na pewno warto obserwować Łódź, która najemcom oferuje dużo za stosunkowo niewiele – podsumowuje szef OPG Property Professionals.

1 https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/lodz-jednym-z-najlepszych-partnerow-biznesowych-id29424/2019/7/25/

2 https://www.jll.pl/pl/trendy-i-analizy/badanie/rynek-biurowy-w-polsce
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Materiał partnera
#czytelnia #wnetrza #biuro #Miejsce pracy

Więcej tematów: